Nivel de apreciere
Ce măsuri trebuie să ia orice contabil pentru a nu avea probleme cu Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale?

GDPR DPO GHID COMPLET CONTABILI

Aflați din cadrul Ghid-ului ce trebuie sa faceti dvs., contabilul, pentru a nu incălca prevederile acestui Regulament și pentru a nu pune firma în pericol. Ghidul este conceput exact pentru particularitățile activității de contabil și care identifică exact punctele unde puteți face pași greșiți.
Pret cu TVA: 147.00 lei

Ce trebuie sa faceti dvs., contabilul, pentru a nu incalca 
prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma în pericol?
Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa exact pentru particularitatile activitatii de contabil si care identifica exact punctele unde puteti face pasi gresiti.
Ghidul GDPR pentru contabili va arata TOT!

Sau, mai exact, va arata cum trebuie sa va reganditi modul in care prelucrati date cu caracter personal, de zi cu zi, astfel incat sa nu comiteti  abateri (fie si accidental) si sa nu materializati cumva cel mai sumbru scenariu – o amenda de 4% din cifra de afaceri a firmei!

Lucrarea este redactata de specialisti in Data Protection:

Coordonator: Av. Laurentiu Petre
Autori: Av. Laurentiu Petre, av. Andreea Coman, av. Alexandru Matei

IMPORTANT!
Conform punctului 38 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul 2634/2015, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 39 si 40.
Conform punctului 39 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul 2634/2015, documentele prevazute in Anexa nr. 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani in conditiile in care necesitatile proprii ale entitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
In Anexa nr. 4 se regasesc urmatoarele categorii de document financiar – contabile: deconturi pentru operatiuni de participatie, ordin de deplasare, fisa de cont pentru operatiuni diverse, decizie de imputare, dispozitie de plata etc.
Potrivit GDPR toate aceste documente trebuie pastrate in anumite conditii si prin aducerea la cunostinta a persoanei vizate de scopul in care datele sunt pastrate si prelucrate.
Pret cu TVA: 147.00 lei
Trebuie sa aplicati proceduri speciale!
1. Trimiteti o notificare de plata unui client?
2. Arhivati facturile fiscale pe luna precedenta?
3. Expediati fisierul cu statele de salarii la banca?
4. Intocmiti documentele pentru achitarea unei diurne?
Etc.Ei bine, aceste operatiuni vor trebui gestionate altfel. Adica va trebui sa luati anumite masuri care va sunt explicate in detaliu in ghidul GDPR pentru contabili si care va feresc de pericolul incalcarii Regulamentului.
Gasiti in acest ghid:
– Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre contabil
– Evidenta activitatilor de prelucrare
– Cum trebuie raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
– Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO)
– Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
– Securitatea datelor cu caracter personal
– Stocarea datelor cu caracter personal
– Model de procedura si masuri organizatorice
– Modele de notificari catre Autoritate si catre personele vizate
Pret cu TVA: 147.00 lei
SUMARUL GHIDULUI
Cuprins
I. Aspecte generale
II. Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre
contabil
2.1. FACTURILE FISCALE
– intocmirea facturilor fiscale
– trimiterea facturilor fiscale catre destinatarii / clienti
– inregistrarea facturilor fiscale in contabilitate
– intocmirea Declaratiei 394
– predarea facturilor fiscale
– arhivarea facturilor fiscale
2.2. INTRARILE (FACTURI FURNIZORI)
– inregistrarea facturilor din partea furnizorilor in contabilitate
– intocmirea Declaratiei 394
– predarea facturilor din partea furnizorilor
– arhivarea facturilor din partea furnizorilor
2.3. RELATIA CU BANCA
– conturile bancare
– operatiunile prin banca
2.4. CASA (INCASARI / PLATI)
– incasari
– iesiri
– avansuri spre decontare, diurne
III. Informarea persoanelor vizate
– situatii cand trebuie facuta informarea
– exceptii
IV. Drepturile persoanelor vizate in ceea ce priveste activitatea de contabilitate
– Dreptul de acces
– Dreptul la rectificarea datelor
– Dreptul la stergerea datelor (”dreptul de a fi uitat”)
– Dreptul la restrictionarea prelucrarii
Protectia Datelor cu Caracter Personal –
Ghid pentru Contabili
– Dreptul la portabilitatea datelor
– Dreptul de opozitie
– Dreptul de a nu fi supus unor decizii automatizate, invlusiv profilarea
– Obligatia de notificare privind rectificarea sau stergerea datelor cu caracter personal
sau restrictionarea prelucrarii
– Cum trebuie raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
V. Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal
– obligatia de tinere a evidentei prelucrarilor
– continutul evidentei
– forma evidentei
VI. Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO) in
activitatea contabilului
– obligatia de desemnare a unui DPO; cand exista obligatia si cand nu exista
– sarcinile DPA si relatia cu DPO
VII. Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
– evaluarea impactului asupra protectiei datelor
– consultarea prealabila
VIII. Securitatea datelor cu caracter personal
– securitatea prelucrarii
– notificarea autoritatii de supraveghere in cazul incalcarii securitatii datelor cu caracter
personal
– informarea persoanei vizate cu privire la incalcarea securitatii datelor cu caracter
personal
IX. Stocarea datelor cu caracter personal
– politici de arhivare
– politici de stergere
X. Concluzii si recomandari
Pret cu TVA: 147.00 lei