Ce este procesul de optimizare SEO?
SEO este acronimul de la Search Engine Optimization – ceea ce in romana se traduce ca fiind optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare. In acest sens pe site sunt ajustate elemente precum titlu, descrieri, url-uri, continut, viteza si multe altele in concordanta cu cerintele Google pentru ca site-ul tau sa fie mai bine clasat in rezultatele de cautare urmare aplicarii unor strategii de optimizare SEO.
Practic prin optimizarea SEO a site-ului tau obiectivul principal este clasarea acestuia cat mai bine in rezultatele de cautare pentru a atrage noi clienti pe site si a creste vanzarile.
Acest proces este unul continuu si aduce rezultate intre 3-6 luni in functie de concurenta cuvintelor cheie.
Ca sa ai o strategie de optimizare SEO bine pusa la punct trebuie sa ai o lista de cuvinte cheie principale ( cu volum mediu-ridicat ) de cautare, un continut de calitate si multa rabdare.
FACTORI DE CLASARE A SITE-ULUI IN GOOGLE
Probabil stii deja ca Google utilizeaza peste 200 de factori de clasare a unui site in rezultatele de cautare.
Dar care sunt acesti factori de clasare?
Ei bine in acest articol vei afla cei mai importanti 100 de factori de care sa tii cont cand optimizezi un site web.
Factori legati de domeniu
1. Varsta domeniului
Matt Cutts spune ca nu exista o diferenta mare intre un domeniu vechi de 6 luni si unul de 2 ani. Cu alte cuvinte varsta domeniului nu este asa de importanta
2. Cuvantul cheie in nivelul de top al domeniului – daca ai cuvantul cheie principal dupa care realizezi optimizarea SEO a site-ului in domeniu vei avea un avantaj fata de competitori.
3. Cuvantul cheie in primul cuvant al domeniului – daca numele domeniului incepe cu un cuvant cheie are un avantaj fata de competitie.
4. Durata de inregistrare a domeniului – daca cumperi un domeniu pe mai multi ani de preferat peste 4 ani ai un avantaj mic fata de alte site-uri. Google a emis un comunicat de presa legat de acest subiect.
5. Istoria domeniului – daca ai un domeniu care isi schimba des owner-ul atunci Google-ului nu ii place acest lucru. Trebuie ca domeniul sa aiba doar un proprietar.
6. Public vs Whois Privat – Daca ai informatii private despre domeniu nu te va ajuta. Google vrea ca tu ca proprietar de domeniu sa afisezi public datele acestuia.
7. Proprietar penalizat – daca Google te-a prins ca spamezi sistemul si algoritmul atunci te va penaliza. Astfel trebuie sa ai grija sa nu spamezi un domeniu/site si sa speri ca Google nu iti va penaliza si celelalte domenii/site-uri.
8. TLD extensie – daca ai un cod de nivel de top targetat spre exemplu .ro , .hu , .bg, atunci ai sanse mai mari sa clasezi mai bine site-ul pentru acele tari.
9. Cuvantul cheie in titlu – Title tag-ul este al 2lea cel mai important factor on page si este un semnal puternic on-page – link youtube.
10. Title tag sa inceapa cu un keyword – potrivit Moz data, titlurile care incep cu un cuvant cheie au sanse mai mari de a se clasa mai bine decat cele cu cuvantul cheie la final
11. Cuvantul cheie in descriere – este un semnal relevant. Nu este foarte important acum dar ajuta in optimizarea SEO.
12. Cuvantul cheie in tagul de H1 – tagul de h1 este un subtitlu care trimite semnale relevante catre Google. Deci adauga cuvantul cheie in subtitlu.
13. Cuvantul cheie in text – adauga cuvantul cheie in textul de pe pagina mai mult decat cuvantul cheie semantic.
14. Lungime continut – continutul de pe pagina trebuie sa fie destul de lung de minim 700 cuvinte. Astfel cu cat ai un continut mai bogat cu atat mai multe sanse ai sa clasezi pagina mai bine.
15. Densitate cuvinte cheie – chiar daca nu mai este la fel de important, Google tot ia in considere de cate ori apare cuvantul cheie in text.
16. Cuvintele cheie semantice – poti utiliza mai multe variatii ale unui cuvant cheie pe pagina, nu trebuie sa repeti acelasi cuvant cheie pentru ca de multe ori nu se potriveste in context. Spre exemplu sa zicem ca vrei sa optimizezi o pagina dupa cuvantul cheie ” mobila Timisoara” . Un cuvant cheie semantic poate fi ” mobilier Timisoara”.
17. Cuvinte cheie semantice in Titlu si Descriere – precum cuvintele cheie din text, cuvintele cheie semantice din titlu si descriere sunt un semnal pentru Google.
18. Viteza – Stiai ca atat Google cat si Bing pun accent pe viteza cu care se deschide un site/pagina? Astfel tu trebuie sa te asiguri ca site-ul se deschide rapid.
19. Continut duplicat – daca ai un continut duplicat pe site acesta influenteaza in mod negativ site-ul. Astfel fiecare pagina trebuie sa aiba un continut unic.
20. Rel canonical – daca este folosit corect, acest tag previne Google sa considere paginile ca avand continut duplicat.
21. Viteza site-ului prin Chorme – fiind un produs Google, acest browser masoara viteza cu care se deschide un site.
22. Optimizarea imaginilor – imaginile de pe site transmit motoarelor de cautare semnale puternice prin numele fisierului, alt text, titlu, descrieri si caption
23. Noutatea continutului – stiai ca Google Caffeine favorizeaza continutul nou mai ales pentru termenele cautate. Astfel cu cat ai un continut nou/updatat cu atat ai mai multe sanse de al clasa mai bine.
24. Update continut – daca iti updatezi des continutul cu atat mai bine. Google apreciaza continutul updatat care este de actualitate.
25. Frecventa update-urilor – cat de des updatezi o pagina? O data la 1-5 ani? Frecventa updateurilor joaca un rol in factorii de clasare Google.
26. Proeminenta cuvantului cheie – daca ai cuvantul cheie in primele 100 de cuvinte ale continutului este un factor important in „ochii” Google.
27. Cuvantul cheie in subtitluri – daca ai cuvantul cheie in H2-H3 atunci ai un „boost” de la Google.
28. Ordinea cuvintelor cheie – este important sa stii exact cum sa iti ordonezi cuvintele cheie in frazele de pe pagina. Spre exemplu „optimizare seo site” este diferit fata de „optimizare site seo”.
29. Link-uri outbound – multi experti in optimizare SEO considera ca daca ai link-uri exterioare catre site-uri cu autoritate transmiti semnale puternice catre Google.
30. Gramatica – atentie cand scri texte pe site-ul tau. Google nu apreciaza textele cu greseli gramaticale.
31. Originalitatea textului – tu ai continut original pe site? Daca este copiat de pe alte site-uri atunci acesta nu se va clasa la fel de bine fata de continutul original.
32. Continut suplimentar – daca ai continut ajutator/suplimentar pe site atunci arati Google-lului ca ai un continut de calitate.
33. Numar link-uri outbound – daca ai prea multe link-uri outbound atunci vei pierde din Page Rank.
34. Elemente multimedia – acestea poti fi imagini/audio/video – deci Google le trateaza ca si continut.
35. Numar de link-uri interne – este important ca celelalte pagini de pe site sa fie conectate cu pagina pe care vrei sa o optimizezi.
36. Calitatea link-urilor interne – este important sa ai link-uri interne de calitate cu PR mare.
37. Link-uri broken – daca ai multe link-uri broken atunci Google te va penaliza.
38. Usurinta citirii textului – trebuie sa ai un text usor de citit atat de catre Google cat si de catre oameni.
39. Erori HTML – daca ai coding problema care are multe erori atunci trebuie sa le remediezi.
40. Page Rank – cu cat ai un PageRank mai mare cu atat mai bine. Incepand cu 2016, Google renunta la aceasta functionalitate si nu o mai prezinta catre public, insa este folosita intern de catre Google.
41. URL si lungimea acestuia – Search Engine Journal a aratat ca daca ai url-uri lungi atunci te poate rani.
42. Drumul URL-ului – daca pagina pe care vrei sa o optimizezi este mai aproape de homepage este mai bine.
43. Editori – daca permiti altor persoane sa editeze continutul tau sau doar sa comenteze atunci Google te va rasplati.
44. Categoriile – paginile de categorii sunt un semnal puternic dpdv Google. Astfel continutul de pe site trebuie sa fie impartit per categorii
45. Tag-urile – ele joaca un rol in clasarea site-ului.
46. Cuvantul cheie in url – un alt semnal important
47. Referinte si surse – daca scrii despre un anumit subiect este recomandat sa citezi si sursele de inspiratie.
48. Bullets si listele numerotate – aceste elemente ajuta sa spargi continutul pentru a fi mai usor de citit.
49. Pagini prioritate in Sitemap – daca ai pagini prioritate in sitemap.xml atunci acestea reprezinta un semnal din perspectiva Google.
50. Prea multe link-uri pe pagina – s-a dovedit ca daca faci exces de link-uri pe pagina iti faci mai mult rau decat bine!
Care sunt update-urile de algoritm de la Google?
Te-ai intrebat de ce oare Google isi schimba mereu algoritmul?
Stii despre ce este vorba in aceste updateuri?
Niciun specialist in optimizare SEO si de content marketing nu poate previziona cu exactitate cand va venii urmatorul update de la Google. Nici chiar angajatii Google nu inteleg tot ce se intampla cand vine vorba de updateurile de algoritm de la Google.
Toate aceste updateuri de la Google afecteaza site-ul tau si pozitia acestuia in rezultatele de cautare Google. Devreme ce sunt 200 de factori de clasare a unui site in rezultatele Google care este cel mai important factor de clasare in rezultatele de cautare Google?
Google a avut cateva updateuri de algoritm cum ar fi Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon.
Inainte de a intelege in parte fiecare update de algoritm trebuie sa intelegi ce este un algoritm a motorului de cautare.
Cuvantul algoritm se refera la o procedura pas cu pas pentru a rezolva o problema anume. In cazul motoarelor de cautare problema este ca acestea trebuie sa dea cele mai bune rezultatele de cautare pentru anumite cuvinte cheie. Google este cel mai mare motor de cautare pentru ca ofera cele mai bune rezultate de cautare.
Astfel Google pune accent pe siteurile care pot da cele mai bune rezultate de cautare. In acest sens schimbarile de algoritm penalizeaza site-urile care nu sunt de calitate ridicata si care au continut slab.
Beneficiile update-urilor de algoritm de la Google
In ultimii 2 ani s-au vazut rezultate pozitive cand a venit vorba de Panda, Penguin, Hummingbird si Pigeon printre care vedem:
– Google se focuseaza pe intentia de cautare a userilor – astfel Google va arata rezultatele de cautare potrivite pentru ceea ce cauta userii si intr-un timp cat mai scurt.
– Google pune accent pe continutul de calitate – astfel daca si tu vrei sa iti clasezi site-ul mai bine in rezultatele de cautare trebuie sa ai un continut de calitate ridicata.
– continut fresh – Google vrea sa ofere cele mai relevante si updatate rezultate de cautare pentru useri. Astfel tu trebuie sa iti updatezi constant continutul de pe site.
Acum trebuie sa vedem care sunt caracteristicile principalelor update-uri de algoritm.
GOOGLE PANDA
Probabil ai auzit de Google Panda dar stii despre ce este vorba in acest update?
Acest update se bazeaza pe faptul ca site-urile trebuie sa aiba un continut de calitate ridicata. Astfel site-ul tau trebuie sa aiba un continut cat mai calitativ care sa ofere informatii pentru useri. De asemenea trebuie ca tot continutul de pe site sa fie original 100%. Astfel cu cat ai continut mai original, educational, informational de calitate cu atat ai mai multe sanse de a te clasa mai bine in rezultatele de cautare.
Factori care duc la o penalizare Panda: – devreme ce Google vrea sa ofere cele mai bune rezultate de cautare, site-urile care nu au un continut de calitate vor fi penalizate.
1. Continutul duplicat – duce la o penalizare a site-ului tau.
2. Link-uri inbound slabe – daca link-urile de pe site-ul tau nu sunt de calitate atunci Google te va penaliza – incearca sa ai link-uri catre alte resurse de pe site de calitate.
3. Bounce rate mare – se refera la faptul ca un procent mare din vizitatori intra pe site si il parasesc rapid. Astfel tu trebuie sa imbunatatesti calitatea site-ului tau pentru ca userii sa stea mai mult pe site.
GOOGLE PENGUIN
In 24 aprilie 2014 Google a lansat updateul Panda. Acest algoritm se axeaza pe gasirea continutului slab si duplicat dar si pe link-urile care vin catre site.
Iata cateva elemente care iti afecteaza site-ul:
- Link schemes – sunt acele activitati care manipuleaza link-urile care vin catre site-ul tau. Astfel daca folosesti acesta tehnica de a atrage link-uri spammy catre site Google te va penaliza.
2. Keyword stuffing – daca arunci la aiureala diverse cuvinte cheie in continut sau abuzezi de anumite cuvinte cheie aceasta tehnica se numeste keyword stuffing. Evita aceasta metoda si nu vei fi penalizat de Google.
3. Supraoptimizare – daca supraoptimizezi anchor textul, caption, image alt tag atunci Google te va penaliza.
4. Linkuri nenaturale – daca site-ul tau atrage link-uri de pe alte site-uri din alte domenii vei avea de suferit pentru ca aceste link-uri sunt nenaturale. Incearca sa atragi linkuri de pe site-uri relevante si de calitate ridicata.
Cum functioneaza Penguin? – este un filtru de cautare care depinde de updateurile frecvente de la Google si care penalizeaza link spam si linkuri nenaturale.
Astfel Penguin – cauta tehnicile si tacticile de linkbuiling agresive care au scopul de a manipula rezultatele de cautare.
GOOGLE HUMMINGBIRD
In 26 septembrie 2013 – Google a lansat cel mai important update al lor numit Hummingbird – astfel Google va oferii mai rapid si precis rezultatele de cautare dorite de useri. Aici ne referim la intentia de cautare.
Astfel Google punea accent pe intentia de cautare a userilor si nu pe cuvintele cheie dorite. Astfel site-urile care vor sa se claseze mai bine in Google trebuie sa dezvolte continut care sa rezolve problemele userilor.
Cautari conversationale – este un element cheie cand vine vorba de updateurile de algoritm de la Google.
Indiferent de aria in care activezi – sunt cateva cuvinte cheie conversationale care iti vor permite sa dezvolti continut de calitate. In ziua de azi oamenii nu mai prea cauta dupa cuvinte cheie ci dupa raspunsuri la intrebari.
Astfel tu trebuie sa dezvolti un continut educational, informational care sa le raspunda intrebarilor useriilor.
GOOGLE PIGEON
Pana acum am discutat despre Panda, Penguin, Hummingbird si acum vei afla despre Google Pigeon.
Google Pigeon are scopul de a da cele mai bune rezultate de cautare locale pentru cautarile userilor. Scopul acestui update este de a da rezultate de cautare locale cat mai relevante pentru locatia in care se face cautare si pentru intentia de cautare.
Astfel se pune accent pe cautarile locale si pe site-urile cu activitate locala care sunt cat mai apropiate de useri. De asemenea se pune accent pe pagina de Google My Business. Aceasta pagina de Google My Business bine si corect optimizata iti va da un avantaj fata de concurenta ta.
Cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie?
Pentru a gasii cele mai bune cuvinte cheie pentru care sa optimizezi site-ul tau web trebuie sa te gandesti la intentia de cautare a clientiilor tai potentiali.
Trebuie sa te pui in locul celor care fac cautari despre produsele/serviciile tale sau domeniul tau de activitate. Cauta ei cu scopul de a se informa, de a cumpara, de a face simplu browsing?
Apoi dupa ce ai gasit acele cuvintele cheie, acceseaza Keyword Planner si afla volumul de cautare pentru acele cuvinte cheie. Daca volumul este peste 1000 de cautari pe luna atunci mergi mai departe.
Pasul urmator se refera la gasirea cuvintelor cheie semantice – acele cuvinte cheie sinonime cu cele principale. Exemplu: cuvant cheie principal – „Mobila Bucuresti”, cuvant cheie semantic ” Mobilier Bucuresti „.
Atentie! Alege un singur cuvant cheie dupa care sa optimizezi pagina. Daca ai un magazin care vinde mobila poti alege ca si cuvinte cheie urmatoarele: „mobilier – numele orasului ” , „mobila -numele orasului” , ” paturi – numele orasului ” , ” canapele – numele orasului ” etc.
Optimizare SEO Tehnica
Aceasta parte este des ignorata de proprietarii de site-uri pentru ca ei cred ca trebuie ca un programator sa se ocupe de ea. Intr-adevar ai nevoie de ceva cunostinte de IT dar nu este mare filozofie.
Cand incepi procesul de optimizare SEO trebuie sa tii cont de partea tehnica precum indexarea in Google, crawling, sitemap si eliminarea erorilor.
Daca vrei ca site-ul tau sa fie mai bine indexat in motoarele de cautare trebuie sa ai un fisier de tip robots.txt care sa permita robotilor Google sa acceseze site-ul tau. Acest fisier se poate dezvolta accesand link-ul urmator => http://www.yellowpipe.com/yis/tools/robots.txt/
Apoi dupa ce ai creat acel fisier trebuie sa il urci pe site. Dupa aceea trebuie sa dezvolti un fisier de tip sitemap XML si HTML.
Acceseaza link-ul alaturat pentru a dezvolta un fisier de tip sitemap => https://www.xml-sitemaps.com/
Apoi trebuie sa urci acest fisier pe site. Scopul acestui fisier este sa arate robotilor Google cum este structurat site-ul tau web.
Dupa ce ai dezvoltat si urcat aceste fisiere pe site trebuie sa te asiguri ca site-ul tau nu are probleme de crawling si cu indexarea. Intra in Search Console iar la tab-ul de Crawling poti vedea clar daca ai probleme cu accesarea site-ului tau de catre robotii / spiderii Google. Apoi intra in tabul de Indexare si vezi daca ai probleme cu indexarea. Aici iti poti urca si sitemap-urile dar si poti trimite spre indexare diverse pagini de pe site.
Apoi trebuie sa te asiguri ca site-ul tau web are un design mobile responsive si ca ruleaza foarte bine orice device de pe care este accesat. Spre exemplu daca cineva acceseaza site-ul tau de pe un telefon mobil sau de pe PC trebuie sa arate bine si sa ruleze bine. Pe langa aceasta trebuie sa imbunatatesti viteza de rulare a site-ului tau. Intra in Google Page Insights si vezi cu ce viteza ruleaza site-ul tau pe orice device. Apoi verifica intrand pe www.gtmetrix.com viteza exacta de rulare.
Site-ul tau web poate rula greu datorita imaginilor prea mari. Astfel trebuie sa le comprimi accesand www.compressor.io unde iti poti comprima imaginile de pe site.
Optimizare SEO On Page
Aceasta parte a optimizarii unui site tine complet de tine. Tu esti in controlul elementelor de pe site precum continutului, imagini, linkuri, tags, design.
Incepe cu optimizarea titlurilor de pe paginile site-ului tau. Adauga cuvantul cheie la inceputul titlului, pastrea lungimea titlului la un numar de maxim 60 caractere. Fiecare pagina trebuie sa aiba titlul unic.
Apoi optimizeaza meta descrierile. Ele trebuie sa aiba maxim 160 caractere, cuvantul cheie, sa fie persuasive.
Url-urile de pe site trebuie sa fie cat mai clare, simple sa aiba cuvantul cheie inclus.
Continutul de pe site este elementul care are cea mai mare pondere in factorii de clasare a site-ului in rezultatele de cautare Google. Continutul de pe site trebuie sa fie unic, dens, informativ, minim 1600 cuvinte, sa aiba cuvantul cheie inclus la o densitate de maxim 3,5 %. Adauga diverse subtitluri pentru a impartii continutul in diverse capitole.
Imaginile de pe site le poti optimiza in felul urmator – adauga cuvantul cheie in numele fisierului, alt tag, caption, title. Imaginile trebuie sa fie comprimate.
Link-urile se impart in 2 categorii – link-uri interne/externe – link-urile interne leaga o pagina de pe site cu alta pagina pe site, in timp ce link-urile externe duc catre o pagina externa de pe site. Ele trebuie sa fie informative si sa duca spre resurse utile.
Optimizare SEO Off Page
Procesul de optimizare SEO Off Page se refera la atragerea de link-uri de calitate catre site-ul tau de pe site-uri cu autoritate in Google. In ziua de azi conteaza foarte mult calitatea link-urilor nu cantitatea. De aceea daca vrei ca motoarele de cautare sa iti claseze site-ul cat mai bine in rezultatele de cautare trebuie sa atragi link-uri de calitate.
Aceste link-uri se pot atrage prin urmatoarele tehnici:
1. Social Media
Dezvolta profiluri pe retele de socializare precum Facebook, Linkedin, Twitter, Google + si celelalte. Completeaza fiecare profil in parte si adauga link catre site-ul tau. Nu uita sa fi activ pe aceste retele de socializare.
2. Blogging
Dezvolta un blog pentru site-ul tau pe care sa publici articole legate de afacerea ta, domeniul tau de activitate. Cand dezvolti articolele adauga link catre site-ul tau web. Nu uita sa promovezi fiecare postare pentru a atrage clienti potentiali despre afacerea ta.
3. Guest posting
Adauga comentarii relevante si utile pe bloguri cu trafic din domeniul tau de activitate. Atentie! Nu posta comentarii irelevante sau cu scopul simplu de a dezvolta link. Incearca sa adaugi valoare.
4. Forum posting
Posteaza articole relevante despre produsele/serviciile tale, domeniul tau de activitate pe forumuri. Incearca sa oferi valoare prin aceste postari.
5. Submiterea in directoare web
Directoarele web bine clasate si bine vazute de catre Google iti pot aduce link-uri de calitate. Adauga informatii despre afacerea ta pe aceste directoare si adauga link catre site-ul tau web.
6. Image sharing
Adauga imagini despre produsele/serviciile tale pe platforme precum Instagram, Pinterest, Imgur, Flick cu link catre site-ul tau.
7. Video Sharing
Dezvolta video-uri despre produsele/serviciile tale si urca aceste video-uri pe platforme precum Youtube, Vimeo, Dailymotion. Adauga o descriere de minim 300 cuvinte si link catre site-ul tau.
8. Article sharing
Dezvolta articole despre afacerea ta, produsele/serviciile tale si domeniul tau de activitate si adauga aceste articole pe platforme precum Scribd, Issuu, Calameo. Nu uita sa adaugi link catre site-ul tau web.
Astfel prin aceste tehnici vei dezvolta link-uri de calitate catre site-ul tau web prin care Google si celelalte motoare de cautare iti vor clasa site-ul mai bine in rezultatele de cautare.
Unelte pentru optimizare SEO
SEMScoop Keyword Difficulty Tool este un instrument performant out-of-the-box prin intermediul caruia se poate realiza cautarea de cuvinte cheie, analiza volumului acestora de cautare lunara, costul estimat per click perceput de Google, precum si analiza SERP.
Este un tool extrem de util pentru cei care activeaza in domenii precum digital marketing, SEO optimization, dar si pentru bloggeri si start-up-uri interesate sa-si imbunatateasca ranking-ul site-ului.
Prin intermediul SemScoop puteti identifica oportunitati de clasare a site-ului in cautarile organice si a unor termeni de cautare cu dificultate SEO scazuta care va ofera oportunitatea de creare continut intr-un mod inteligent si competitiv, contribuind la clasarea site-ului in fata concurentilor.
Consideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.
2931271