Experienta unei calatorii cu peripetii a generat
un business inovativ
Tanarul Albert Robescu creioneaza conceptul Mappamonde dupa ce trolerul sau a fost zgariat si rupt in cadrul unei calatorii in Asia de Sud-Est si pune bazele unei noi afaceri cu un potential semnificativ.
Valori precum curajul, onestitatea, independenta si gandirea strategica, insuflate si cultivate de catre familia de antreprenori in care acesta a crescut, precum si studiile urmate in Danemarca in domeniul Vanzari Internationale si Marketing, au stat la baza formarii mentalitatii sale de invingator, lucru care l-a mobilizat sa transforme o idee intr-o afacere cu viziune internationala.
Pentru ca Albert intelege ca pentru fiecare dintre noi calatoriile (in scop personal sau de afaceri) sunt o parte foarte importanta din viata noastra, acesta a decis sa ofere tuturor calatorilor de pe mapamond o experienta unica, eliminand surpriza neplacuta de a-ti vedea bagajul deteriorat sau complet distrus la preluarea acestuia de pe banda rulanta.
Mai mult decat atat, husele Mappamonde iti permit sa-ti exprimi personalitatea sau sa-ti promovezi brand-ul, oferind posibilitatea personalizarii acestora cu poza trimisa de tine si elimina costurile clasicii infolieri de la aeroport, economisind astfel bani pentru a savura o cafea sau un ceai bun in timp ce astepti decolarea avionului.
Antreprenor in Romania va invita sa cunoasteti initiativa Mappamonde prin intermediul interviului ce il are drept protagonist pe antreprenorul roman Albert Robescu :
1. AIR: Pentru cei care nu au auzit inca de MAPPAMONDE, te invitam sa ne descrii ideea ta de afacere.
Ideea de la care am pornit este urmatoarea: calatoriile sunt o parte foarte importanta si frumoasa din viata noastra, insa periodic pot aparea probleme care creeaza neplaceri, cum ar fi deteriorarea bagajelor in aeroport.
Primul produs Mappamonde este o husa pentru troler cu avantaje functionale, dar si estetice. Principalele beneficii ale unei huse Mappamonde sunt: protejeaza trolerul de zgarieturi, protejeaza impotriva depunerii prafului la depozitare, nu mai este necesara infoliarea trolerului in aeroport. Bonus: prin aceasta husa, trolerul nostru arata cool si ne exprima personalitatea, fiind si mai usor de recunoscut la preluare.
2. AIR: Ce ne poti spune despre „omul” din spatele MAPPAMONDE
Am crescut intr-o familie de antreprenori care mi-au cultivat curajul, onestitatea, independenta si gandirea strategica. Am studiat Vanzari Internationale si Marketing in Danemarca si am calatorit destul de mult in interes profesional si profesional. Aceste experiente mi-au schimbat mentalitatea si m-au facut sa ma descopar pe mine insumi, si de asemenea m-au facut sa constientizez ca pot realiza orice, atata timp cat muncesc, sunt inconjurat de oamenii potriviti si am putin noroc. Am realizat ca trebuie sa incep, sa fac ceva.
3. AIR: Cum s-a nascut aceasta idee de business pe care o consideram inovativa si apreciativa?
Ideea initiala de a realiza acest produs a venit dupa frustrarile din timpul calatoriei avute in Asia de Sud Est, cand trolerul mi-a fost zgariat si rupt. Atunci mi-am ridicat primele semne de intrebare si subconstientul meu a inmagazinat faptul ca ceva e in neregula.
La cateva luni distanta am inceput sa creionez conceptul Mappamonde, dupa ce am facut un studiu de piata ca sa inteleg daca mai exista produse de genul, daca sunt valorificate cum trebuie si cum ne-am putea diferentia in contextul produsului, dar si al pozitionarii pe piata.
4. AIR: O intrebare vehiculata foarte des in cadrul conferintelor si evenimentelor pe tema antreprenoriatului: Cum ai facut pasul de la idee catre actiune?
O intrebare foarte buna. Cred ca aceasta a fost si este in continuare cea mai mare provocare. Cu totii avem idei, insa putini sunt cei care le pun in actiune, iar asta este prima dintre cheile succesului. Cred ca pentru a deveni si un om de actiune, este foarte important sa te inconjori de oameni mult mai productivi decat tine si sa faci pasi mici inainte, care sa-ti dea incredere si motivatie sa faci alti pasi mici inainte, si tot asa. Unii denumesc asta efectul bulgare, altii efectul compus, si este ceva ce traiesc periodic.
De asemenea, am intrat cu Mappamonde intr-un pre-accelerator de afaceri GoodToGo, dezvoltat de o organizatia studenteasca numita Business Club, unde am cunoscut oameni frumosi care m-au sprijinit sa merg inainte, sa deschid usi, si unde mi-am intalnit si mentorul.
5. AIR: Care au fost nevoile imediate pe care le-ai identificat in procesul de lansare a afacerii?
Nevoia imediata a fost aceea de a valida foarte rapid faptul ca oamenii doresc si cumpara produsul, precum si validarea faptului ca produsul este functional si conform asteptarilor clientilor.
A doua nevoie a fost aceea de a deschide cat mai multe usi catre canale de distributie care sa ne puna in fata target market-ului Mappamonde, folosind cat mai putine resurse. Si aici intervine network-ul.
6. AIR: Un proiect de asemenea anvergura si potential, cu siguranta trebuie sustinut financiar. Ce solutii de finantare ai gasit pentru demararea proiectului?
Pana in acest moment toate resursele financiare au fost alocate din partea mea, iar resursele umane au fost din partea echipei . Am hotarat de la bun inceput ca pentru a accelera dezvoltarea Mappamonde si pentru a avea un impact pozitiv asupra cat mai multor oameni, intr-un timp destul de rapid, e nevoie de un partener complementar ca know-how si resurse. Astfel, am decis ca, Evonomix, o agentie de top de digital marketing si technologie sa aiba statut de co-fondator Mappamonde, lucrand in mod special cu departamentul de Inovatie, de unde a pornit si colaborarea.
De asemenea, pentru a valida produsul pe piata am lansat o campanie de crowdfunding pe www.crestemidei.ro, care si-a atins targetul stabilit cu 6 zile inainte de incheiere. Cei ce vor sa descopere campania pot accesa linkul pana pe 22 ianuarie.
7. AIR: Luand in considerare denumirea brandului, tintesti si pietele Internationale?
Bineinteles. In business nu exista granite si oricand te poti trezi ca apare competitor cu mai multe resurse si-ti ia din cota de piata. Momentan focusul nostru este sa dezvoltam un produs foarte bun, la pretul corect si sa cucerim piata locala. Incercam sa invatam cine este clientul ideal din Romania, sa ne punem produsul in fata acestuia, sa ne punem la punct procesele si sa avem o analiza clara asupra finantelor.
Apoi vom analiza oportunitatile din afara si probabil ca vom ataca strategic una sau mai multe din pietele din vest.
8. AIR: Orice viziune de business este insotita de planuri de dezvoltare. Ne poti dezvalui cum vezi MAPPAMONDE pe termen lung?
Fiind la inceput de drum, inca nu am avut foarte mult timp sa implementam strategiile si sa testam ce ne spune piata.
Viziunea Mappamonde este sa devina o platforma de travel lifestyle pe care foarte multi influenceri, in special cei care se concentreaza pe conceptul de travel, sa-si poata pune amprenta, ca apoi sa le marketeze celor ce ii urmaresc. Noi, ca platforma suport, ne vom ocupa de vanzare, productie, customer service, si vom face split revenue cu acestia.
9. AIR: La ce ar trebui sa se astepte publicul larg in 2017 de la MAPPAMONDE?
Realist ar fi lansarea de noi colectii de huse, poate lansarea de noi produse, si acapararea pietei locale. Optimist, toate cele de mai sus si testarea a 1-2 piete internationale.
10. AIR: Trebuie sa recunoastem ca nu am intalnit pana acum in piata un concept de acest gen. La ce competitie va asteptati, avand in vedere ca practic ati pornit un nou trend?
Competitie ar putea veni din partea producatorilor de trolere, care ar putea oferi produsul ca ceva complementar produsului lor de baza.
Competitie internationala exista, sunt cateva companii care deja au inceput sa ofere un produs similar, insa viziunea noastra este total diferita fata de a lor si acceleram sa ajungem acolo cat mai repede.
11. AIR: Ce te motiveaza cel mai mult sa investesti timp si resurse intr-o initiativa de business ca tanar antreprenor?
Consider ca valorile si experientele pe care le-am invatat si trait datorita parintilor m-au facut sa am aceasta dorinta arzatoare sa rezolv probleme sau sa ajut la implinirea dorintelor. Nu trece zi sa nu ma gandesc la urmatorul lucru, la cum as putea face mai bine anumite lucruri, la cum serviciul oferit de x ar putea fi inzecit mai bine prin y, si asa mai departe. Avand si un job full-time pe care il iau foarte in serios (vand un SaaS tare), dar si Mappamonde, provocarea e dubla, insa prin echipa de oameni care ma ajuta si ma motiveaza constant, reusesc sa fac lucruri.
12. AIR: Avand in vedere ca esti in plin proces de dezvoltare, care sunt cele mai bune trei sfaturi pe care le poti oferi cititorilor ce doresc sa dezvolte o afacere?
- Fa ceva!
Primul pas este cel mai greu, asa ca poti sa incepi sa faci ceva. E foarte important sa faci si sa nu zici ca faci. Recomand The Startup Owner’s Manual. Omul care a scris cartea asta este foarte experimentat, iar cartea explica pas cu pas, ca la copiii, ce sa faci ca sa avansezi cu ideea de business intr-un mod rapid si sanatos.
- Afla ce poti si ce nu poti sa faci.
Realizeaza cine esti, ce poti sa faci, si gaseste-ti oameni complementari care sa te motiveze si sa te ajute sa mergi mai departe.
- Invata si fa networking!
Invatarea trebuie sa fie un proces constant, si asta poate sa insemne cititul de carti, articole filtrate, sau chiar invatarea prin socializare. Printre altele, eu urmaresc si analizez foarte atent tot ce se intampla in zona de e-commerce, de digital marketing si in industrii care au sau pot avea in viitor legatura cu Mappamonde.
Networking – atunci cand cunosti oameni ambitiosi si destepti si realizezi o legatura cu acestia, te poti dezvolta invatand din povestile lor, sfaturile lor, esti motivat de reusitele acestora si tot ei te pot ajuta sa deschizi piata.
Testimoniale din partea unor oameni minunati, care au beneficiat de experienta MAPPAMONDE:
Consideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.
2931271