101Trandafiri.ro – partenerul dvs. pentru ocaziile speciale

0
296
101Trandafiri.ro
Nivel de apreciere

Antreprenor in Romania va prezinta Povestea de succes a tanarului antreprenor Alexander Stoica-Marcu prin intermediul unui articol-interviu al carui scop este de a va pune in lumina aspecte din pratica antreprenoriala.

Sustineti proiectul www.101Trandafiri.ro prin promovarea acestuia in randul cercului dvs. de prieteni si in cadrul retelelor de socializare pentru a pune umarul in dezvoltarea antreprenoriatului din Romania si a-l sprijini pe Alexander in demersul sau antreprenorial.

101 Trandafiri initiativa

AIR: Pentru a cunoaste “subiectul” interviului nostru, sunt de parere ca cititorii nostri trebuie sa afle care este business-ul pe care tu il dezvolti. Prin urmare, te invit sa prezinti in urmatoarele 7 randuri afacerea pe care o conduci. Adu-ti aminte de patosul cu care povesteai ideea ta de afacere familiei, prietenilor si cunostintelor tale inainte de a o materializa si incearca sa retransmiti acel sentiment prin intermediul urmatoarele randuri:

Alexander: Pot sa incep cu inceputul povestii mele. La varsta de 15 ani am primit de la prietena mea Yana o carte despre afaceri, iar eu in acel moment eram pus sa imi aleg drumul in viata. Ai mei ma voiau medic chirurg si de aceea intrasem si la Colegiul National “Mihai Eminescu” din Constanta sectia stiinte ale naturii, insa imediat ce am citit acea carte, drumul meu antreprenorial a inceput. Dupa 2 saptamani, am pus bazele primului meu startup, pe care-l am si acum. In acest moment conduc 4 afaceri proprii si sunt implicat mai mult sau mai putin in multe altele ca si mentor sau partener strategic. Startup-ul de care va voi vorbi astazi se numeste 101Trandafiri.ro – livrare nationala la domiciliu de fix 101 trandafiri intr-un packaging premium. Mi-am dorit sa creez acest business deoarece voiam sa am proiecte/startup-uri in mai multe domenii, aveam deja in sectoarele de materiale promotionale, organizari de evenimente si horeca. Prin mine circula sange de antreprenor in serie (cum imi place mie sa zic), nu pot sa stau locului, trebuie intotdeauna sa cunosc, sa lucrez mult, sa fac business inteligent. Proiectul 101Trandafiri.ro este o afacere ce va ajuta barbatii aflati in incapacitatea de a gasi cadoul perfect intr-un timp foarte scurt pentru persoana indragita, dar va ajuta si femeile sa primeasca un cadou de care se vor bucura nespus de mult oricand. Este o afacere ce mie personal imi place sa o gestionez si sa o dezvolt.

AIR: De regula, o afacere izvoraste dintr-un vis, o idee, o oportunitate, o pasiune, o ambitie personala sau o dorinta de reorientare profesionala. Care a fost elementul care a declansat in tine dezvoltarea afacerii tale?

Alexander: Imi doream foarte mult sa imi diversific portofoliul meu antreprenorial. Cu proiectul meu in industria HORECA fusesem acceptat la Acceleratorul de la Connect Hub, iar in panelul de juriu era Mugur Frunzetti ( floria.ro ), am vorbit cateva secunde cu dansul, iar in acel moment am avut o sclipire. In ziua aceea, am ajuns acasa si am cumparat domeniul www.101trandafiri.ro. Insa lucrul propriu-zis la afacere a inceput in luna iulie-august 2015.

AIR: Este dovedit ca majoritatea antreprenorilor se documenteaza pe subiect in prealabil. Dintre cartile sau materialele pe care le-ai studiat, care sunt cele mai valoroase din punctul tau de vedere?

Alexander: Prima carte despre business pe care am citit-o a fost “Scoala de Afaceri” de Robert Kiyosaki. Eu am “absolvit” cu succes pot spune, pentru ca am invatat foarte multe despre domeniul antreprenorial international. Am urmat cursul “Beyond Silicon Valley: Growing Entrepreneurship in Transitioning Economies”, unde am dobandit cunostiinte inalte in domeniul de business. In acest moment citesc o carte care este de departe una dintre cele mai bune, se numeste “Jeff Bezos si epoca Amazon” de Brad Stone.

AIR: Avand in vedere experienta prin care ai trecut in procesul tranzitiei dintre idee si “ACTIUNE”, care sunt informatiile pe care le-ai transmite unui antreprenor care se afla in acelasi punct, astfel incat sa nu fie prins “cu garda jos”?

Alexander: Imi doresc ca fiecare persoana sa faca business inteligent. Si anume ca atunci cand va vine o idee absolut geniala din punctul vostru de vedere, sa o notati, ulterior sa ii faceti un research temeinic, sa o documentati, sa o realizati de la A la Z pe hartie si toate aceste lucruri sa le introduceti intr-o prezentare PDF or PowerPoint. Abia atunci cand o terminati va dati seama daca e fezabila sau nu. Abia atunci cand terminati prezentarea ampla a proiectului vostru va dati seama daca doriti sa mergeti mai departe, abia atunci o sa stiti cu ce se mananca ideea voastra si abia atunci va dati seama daca mai are nevoie de schimbari. Ganditi si actionati. Nu lasati ideea voastra sa ramana doar la stadiul de idee. Asta este si problema tuturor, le e frica ca nu vor reusi, ca nu e buna ideea. Orice idee este buna, daca aceasta este realizata intr-un mod inteligent.

AIR: Foarte multi dintre noi suntem, daca putem spune asa, “programati” sa cautam validarea actiunilor noastre in randul celor apropiati, plecand de la familie, prieteni, cunostinte, colegi, s.a.m.d. In situatia ta, in cine ai gasit cel mai valoros sprijin, cine au fost cei mai feroce “promotori” ai tai si care au fost cei care te-ar fi putut impiedica sa iti vezi visul realizat, daca ai fi aplecat urechea la spusele acestora?

Alexander: Initial am gasit un sprijin financiar din partea familiei mele, care m-a ajutat cu suma de 500 de euro sa pun pe picioare prima afacere, ulterior impulsurile prietenei mele, iar cel mai important rol in viata mea antreprenoriala a avut-o doamna Ruxandra Ogrendil, Managing Partener at Pathfinder Management&Consulting, care mi-a oferit mentorat in business, sprijin moral, mi-a oferit un internship la dansa in companie si a actionat si ca investitor intr-unul din business-urile mele. Mi-am dat seama ca in drumul meu mi se vor pune extrem de multe greutati pe umeri, incepand de la prieteni. Cand am inceput cu prima mea afacere in clasa a 10-a, aveam foarte multi prieteni, insa dupa ce am terminat clasa a 12-a si am dat si bacul, am ramas cu un singur prieten adevarat. In drumul meu, am lasat deoparte asa zisii prieteni, ce nu ma ajutau deloc, mai mult pierdeam timpul cu ei prin oras si alte prostii specifice varstei, am incercat sa imi focusez toata atentia pe business-uri, pe aria mea de interes si nu pe scoala, am incercat din greu sa ii fac pe parintii mei sa inteleaga ca asta este ce vreau eu sa fac in viata si voi reusi sa imi ating telul orice ar fi. Pe mine nimeni nu ma poate opri, sa fim seriosi acum, poti sa opresti un rechin sa isi manance prada?

AIR: Alegerea unei nise de piata poate fi o decizie cruciala pentru succesul unei afaceri. Dezvoltarea unei noi nise in piata reprezinta o actiune laudativa, dar in acelasi timp este insotita de un bagaj de riscuri ce trebuiesc luate in considerare. In cazul afacerii tale, care au fost motivele pentru alegerea / dezvoltarea nisei in care activezi?

Alexander: Am ales sa continui pe aceasta nisa dupa ce am realizat o analiza a pietei foarte detaliata. Am vrut ca oamenii sa ma vada ca punct de referinta cand vine vorba de cadoul perfect pentru persoana iubita. Este o piata foarte mare cea de trandafiri, se ridica la aproape 3 miliarde de dolari global, insa este si o piata riscanta, deoarece florile sunt produse perisabile si implica o atentie sporita asupra produsului. Mi-am dat seama ca este o oportunitate si am decis sa profit. Aveam un bagaj mare de cunostiinte de business, stiam cum sa incep un business, stiam cum sa il dezvolt, stiu unde vreau sa ajung cu proiectul, iar impreuna cu partenerul meu tehnic, Alexandru Titere, am pus bazele afacerii.

AIR: Infiintarea unei firme, realizarea unui site de prezentare pentru a-ti asigura vizibilitatea, crearea cartilor de vizita si a mapelor de prezentare nu insumeaza tot “pachetul” necesar demararii afacerii tale. Care sunt aspectele cele mai importante pe care tu consideri ca acest pachet de start ar trebui sa le contina?

Alexander: Un pachet esential de start pentru orice business ar fi cunoasterea in totalitate a afacerii. De la modelul de business, terminand cu conceptele creative din capitolul Marketing. Abia atunci poti sa tii un pitch corect despre afacere in fata unui investitor sau in fata unei persoanei ce are experienta si iti vei da seama cat de putine stii despre afacerea ta. Toate aceste lucruri trebuie realizate inainte de a-ti infiinta o firma si toate lucrurile de mai sus.

AIR: Putem considera ca pana in punctul acesta, sub o forma sau alta, un antreprenor poate beneficia de consultanta si apela la servicii externe care sa formeze acest pachet de start. Din acest moment, vorbim de sustenabilitate si dezvoltare. Care au fost greutatile intampinate si ce solutii ai identificat in acest pas?

Alexander: Cea mai mare greutate pe care am confruntat-o, dar si cu care se confrunta majoritatea antreprenorilor este finantarea. Mi-am dat seama chiar de curand ca pentru orice afacere exista bani, pornind de la cei 3 F ( family, Friends and Fools ) si terminand cu Fondurile de investitii. Insa prezentarea afacerii in momentul cand tii pitch-ul trebuie sa o simti, sa curga prin tine, sa o ai in suflet. Pentru ca atunci cand tu emani energie, pasiune si ardoare, business angel-ul care este in fata ta sau oricine altcineva va lua din pasiunea ta si va investi in proiect.

AIR: Depasirea statutului de “finantator” al afacerii pentru ca aceasta sa ramana in viata si trecerea la nivelul in care afacerea se autofinanteaza reprezinta un punct crucial. Care a fost solutia pe care tu ai gasit-o pentru a face aceasta trecere si ce recomandari vrei sa comunici antreprenorilor din Romania?

Alexander: Doar cu prima mea afacere am ajuns in stadiul in care se autofinanteaza. Cu restul sunt inca in statutul de “finantator”. Singura solutie care exista in acest moment pe piata globala pentru a trece de acest prag este sa crezi in afacerea ta si sa gandesti o strategie de dezvoltare inteligenta in conformitate cu piata tinta. Nu renuntati niciodata, chiar daca prietenul vostru va descurajeaza, chiar daca familia voastra nu crede, chiar daca sotia/sotul crede ca esti nebun/nebuna, chiar daca apropiatii tai nu vor sa ti se alature visului, tu nu renunta. Iti vei da seama atunci cat de greu este sa ajungi in varf, dar si cand ajungi acolo sus, vei avea o satisfactie net superioara si vei recunoaste ca tot efortul a meritat.

AIR: Feedback-ul cules din randul oamenilor de afaceri a fost ca trebuie sa nu privesti afacerea ta ca pe o sursa de bani “de buzunar”, ci ca pe un proiect de lunga durata pe care urmaresti sa il dezvolti continuu si care te rasplateste suficient cat sa iti poti gestiona timpul liber, sa iti ofere satisfactie si suficient capital pentru acoperirea cheltuielilor zilnice si chiar indeplinirea unor capricii. Cum ai privit sau cum privesti tu afacerea pe care o conduci?

Alexander: Eu lucrez tot timpul la proiectele mele si mai ales la 101trandafiri.ro, deoarece imi confera acea energie si satisfactie care ma tine in viata. Privesc afacerea ca pe un proiect pe termen lung, la nivel international, abia atunci pot sa gandesc sa imi indeplinesc unele capricii. Lucrez cel putin 14-16 ore pe zi, sunt tot timpul in intalniri de business si in call-uri, stau tot timpul cu planuri de afaceri sau prezentari in fata, caut mereu metode de dezvoltare, particip la tot felul de evenimente, nu stau nicio clipa locului. Imi place asa de mult ceea ce fac incat chiar si atunci cand ma relaxez eu stau cu laptop-ul in fata si ma mai uit peste o prezentare sau citesc un articol de business.

AIR: Cursa in care foarte multi antreprenori ajung sa fie prinsi este aceea de a desfasura de multe ori ei insisi marea majoritate a sarcinile de serviciu. Daca privim din perspectiva resurselor umane, dar si a necesarului de implicare din partea antreprenorului, ce mesaj doresti sa transmiti celor care ajung in aceasta etapa?

Alexander: O afacere de succes este atunci cand tu pleci in vacanta si afacerea se dezvolta in continuare. Iti vei da seama ca trebuie sa delegi persoane pentru indeplinerea unor lucruri, pentru dezvoltarea business-ului.

AIR: Procesul de selectie a parteneriatelor, colaboratorilor si furnizorilor pe care ii implicam in afacere sunt de o importanta considerabila. Ce sfaturi poti transmite, care sa fie luate in considerare in acest proces?

Alexander: Verificati mereu istoricul acestora, tratati-i mereu cu respect pentru ca la randul vostru sa fiti tratati cu acelasi respect. Nu va credeti superiori acestora pentru ca fara ei nu puteti reusi in business-ul vostru. Impuneti-va punctul de vedere atunci cand este cazul, cand ceva nu va convine spuneti deoarece exista o sansa foarte mare sa se schimbe parteneriatul sau calitatea serviciilor in bine.

AIR: Pentru a ramane in piata, a deveni competitiv, trebuiesc implementate o serie de masuri eficiente. Care au fost aceste masuri pe care tu le-ai pus in aplicare?

Alexander: O sa vorbesc strict legat de primul meu business legat de materialele promotionale. Am ramas in top prin implementarea unor masuri de inovatie si de dezvoltare. Ne-am axat foarte mult pe comunicarea rapida dintre noi, principalii jucatori: compania si clientul.

AIR: Brandul este un aspect cu greutate. Acesta poate fi dezvoltat din faza de start, suferind modificari ulterior, sau poate fi implementat la momentul in care ideea de afacere si-a dovedit utilitatea si capacitatea de acoperire a nevoilor din piata. Care este povestea din spatele brand-ului tau si ce sfaturi poti sa dai pe acest segment?

Alexander: Este necesar sa iti dezvolti brand-ul inca din faza de start pentru segmentele de recunoastere, ulterior poate suferi modificari benefice in functie de necesatile pietei. Atunci cand un brand vine in fata, de exemplu 101 Trandafiri, lumea ne va gasi ca punct de reper atunci cand vor avea nevoie de un cadou fast si de o mare amploare. Pozitionarea initiala in piata este extrem de importanta, deoarece ulterior pentru Rebranding de exemplu, necesita cheltuieli suplimentare pe care deseori un startup nu le anticipa.

AIR: Investitii, cheltuieli, profit, pierdere. Sunt doar 4 dintre termenii cu care un antreprenor va invata sa lucreze. Ce recomandari poti face din punct de vedere al managementului financiar?

Alexander: Managementul financiar intr-o companie este destul de important din punctul meu de vedere, deoarece implica cunostinte in domeniul financiar care sunt necesare daca vrei sa te dezvolti. Trebuie intotdeauna sa anticipezi ce investitii vei face din profitul ramas din punct de vedere al nevoilor tale de dezvoltare. Cand vinzi orice produs/serviciu trebuie sa iti cunosti cheltuielile nu doar din acest punct de vedere ci si din punct de vedere operational.

AIR: Ca de la antreprenor la antreprenor, iti punem la dispozitie urmatoarele 10 randuri pentru a transmite cele mai cruciale mesaje si sfaturi pe care le-ai putea da unui coleg de breasla:

Alexander: Draga antreprenorule, indiferent daca esti la inceput de drum sau nu, o sa te rog frumos sa nu renunti niciodata la visele tale. Seteaza-ti niste target-uri foarte inalte, ce te vor motiva in orice parte a zilei, ce iti vor da acea energie sa treci mai departe. Eu mi-am setat unul dintre cele mai inalte target-uri posibile, inca de la inceputul “erei Mixture” si sunt sigur ca voi ajunge acolo. Crede-ma pe cuvant, daca eu am putut pana acum si tu o sa reusesti, chiar de 10 ori mai bine ca mine.

AIR: Pentru ca vrem sa-ti sustinem afacerea, te rugam sa comunici mai jos adresa web unde cititorii nostri pot gasi informatii despre serviciile sau produsele tale:

Alexander: O sa ii rog pe cei ce citesc acest articol si vor sa afle mai multe despre proiectul meu 101 Trandafiri sa se inscrie pe www.101trandafiri.ro in sectiunea de newsletter.
Suntem si pe pagina de facebook: https://www.facebook.com/101-Trandafiri-831502020303792/?ref=hl.
Pagina mea personala de facebook este: https://www.facebook.com/alexander.mixture.
Pagina mea de LinkedIn: https://ro.linkedin.com/pub/alexander-stoica-marcu/86/1b8/3bb.
In prezent sunt student in anul I la ASE Bucuresti sectia Contabilitate in lb Engleza.

AIR: Alexander, iti multumim pentru sfaturile transmise comunitatii Antreprenor in Romania, acestea sunt de o valoare inestimabila si apreciem timpul investit in transmiterea raspunsurilor la intrebarile noastre. Mult succes in continuare, Antreprenor in Romania va tine aproape pentru a urmari evolutia ta si, de ce nu, pentru a publica un nou articol despre afacerea ta.

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal

Antreprenor in Romania
Urmariti-ne

Antreprenor in Romania

Echipa editoriala de la Antreprenor in Romania
Participam activ la dezvoltarea culturii antreprenoriale din Romania si a unui ecosistem al reprezentantilor mediului de afaceri romanesc in care antreprenorii sa isi faca cunoscute initiativele, expertiza si ofertele de business.
Antreprenor in Romania
Urmariti-ne