Vorbesti pe limba publicului tau? Sunteti pe aceeasi frecventa?
Cucerirea clientului incepe de la brand si comunicare
Fie ca esti antreprenor, director general sau specialist in marketing, limbajul si canalul de comunicare folosit in interactiunea cu publicul tau sunt cele care vor permite sa fii vazut, auzit, simtit, inteles si, nu in ultimul rand, cumparat. Dar, inainte sa incepi sa discuti cu publicul tau despre ce vinzi, ce faci si cum faci, ar trebui sa ii spui celui care te asculta DE CE faci ceea ce faci. DE CE-ul este componenta emotionala care ne determina sa cumparam, sau asa cum spun neurologii, creierul limbic.
Ceea ce nu se vede, dar se simte, este de fapt ceea ce conteaza.
Pentru ca atunci cand consumatorul tau se identifica cu principiile, valorile, viziunea si crezul companiei tale, totul devine despre EL si mai putin despre numele companiei sau al produsului tau. Cand suntem inspirati, motivati, deciziile pe care le luam au mai mult de-a face cu cine si ceea ce suntem.
Sa luam exemplu Apple. Ca structura, produse, servicii ei sunt ca orice alt competitor: Dell, HP, Toshiba,etc. Dar de ce au un succes mai mare, sunt mai inovatori si mai profitabili? Cum reusesc sa construiasca o comunitate atat de loiala? Pentru ca oamenii nu cumpara ce faci, ci motivul din spatele unor produse, servicii. Apple reuseste sa fie autentic tocmai pentru ca reuseste sa coreleze foarte bine cele doua componente: ceea ce fac cu motivul si viziunea din spatele produselor. De aceea, este printre putinele companii care atrage sute de clienti la cozi, timp de ore in sir, pentru a-si cumpara un nou produs.
Asadar, pretul, calitatea, trasaturile unui produs, serviciile sunt importante, dar ele sunt astazi, oricum, costul intrarii in business.
Diferentierea are loc in DE CE-ul a ceea ce faci.
Cred ca este o asumare gresita faptul ca “diferentierea” unui brand fata de altul are loc in CUM-ul si CE-ul fiecaruia. Doar oferind un produs de o calitate mai buna, cu mai multe caracateristici sau un serviciu mai bun, cu un pret mai mic, nu mai este suficient si nu la asta se refera diferentierea. Aceasta are loc in DE CE-ul a ceea ce faci.
Cum ramane cu loializarea clientilor?
Loialitatea vine din inspiratia pe care o aduci in viata oamenilor. Doar cand DE CE-ul tau este clar si oamenii cred in ceea ce crezi si tu, atunci se dezolta o relatie de loialitate adevarata.
Produsele nu sunt doar simboluri a ceea ce crede o companie, ele servesc, de asemenea, ca simboluri cu care se identifica cumparatorii loiali. Un produs este un simbol a ceea ce sunt eu. Pentru ca produsele care integreaza sentimentul motivatiei din spate sunt cele care ofera oamenilor o modalitate de a spune lumii exterioare cine sunt și ce cred ei.
Asadar, cine esti TU si ce vrei sa devii?
Pornind de la aceasta intrebare ne-am construit strategia de brand a agentiei, dar este si intrebarea cu care incepem dezvoltarea de brand a clientilor nostri.
Agentia pe care o conduc, MD Communication, este construita pe viziunea ca doar atunci cand gandesti, actionezi si comunici manat de DE CE-ul tau interior ii poti inspira pe cei din jur. Iar serviciile de comunicare oferite clientilor nostri vin ca o consecinta. Suntem selectivi cand ne alegem partenerii pentru ca acestia trebuie sa rezoneze cu valorile si viziunea noastra de a face lucrurile, sa creada in ceea ce credem si noi. Doar asa poate aparea increderea.
Prima impresie conteaza, daca vrei sa fii vazut de publicul tau. Atunci fii atent cand iti construiesti identitatea vizuala. Fie ca este vorba de designul unui logo, al unui material de brand sau al unui website, noi avem grija ca primul contact pe care il ai cu publicul tau sa fie captivant si sa transmita un mesaj corect.
Cand in jur e atat de mult zgomot si fiecare brand vorbeste pe limba lui, canalele proprii de social media si noile tehnologii te ajuta sa fii auzit.
Brand-urile care spun o poveste cu un content bogat si curaj din punct de vedere vizual, activeaza atat partea dreapta cat si cea stanga a creierului. Partea creativa este astfel implicata in poveste si stimulata. Asa se intampla ca povestile ne prind si ne ajuta sa experimentam emotii. Iar brand-urile ajung sa fie ”simtite” de clientii lor.
Ne sfatuim partenerii sa aiba procese de comunicare integrate, pe care sa construim un brand simplu, coerent si transparent, cu focus mai degraba pe calatoria pe care si-o doreste clientul decat pe propriul proces de vanzare.
Pentru noi, rasplata este calatoria brandului tau in sfera comunicarii.
Te invitam sa ne cunosti aici:
www.mdcommuncation.ro
MD Communication Facebook
Consideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.
2931271