IZIBAC: un proiect educational inovativ de interes national pentru promovarea examenului de Bacalaureat

0
6517
IZIBAC - examen bacalaureat

Raluca, Adrian si Eduard, trei tineri vizionari cu spirit antreprenorial si civic deosebit, si-au propus sa transforme invatatul pentru examenul de Bacalaureat intr-o experienta distractiva, moderna, adaptata mentalitatii si psihologiei actuale a elevilor.

Astfel,  au pus bazele unei platforme educationale interactive, care ofera o solutie la o problema nationala: rata de promovabilitate a examenului de Bacalaureat, sustinand astfel, atat eforturile depuse de cadrele didactice in pregatirea tinerilor, dar mai ales pe cele ale tinerei generatii.

Nu s-au limitat insa la un simplu proiect educational, ci au mers mai departe de atat, gandind un intreg plan de afaceri in jurul acestei idei de antreprenoriat social pentru a se putea dedica complet proiectului prin care vor sa aduca o schimbare sustenabila in societate.

Valoarea proiectului si a planului lor de afaceri a fost deja validata de Social Impact Award (SIA), proiectul fiind in acest moment in etapa finala a competitiei care sustine si promoveaza antreprenoriatul social in randul studentilor din lumea intreaga. De mentionat, SIA este doar prima competitie in care IZIBAC a fost inscris, tinerii fiind insa aplicanti deja si in cadrul altor programe de finantare si in plin proces de a-si cauta primii parteneri. 

Va invitam sa descoperiti in interviul luat Ralucai, un exemplu de proiect de antreprenoriat social ce adreseaza o problema de inters national.

AIR: Raluca, care este esenta IZIBAC?

R: IZIBAC este o aplicatie mobila care are ca scop facilitarea invatarii pentru examenul de Bacalaureat si de a creste rata promovabilitatii pentru unul dintre cele mai temute examene din viata: examenul de bacalaureat. Izibac este o platforma educationala centrata in jurul ideii de invatare moderna si distractiva. Consideram ca forma de livrare a informatiei nu mai este compatibila cu asteptarile si gandirea noilor generatii, astfel incat ne-am dorit sa oferim o solutie – o aplicatie mobila care sa ofere informatia din curricula pentru Bacalaureat intr-o forma distractiva, digitala, interactiva, multimedia si plina de stimulente.

AIR: Aveti un scop destul de ambitios, suntem curiosi, cum v-a venit ideea acestui proiect? Ce v-a motivat si inspirat sa demarati acest proiect?

R: Sunt arhitect ca formare si pedagog ca vocatie si experienta practica. Impreuna cu o asociata am desfasurat activitati comerciale in domeniul vocational in cadrul unei alte companii. Detin pregatire de formator si predau informal arhitectura inca din anul 1 de facultate pentru colegii sau elevii care doresc sa intre la facultatea de arhitectura, obtinand pana in prezent rezultate spectaculoase pentru mai bine de 90 de elevi. In cadrul acestei experiente de lucru cu elevii, publicul tinta principal al acestei afaceri, am remarcat nevoile acestora de invatare si de a se pregati pentru a sustine examenul de bacalaureat, si cat de putin receptivi mai sunt acestia la metodele traditionale/clasice de predare/invatare.

Viziunea companiei, axata in jurul ideii ca procesul de invatare ar trebui sa fie distractiv, poate fi simplu rezumata la ideea de a sustine reformarea sistemului educational national, si pe termen lung international, prin intermediul tehnologiei secolului nostru, respectiv prin fructificarea beneficiilor aduse de utilizarea internetului, a aplicatiilor web ce pot fi accesate prin intermediul variilor portaluri si aplicatiilor mobile conexe.

Misiunea mea este aceea de a introduce noi metode de invatare pentru liceeni si ulterior pentru toti elevii si de a inregistra un impact social cu aceasta aplicatie prin cresterea ratei promovabilitatii pentru examenul de Bacalaureat la nivel national, cu efecte pozitive de lunga durata in vietile elevilor si la nivel social prin reducerea disparitatilor sociale cauzate de educatie insuficienta, reducerea numarului de tineri din categoria NEETS, stimularea dezvoltarii sectoarelor economice cu valoare adaugata mai mare etc.

Ideea si motivatia din spatele acestei afaceri a plecat de la o nevoie sociala identificata in sistemul educational, si pe masura ce am aprofundat subiectul prin realizarea unor analize de piata si a grupului tinta, am inteles ca ideea afacerii este inovativa, necesara si are un potential de cuantificare financiara semnificativ.

Oferim cititorilor dvs. o serie de ecrane din cadrul platformei noastre pentru a vedea cat de simpla, intuitiva, dar in acelasi timp eficienta este metoda de invatare pe care noi o propunem prin IZIBAC celor care vor sa promoveze examenul de bacalaureat:

PLATFORMA EDUCATIONALA IZIBAC TESTARE BACALAUREAT EDUCATIE ALTERNATIVA BACALAURAT

REZULTATE TEST BACALAUREAT


AIR: Grupul vostru tinta, utilizatorii finali ai platformei sunt liceeni. De cat de atractiva vor gasi ei aplicatia si cat de multi o vor folosi depinde succesul afacerii voastre. Cum v-ati gandit sa ii motivati sa foloseasca aplicatia?

R:Ne

bazam pe 3 factori:

  • Atractivitatea experientei de joc educativ. Vom incerca sa gamificam experienta de invatare pentru a oferi
    stimulentele psihologice necesare pentru ca fiecare elev sa isi depaseasca limitele individuale.
  • Instinctul de competitie, dar si cel de colaborare. Functionalitatea data de rankinguri, precum si de modul „intrecere” va trezi instinctul de competitie intelectuala constructiva intre elevi. Pe viitor vom dezvolta si posibilitatea ca cei mai buni dintr-un domeniu sa ofere propriile lor lectii pentru colegi, si astfel sa isi sedimenteze si mai bine cunoasterea.
  • Stimulente pe gustul lor – pentru cei mai buni din clasamente ii vom stimula cu premii surpriza pregatite impreuna cu partenerii nostri comerciali.
  • Nu in ultimul rand, dorinta lor de a studia si de a se pregati pentru bacalaureat. Nu trebuie uitat accentul pus pe informatii relevante, utile, dar mai ales, legate intre ele. Ne dorim ca experienta de invatare IZIBAC sa fie una mai completa decat cea clasica oferita de manualele de studiu si meditatii, oferind o imagine de ansamblu, transdisciplinara, asupra subiectelor de studiu.

AIR: Va asteptati la sustinere din partea sistemului national de educatie?

R: Nu, dar daca aceasta va exista, o vom imbratisa cu caldura. Obiectivul nostru este sa ajutam elevii, ei sunt clientii nostri si motivul misiunii educative pe care ne-o asumam, asadar eforturile nostre se vor concentra pentru a le oferi lor o experienta de invatare foarte placuta si utila.

AIR: Care ar fi acele elemente cheie prin care va veti asigura ca IZIBAC va avea succes?

R:

  • Intelegerea aprofundata a nevoilor elevilor
  • Livrarea continutului educational de calitate intr-o experienta placuta, distractiva
  • O atitudine deschisa pentru continua perfectionare
  • Colaborarea cu profi misto in realizarea continutului educational multimedia J

AIR: Cum ati descrie experienta participarii in cadrul comperitiei Social Impact Award?

R:Experienta SIA a fost una cu adevarat plina: am cunoscut oameni foarte frumosi, am impartasit idei si am primit feedback, am invatat lucruri noi si am avut parte de un mediu primitor in care sa ne putem dezvolta. Vom recomanda cu caldura urmatoarele iteratii ale incubarii SIA.

AIR: Ati ajuns in finala competiei, si la sfarsitul lunii veti afla votul juriului, dar si pe al publicului? De ce credeti ca Izibac merita sa castige?

R: Confucius spunea: „Daca planul tau este pentru un an, planteaza orez. Daca planul tau este pentru 10 ani, planteaza copaci. Daca planul tau este pentru 100 de ani, educa copii”. Noua ne place sa credem ca gandim pe termen lung J Educatia este poate cel mai important aspect al unei societati si mai toate problemele unei societati se trag intr-o forma sau alta din educatie. Rezolvand macar cateva probleme din educatie, ne dorim sa facem o schimbare pozitiva in cadrul societatii.

AIR: Gandirea pe termen lung este intr-adevar un mod sanatos de a incepe orice proiect, afacere sau chiar politica publica, si este admirabil ce v-ati propus. Cu toate acestea, se stie ca indiferent cat de bun, laudabil si altruist este un proiect, intotdeauna, se gasesc piedici in calea dezvoltarii lor. Care credeti ca va fi principalul impediment in a transforma IZIBAC intr-un proiect de succes?

R: Prejudecatile. Poate sa fie o platforma online/o aplicatie mobile o alternativa viabila la meditatiile clasice? Se poate ca un elev sa invete o materie printr-un joc educativ? Aceste intrebari sunt retorice pentru noi, dar cu siguranta va exista reticenta. Acesta este destinul inovatorilor.

AIR: In inchierea interviului,  ar fi interesant sa aflam cateva ganduri din partea fiecaruia dintre cei trei oameni din spatele proiectului. Ce ati vrea sa stie cititorii nostri despre voi?

Raluca IZIBAC platforma educationalaRaluca – Cred cu tarie ca educatia poate fi distractiva. Pedagogia este vocatia mea, pe care am imbratisat-o in totalitate si careia ma voi dedica toata viata pentru a o imbunatati, implicit in sistemul educational national. Simt ca este nevoie de o schimbare si stiu ca pot contribui intr-un mod proactiv la ea.

 

Adrian IZIBAC bacalaureat

Adrian – Consider ca educatia nu se opreste niciodata. Nici nu are de ce. Educatia in sine este un proces placut, de crestere si dezvoltare. Faptul ca a ajuns sa fie asociat de majoritatea elevilor cu un proces neplacut, la care sunt fortati si de unde de abia asteapta sa scape, e doar o alta dovada ca este nevoie de o schimbare de perspectiva. Eu sunt pasionat de cunoastere si de aceea cred in educatia continua.

 

Eduard IZIBAC examen bacalaureatEduard – In majoritatea industriilor în care a ajuns, tehnologia a îmbunătățit procesele și a ajutat la îndeplinirea obiectivelor finale: de la a aduce oamenii mai aproape și de a crea noi metode de comunicare până la îmbunătățirea proceselor în cadrul unor companii. Paradoxal, zona în care tehnologia nu a fost încă exploatată pe deplin este chiar zona care are poate cea mai mare importanță din punct de vederea al umanității: ducerea de cunoștințe mai departe, dezvoltarea oamenilor, învățarea, educația. Ceea ce își propune IZIBAC este ca, cu pași mici, dar siguri, să aducă o îmbunătățire în sistemul educațional românesc prin integrarea unor metode de învățare adaptate la generația actuală și la nevoile și stilurile fiecăruia. Eu sunt pasionat de tehnologie și cred că prin ea putem face lumea un loc mai bun.

Urmariti prezentarea video a proiectului si votati-l in cadrul competitiei SIA aici: http://socialimpactaward.ro/

Daca v-a placut prezentarea video, acordati 2 minute pentru a vota proiectul in cadrul competitiei: http://socialimpactaward.ro/

Va invitam sa distribuiti interviul in randul contactelor dvs. pentru a pune umarul impreuna la rezolvarea unei probleme nationale dar si de viata cu care tinerii din Romania se confrunta an de an: promovarea examenului de Bacalaureat.

Care sunt gandurile dvs. cu privire la acest subiect si ce doriti sa adresati tinerilor intreprinzatori de la IZIBAC care doresc sa sprijine tanara generatie? Lasati comentariile in sectiunea dedicata din josul paginii!