Globalizarea – What’s in it for me?

0
111
globalizare amazon
Nivel de apreciere

Va facem cunoscuta opinia lui Lucian Nănău, antreprenor si Amazon Setup Mentor, referitor la globalizare si beneficiile pe care acesta le-a dobandit cand a descoperit business-ul pe Amazon:

“De cativa ani tot auzim de globalizare. Globalizare in sus, globalizare in jos, suntem intoxicati pe toate canalele cu informatii despre efectele nocive ale acestei globalizari, despre modul in care ne influenteaza viata:

  • … cum ne dilueaza traditiile si cultura …
  • … cum a favorizat ea aparitia multinationalelor – acesti vampiri in cautare de sange proaspat si inocent
  • … cum contribuie la cresterea decalajelor intre saraci si bogati
  • … cum a  incurajat ea terorismul, prin migratia necontrolata pe care o presupune.

Sigur, este incontestabil faptul ca globalizarea are o serie de consecinte mai putin fericite, dar in egala masura, pentru a contrabalansa lucrurile, e natural sa aiba si o serie de avantaje.

Personal, nu sunt nici un adept al globalizarii, dar nici un luptator impotriva ei, ci vad mai mult globalizarea ca pe un dat, de care vrand-nevrand, trebuie sa ma lovesc. Pai si atunci, nu mai bine incerc sa vad cum ma pot folosi de avantajele ei?

Din nou, nu ma intelegeti gresit, faptul ca mi-am propus sa imbratisez globalizarea nu inseamna ca nu tin la cultura si traditii, sau la siguranta noastra, ca oameni, sau ca nu sunt constient ca multinationalele pot exploata, departe de mine aceste ganduri. Tot ce zic este ca eu mi-am propus sa ma concentrez pe avantajele ei.

Dar ce este globalizarea?

Nu cunosc sa existe o definitie universal acceptata pentru termenul de “globalizare”. Dar stiu ca globalizarea este o consecinta, un efect al evolutiei:

  • tehnologiilor, in special IT&C, respectiv usurintei accesului la informatie;
  • infrastructurilor de transport;
  • tranzactiilor financiare.

Cu siguranta sunt mai multe aspecte de luat in calcul in aceasta discutie, dar am sa ma limitez la a vorbi despre aceastea trei, pentru ca de ele ma pot folosi eu cel mai mult in business-ul meu.

O luam punctual … Evolutia tehnologiilor

Cred ca nu e un secret pentru nimeni faptul ca evolutia tehnologiilor, mai ales in zona de IT si comunicatii, ne-a adus mai aproape unul ce celalalt. Acest lucru a facilitat schimbul de informatii in timp real si aparitia unor oportunitati de neinchipuit acum ceva vreme.

In privinta mea si a business-ului meu pe Amazon, acest lucru ma ajuta enorm sa pot:

  • folosi platforme de business online pentru a identifica preturi si furnizori de pe alte continente (vezi China);
  • accesa sute de milioane de clienti din intreaga lume;
  • promova produsele de la egal la egal cu alti furnizori, chiar corporatii. Ma rog, nu chiar de la egal la egal cu marile corporatii, pentru ca ei au bugete de marketing de care eu nu dispun. Ideea e ca pana acum ceva vreme aveam posibilitatea sa ne accesam clientii doar prin anunturi in cataloage (Pagini Aurii sau similar), cu acoperire geografica limitata si eficienta scazuta, sau prin spoturi radio sau TV cu acoperire geografic mare dar costuri pe masura. Astazi, cu un buget de 10 USD pe zi, pot livra un mesaj targetat clientilor mei din intreaga lume, doar daca stiu care le sunt pasiunile si anumite comportamente, prin Google si Facebook, cu o eficienta buna si fara sa fiu limitat de faptul ca sunt un business din Romania sau de oriunde.
  • pot sa imi analizez competitia, pentru ca jucatorii care conteaza sunt prezenti online;
  • pot sa inteleg mult mai bine nevoile clientului, pentru ca noile canale l-au incurajat sa ia atitudine si sa iasa din anonimat, sa-si expuna placerile si neplacerile, multulmirile si nemultumirile despre aproape orice, inclusiv despre branduri, fie ele produse, servicii, companii sau chiar oameni.

Mai departe, evolutia infrastructurii …

… si aici ma refer in special la cea de transport, a facut posibila circulatia marfurilor intr-un timp incomparabil mai scurt fata de acum cativa ani. Astazi avem de-a face cu timpi extrem de redusi pentru livrarea marfurilor in intreaga lume. Livrarea catre client in maxim doua zile de la procesarea comenzii a devenit deja un standard pentru companiile online care vor sa-si tina clientii fericiti, iar ei, la randul lor, au devenit din ce in ce mai exigenti din acest punct de vedere, pe principiul the sooner, the better.

Din perspectiva business-ului meu pe Amazon, evolutia infrastructurii se traduce in:

  • 5 zile pana cand primesc in Romania mostrele de produse de la furnizorii din China;
  • 7 zile pana cand marfa din China ajunge in SUA sau Europa;
  • 2-3 zile pana cand marfa este livrata din depozitele Amazon catre client.

Cat despre usurinta tranzactiilor financiare …

… investitia bancilor in instrumentele online a facut posibila o economie imensa de timp in procesarea tranzactiilor si schimburilor valutare. Astfel, imi pot plati furnizorii si incasa de la clienti, aproape in timp real, fara a fi nevoit sa ma misc din fata laptop-ului.

Punand informatiile astea cap la cap, “what’s in it for me”-ul in contextul actualului meu business pe Amazon, ar fi urmatorul, din punctul de vedere al timpului investit “de la idee la bani”, ca sa-l parafrazez pe Napoleon Hill:

  • 2-3 saptamani pentru dezvoltarea produsului pe care intentionez sa il vand (incluzand aici partea de analiza a cererii de piata, a nevoilor clientilor, a competitiei existente si partea de concept, de elaborare a specificatiilor pentru produsul propriu);
  • 2 saptamani pentru identificarea si selectarea furnizorilor, respectiv a fabricilor din China capabile sa fabrice produsul conform specificatiilor mele;
  • 1 saptamana pentru primirea mostrelor de produs in Romania;
  • 1 saptamana pentru negocierea pretului si conditiilor cu furnizorul selectat;
  • 4 saptamani pentru productie, platire avans, definitivare oferta de produs;
  • 2 saptamani pentru plata finala, transport produse din China catre SUA sau Europa si receptie la destinatie
  • 1-2 saptamani pentru intarzieri neprevazute

Rezulta 3.5 – 4 luni pornind de la o idee, trecand prin dezvoltarea produsului, oprindu-se putin pe raftul virtual din State sau Europa si urmand a fi livrat catre primul client peste alte doua zile.

Asa am ales eu sa ma folosesc de globalizare. Sa creez produse intr-o fabrica, pe care urmeaza sa o vizitez abia peste doua saptamani, pentru ca nu am avut pana acum drum in localitate, pe care sa le comercializez catre mii de clienti, cu care am luat legatura doar online.   Acestea sunt avantajele pe care le poti exploata si tu daca decizi sa te apuci de un business online cu produse fizice, indiferent ca alegi modelul de business Amazon sau altul.

Iar daca ai deja un business de productie si cauti o modalitate prin care sa te extinzi pe pietele din Europa si SUA, Amazonul chiar poate fi o oportunitate extraordinara pentru tine, de ce nu? In fond si la urma urmei, e inca loc in online!

Revenind insa la globalizare, ea este reala si nu da semne ca s-ar opri curand, deci cred ca depinde numai de noi cum alegem sa o lasam sa ne influenteze si cel mai inteligent ar fi sa o folosim in avantajul nostru.

Cam asta am avut de spus astazi, despre globalizare. Mai multe putem discuta in privat. Deci daca esti interesat de ceea ce fac, te invit pe pagina mea (www.lucian-nanau.online), unde poti afla mai multe detalii despre cine sunt si cum am ajuns sa fac business pe Amazon.

PS: Scriind articolul mi-am amintit de un fragment din “Rugaciunea seninatatii” a lui Reinhold Niebuhr: “Doamne, da-mi seninatatea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care pot sa le schimb si intelepciunea de a sti să le deosebesc.” … la care imi permit sa adaug un vers special pentru antreprenori: “ […] si inteligenta de a sti sa le folosesc pentru a crea valoare pentru mine si pentru clientii mei. “

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal

Antreprenor in Romania
Urmariti-ne

Antreprenor in Romania

Echipa editoriala de la Antreprenor in Romania
Participam activ la dezvoltarea culturii antreprenoriale din Romania si a unui ecosistem al reprezentantilor mediului de afaceri romanesc in care antreprenorii sa isi faca cunoscute initiativele, expertiza si ofertele de business.
Antreprenor in Romania
Urmariti-ne