Personal Branding – 7 metode care iti pot schimba viata

0
2892
Branding Personal Madalina Ghinescu
Nivel de apreciere

Ești antreprenor la început de drum?
Află cum te faci cunoscut prin personal branding

Dacă ești la început de drum antreprenorial, atunci ești singurul responsabil pentru promovarea activității tale și să te faci cunoscut. De aceea te sfătuiesc să începi să îți construiești brandul personal indiferent în ce stadiu al afacerii te afli. Înainte să îți înființezi afacerea și chiar dacă ai afacerea de ceva ani, nu contează când începi – important este să începi.

Sunt Mădălina Ghinescu, trainer & speaker John Maxwell Team, și în cele ce urmează o sa vă ofer 7 metode prin care să te faci cunoscut prin personal branding pe care le-am aplicat și cu ajutorul cărora mi-am început avântul antreprenorial – adică primii clienți 🙂

De ce să te ocupi de personal branding?

Personal Branding-ul este practica de marketing prin care cineva se face cunoscut publicului și își promovează activitatea.

Când te gândești la marca Coca-Cola, nu te gândești la o persoană anume, ci la un produs. Marca Coca-Cola este brandul prin care băutura se face cunoscută.

Dacă în schimb te gândești la Steve Jobs, normal că te gândești la o persoană – la el, la Steve Jobs 🙂 – însă numele lui te duce cu gândul la Apple și toate serviciile pe care Steve Jobs le-a făcut cunoscute. Steve Jobs și-a creat un brand personal.

Îți dorești ca atunci când cineva aude numele tău să îl asocieze cu activitatea pe care o promovezi?

Atunci haide să îți ofer 7 metode pe care le-am folosit eu ca să îmi creez brandul personal.

  1. Care este publicul tău țintă?

La început de drum este normal să vrem să avem clienți din multe categorii de oameni. Și eu mi-am dorit asta. Însă mi-am dat seama că atunci când nu mi-am canalizat energia să stau de vorbă cu o anumită categorie de oameni, nu știam ce vreau exact să vând și cui.

De exemplu oferta mea la început era: facilitez discuții cu oameni despre leadership. Ce înseamnă aceste discuții, ce beneficii sunt, cine este potrivit să participe la aceste sesiuni, nu știam la început. Tot făcând sesiuni și analizând, am ajuns să știu exact care sunt beneficiile, cui i se adresează și de ce îi este cuiva util să facă parte dintr-un astfel de grup. Doar că aceste idei nu le-aveam de la început. Au apărut pe parcurs, în timp ce am exersat.

Deci, care sunt caracteristicile categoriei de clienți pe care ți-i dorești?

La mine categoria de clienți este – persoane până în 35 ani, pasionate de dezvoltare personală, cunoscătoare de limbă engleză, persoane care acționează și care doresc să influențeze pozitiv mediul din care fac parte.

Odată ce afli care este publicul tău țintă, următoarea întrebare este – unde îi găsești, corect?

  1. Unde găsești clienții tăi țintă?

Dacă habar nu ai, este normal, crede-mă. Eu când am vrut să organizez primul grup de 10 oameni pe discuții despre principiile leadershipului, eram convinsă că am prieteni care vor veni. De unde! Nu a venit niciunul. Mi-am dat seama că era momentul să îmi extind cercul de prieteni ca să am persoane care doresc să participe la astfel de întâlniri gratuite.

Uită-te în jurul tău la persoanele pe care le cunoști. Cine este potrivit pe categoria ta de client?

Dacă nu identifici pe nimeni, atunci pune-te în papucii clientului tău țintă. Unde aș petrece timpul? Ce aș face? La ce întâlniri m-aș duce? Și acolo să îți faci și tu apariția.

De exemplu la mine subiectul de discuție fiind leadership-ul, am fost la o conferință despre leadership. Dacă acolo nu găsesc oamenii interesați de leadership, nu știu unde ar fi în altă parte. Și ghici ce! I-am găsit și 4 dintre ei au participat la primul grup de discuții despre leadership.

Așa că du-te acolo unde sunt clienții tăi țintă.

După ce îi descoperi, ce faci mai departe?

  1.  Începe o conversație

Odată ce ai identificat potențiali clienți, prezintă-te și începe o conversație. La început eu doar mă prezint cu numele și atât. De ce nu prezint și cine sunt și ce ofer? Am un motiv foarte întemeiat pentru asta.

După ce mă prezint este momentul să ascult oamenii din fața mea și să îi descopăr. De aceea adresez întrebări clasice de genul ”Cum ai aflat de acest eveniment/sesiune etc.?”, ”Cu ce te ocupi?” etc.

Pentru că acum este momentul în care să fii atent la cuvintele cheie pe care ei le precizează. Te vei folosi de ele atunci când prezinți ce faci. De exemplu, dacă eu sunt la o conferință despre leadership și pe mine mă interesează să identific persoane interesate de subiect, normal că întreb și pun accent pe cuvântul cheie ”leadership”.

Nu este suficient doar să adresezi întrebări, mai ai nevoie de ceva ca să aduci către tine potențiali clienți. Și anume, să adaugi valoare.

  1. Adaugă valoare oamenilor

Când stai de vorbă cu oamenii, tu plantezi semințe în mințile lor. Și aici pot fi seminte roditoare sau semințe de buruieni, depinde de cum relaționezi cu oamenii.

Atâta timp cât pui pe cel din fața ta pe primul loc și îl faci să se simtă bine în preajma ta, atunci fii sigur că acea persoană va vrea să fie în preajma ta și pe viitor.

Dacă în schimb de când te întâlnești cu el începi și vorbești, și tot vorbești despre tine, și ceea ce faci tu, și cât de grozav ești tu, atunci fii sigur să plantezi buruieni.

Ține minte – Oamenilor nu le place să le vorbești despre tine, ci le place să le vorbești despre ei! Adaugă-le valoare.

Oferă o mostră gratuită a produsului pe care il promovezi sau oferă un mic serviciu atunci pe loc persoanei cu care stai de vorbă. Oferă oamenilor încurajare, încredere și ajută-i cât poți de mult în acea interacțiune. Și vei pune baza unei viitoare colaborări.

  1. Spune cine ești prin Elevator Pitch

Când te-ai arătat sincer interesat de cei care se află în fața ta și ai creat o relaționare cu ei (despre cum creezi relaționare cu oamenii vom discuta într-un următor articol), este momentul să faci cel mai important pas în construirea brandului personal.

Dacă te-ai conectat cu oamenii și întrebi oamenii cu ce se ocupă, ei te vor întreba la rândul lor cu ce te ocupi tu. Dacă nu te întreabă (că se poate întâmpla), atunci poți să te folosești de cuvintele cheie spune de ei și să le spui ce faci.

În orice situație, acum este momentul să faci acest pas important și anume să faci elevator pitch.

Elevator pitch este o metodă prin care o persoană se prezintă în câteva propoziții cine este, ce este, ce face, de ce face și beneficiile a ceea ce face.

În cazul meu, elevator pitch sună așa:

”Sunt trainer & speaker John Maxwell Team. În prezent facilitez grupe de discuții de 10 persoane pe diverse subiecte cu persoane cunoscătoare de limba engleză, care acționează și care își doresc să facă o schimbare în viața personală sau profesională și să influențeze pozitiv viețile celor cu care intră în contact.”

Cu cât află mai mulți oameni elevator pitch-ul tău, cu atât îți creezi în mintea lor o imagine despre tine. Însă mai este un aspect de ținut cont când vine vorba de imaginea publică pe care ți-o creezi.

  1. Imaginea ta

Imaginea pe care o creezi despre tine este foarte importantă în personal branding atât în spațiul virtual, cât și în spațiul real. Această imagine ți-o creezi prin fiecare interacțiune cu oamenii.

Oamenii nu vor ține minte neapărat ce le-ai spus, ci cum anume i-ai făcut să se simtă!

Adu-ți aminte acum de cineva cu care nu prea te-ai înțeles bine când v-ați întâlnit prima dată. Mai ții minte cuvânt cu cuvânt ce ați discutat sau ții minte mai bine sentimentul pe care l-ai trăit în acea interacțiune?

Important este să te asiguri că interacțiunile tale cu oamenii sunt unele benefice. Și tu prin asta îți plantezi noi semințe roditoare de creare a brandului personal.

Atât în spațiul virtual, cât și în spațiul real este bine să faci networking cât mai mult și cât mai calitativ.

  1. Fă networking

Clienții ți-i găsești cu cât faci mai mult și mai bine networking sau, mai simplu, cât de bine creezi relaționare cu oamenii.

Asociază-te cu persoane cu influență care pun o cărămidă solidă la crearea brandului tău personal. Pentru că influența lor se va transfera către tine. De exemplu, dacă prietenul tău cel mai bun îți prezintă un prieten bun de-al lui în care are totală încredere, nu cumva încrederea ta se va transfera și la acest prieten nou? În general așa se întâmplă.

Aceste 7 metode sunt doar câteva metode de crearea brandului personal pe care eu le-am aplicat și care m-au condus către primii clienți.

Înainte de a avea o afacere mare și mulți clienți, ești responsabil de promovarea business-ului. Vei vrea ca oamenii să îți asocieze numele cu activitatea pe care o desfășori. Și oamenii te vor asocia mai întâi pe tine cu comportamentul tău față de ei.

Începe să îți construiești brandul personal și comportă-te cu potențialii clienți cum am prezentat în cele 7 metode de mai sus – identifică publicul țintă, du-te acolo unde este acest public, începe o conversație cu oamenii prin care să le adaugi valoare, prezintă-te prin metoda elevator pitch și fă mult networking de calitate cu oamenii.

Dacă ești antreprenor la început de drum, tu pe care dintre cele 7 metode le-ai aplicat deja și pe care vrei să începi să le aplici începând de azi?

Lasă răspunsurile tale în secțiunea de comentarii din josul paginii și haide să intrăm în dialog!

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal