Sorin Dumitru – Fondator și Director general Antreprenor în România

0
160

Încep prin a-ți spune că iubesc să interacționez cu oamenii, iubesc să dezvolt afaceri și cel mai mult iubesc să ajut oamenii din jurul meu să lase o moștenire pentru familia lor și pentru societate.

Nu sunt milionar în euro, nu sunt cel mai bun specialist din piață, nu mă declar mentor și nici reprezentant absolut al comunității de antreprenori pe care o construiesc cu maximă pasiune. Sunt un simplu facilitator, un profesionist însetat de cunoaștere, un om care are curajul să dezvolte unul dintre cele mai ambițioase proiecte antreprenoriale pentru România.

Oamenii creativi și ambițioși cu idei de afaceri, întreprinzătorii care conduc afaceri de ani buni, tânăra generație care vine din urmă, toți așteaptă de foarte mult timp ca cineva în România să le fie alături, să-i ajute să-și îndeplinească obiectivele și să-i facă să simtă că nu sunt de unii singuri atunci când sunt la pământ. Diaspora așteaptă de la România un proiect de lege, sau să-i spunem mai simplu proiect, care să-i facă să revină în țară. Toți cei menționați așteaptă o șansă de la România, un semn că există speranță ca aceștia să ducă un trai decent.

România așteaptă ca din mulțime să se ridice un lider. Un lider care chiar dacă nu are susținerea anumitor entități, să reușească să câștige admirația și suportul românilor de pretutindeni. Un lider care să nu fie influențabil, ci să dea dovadă de integritate și coloană vertebrală. Un lider care nu va aduce o schimbare doar în România, ci o schimbare în întreaga lume legat de modul în care țara noastră este privită. România așteaptă binecuvântarea unui astfel de om de o perioadă lungă de timp care să-i pună în valoare bogățiile.

Trebuie să-ți spun cu toată convingerea că în viziunea mea, un astfel de lider se poate naște doar din rândul oamenilor de afaceri. Iar steaua noastră norocoasă a picat asupra României odată cu începuturile erei antreprenoriatului, acest curent care va scoate la iveală din mulțime acest lider mult dorit.

Așa cum îți spuneam mai sus, sunt un simplu facilitator, însă unul foarte ambițios care dezvoltă pas cu pas, cu eforturi susținute și cu toată inima un proiect care sper să fie acela pe care românii îl așteaptă cu sufletul la gură. Un proiect care să reunească antreprenorii din România în cadrul unei comunități puternice, comunitate în care informația de valoare să fie împărtășită și din rândul căreia să fie identificat liderul care va aduce o schimbare în bine pentru țara noastră.

Un proiect care să genereze oportunități pentru cei care vor să revină în țară și să dezvolte afaceri în România și totodată un proiect care să participe activ prin acțiuni de educație antreprenorială pentru societatea noastră.

Dacă și tu crezi că acest lider se va ridica din rândul oamenilor de afaceri sau cel puțin speri în continuare la un astfel de lider pentru România, atunci alătură-te comunității Antreprenor în România și fă cunoscut în rândul partenerilor tăi proiectul nostru.

BIOGRAFIE

Incursiunea mea în antreprenoriat a început la vârsta de 19 ani (în anul 2003) când am dezvoltat prima afacere în care mi-am propus, alături de asociații mei, să schimb percepția asupra software-ului educațional în rândul consumatorilor și asupra valorii pe care programele software o pot aduce oamenilor de afaceri.

Furnicuta software educational Furnicuta software educationalProdusul nostru educațional dedicat recapitulării materiei de bază din gimnaziu a devenit foarte rapid cunoscut în piață, acesta conţinând sinteze recapitulative, teste grilă, simulări, dicţionar şi galerie de imagini. A fost vândut în peste 5000 de exemplare în primul an de la lansare și instalat în laboratoarele de informatică a peste 20 de școli din România pentru ca tinerii elevi să beneficieze de avantajele oferite de e-learning.

Furnicuta software educational

Furnicuta software educational

Am atras atenția UNESCO prin acțiunile noastre care au condus la achiziționarea de licențe pentru o parte dintre școlile UNESCO din România și am dezvoltat parteneriate cu principalii jucători din piața de software educațional: InfomediaPro, VAROX și SoftWin, dar și cu televiziunea TVRM – prin emisiunea Forum IT. CD-urile sunt și în prezent funcționale, fiind produse în Germania cu o tehnologie de ultimă oră care asigura păstrarea intactă a informației prin 7 straturi care protejează CD-ul final de zgârieturi, fie ele realizate de CD-ROM, cheia de la mașină sau alt obiect ascuțit.

Am continuat să inovăm prin dezvoltarea în colaborare cu Litera Internaţional a unui dicţionar electronic de ultimă generaţie (Român-Englez, Englez-Român, Român-Francez şi Francez-Român), acesta fiind unul dintre cele mai bune produse de acest tip realizat în România, produs care a fost vândut prin intermediul librăriilor din întreaga țară și s-a bucurat de aprecierea clienților. Abonamentele personale deținute la revistele internaționale de profil au stat la baza inspirației în ceea ce privește interfața acestui produs, fiind la curent cu ultimele tehnologii din lume și aducând în România pentru prima dată o interfață foarte similară cu tabletele din ziua de astăzi și smartphone-urile.

Potențialul pieței imobiliare ne-a atras atenția încă de atunci si ne-am gândit cum putem inova și în acest domeniu. Am reușit să venim cu un produs considerat genial de către clienții de la acea vreme, respectiv un produs software de gestiune a tuturor ofertelor unei agenții imobiliare și a informațiilor complete ale acestor oferte (inclusiv pozele cu proprietățile) care să permită clientului să genereze automat, în baza acestor date, website-ul agenției, sincronizat în timp real cu baza de date. Un produs care a redus costurile semnificativ de mult pentru clienții noștri, având în vedere prețurile practicate la acea vreme atât în domeniul software-ului la comandă, cât mai ales în domeniul web design-ului.

De la nevoie la dezvoltarea unei noi divizii în cadrul companiei: este imperios necesar să menționez oportunitatea de la acea vreme pe care am identificat-o în momentul în care furnizorul de internet RDS & RCS ne-a informat de faptul că pentru a beneficia de internet prin fibra optică la sediu trebuie să achiziționăm pachetul lor de top și să plătim aducerea în cartierul nostru a fibrei. Fiind un cost foarte mare de suportat pentru un StartUp, am găsit o soluție de mijloc și am devenit distribuitori de internet, RDS & RCS devenind astfel furnizorul nostru direct. Fiind un grup de tineri energici și cunoscând potențialii clienți din propriul cartier, am reușit în decurs de jumătate de an să cablăm marea majoritate a celor interesați și să aducem internetul în casele oamenilor inclusiv în zona de vile și să obținem astfel un nou business sustenabil. În anii ce au urmat, divizia aceasta s-a dezvoltat continuu, asociatul meu continuând demersurile de dezvoltare iar compania devenind principalul concurent al RDS & RCS și mențindu-și poziția aceasta un timp indelungat.

CITEȘTE ȘI:  Conceptul portalului Antreprenor în România

După retragerea mea din această primă companie în anul 2005, am început primele experiențe B2B cu piața internațională (Germania). Am debutat ca Inginer Software și am avansat vertiginos în decursul a 3 ani, timp în care am ocupat în ordine cronologică pozițiile de Manager Departament Soluții, Account Manager și Project Manager, având drept obiectiv introducerea în piața din România a soluțiilor de management al documentelor și arhivare electronică produse de ELO Digital Office GMH, unul dintre cei mai renumiți furnizori de soluții din această nișă. Am dezvoltat soluții customizate care să extindă capabilitățile acestui produs în scopul de a veni în sprijinul antreprenorilor prin automatizarea activității, dintre care amintesc: recunoașterea automată a informațiilor din facturi, chitanțe, ordine de transport, contracte de leasing și documente administrative  prin OCR, OMR și BCR, precum și accelerarea procesului de arhivare a acestora cu transferul în timp real a informației în sistemul de management al documentelor și sincronizarea cu soluțiile interne ale clientului.

Conturile reprezentative unde am vândut și implementat soluții de document management și arhivare electronică: Porsche Leasing, Fan Courier, RTC, EOS KSI, Avitech, Circul Globus, Volksbank Leasing și CNSAS. Am dezvoltat de asemenea relații comerciale cu eMAG (Dante International) și am vândut prin intermediul acestora gadget-uri dedicate arhivării electronice (n.b. DocuPen RC800 si RC600).

Am fost implicat activ în deschiderea biroului local al ELO Digital Office România și dezvoltarea pieței de document management din România care la acea vreme cunoștea o stagnare și despre care puteți afla detalii în cadrul interviului acordat pentru revista MarketWatch:

„Un punct de vedere ceva mai pesimist este susţinut de Sorin Dumitru, care susţine că Legea arhivării electronice apare mult mai târziu decât ar fi fost util pentru dezvoltarea pieţei româneşti de Document Management. În opinia sa, această lege ar fi trebuit să intre efectiv în vigoare înainte de aderarea României la UE, opinie bazată pe faptul că arhivarea documentelor în formă electronică făcea parte din cerinţele obligatorii de aderare la acest organism. Dacă s-ar fi respectat acest calendar, anul 2008 ar fi putut reprezenta cu adevărat un an de cotitură pentru editorii şi vendorii locali de soluţii de management al documentelor, pentru că de anul acesta pot fi accesate fondurile structurale. Un subiect fierbinte, mai ales pentru Administraţia publică locală, care ar trebui să fie, cel puţin la nivel teoretic, un mare consumator de aplicaţii de DM, sub presiunea exercitată de imperativul reducerii birocraţiei şi creşterii transparenţei actului decizional.”

După încheierea acestei perioade din cariera profesională, mi-am concentrat atenția către piața de online din România și din străinătate, furnizând servicii de web design, web development, optimizare SEO și promovare online a afacerilor.

Am dezvoltat și condus trei magazine online (unul dedicat gadget-urilor, unul dedicat produselor pentru bebeluși și unul dedicat produselor de incontinență pentru bătrâni) și un portal dedicat căminelor de bătrâni din România care există și în prezent și a ocupat topul celor 3 site-uri de profil la căutările în Google timp de peste 5 ani de zile, fiind un proiect de antreprenoriat social drag sufletului meu, prin care am ajutat mii de români să identifice în județul lor căminele de bătrâni pentru cei apropiați.

Din punct de vedere al carierei profesionale, m-am alăturat în anul 2012 echipei uneia dintre marile companii IT românești care își propusese obiective ambițioase de dezvoltare a unei noi divizii dedicate pieței internaționale, cu scopul de a furniza soluții, produse și servicii românești către un nou portofoliu de clienți dintr-o piață extrem de competitivă. Expertiza tehnică și de business pe care o dețin mi-a permis să înregistrez rezultate deosebite, fiind autorul ofertelor tehnice care au condus la câștigarea primelor 5 licitații/proiecte internaționale ale companiei prin dezvoltarea unei abordări proprii de scriere a ofertelor care înglobează cele mai bune practici în domeniu, abordare care a fost transferată către echipă la momentul în care am preluat rolul de Team Leader pentru departamentul Solutions Demo Consultancy iar ulterior al departamentului Solutions Consultancy, devenind un standard care și-a demonstrat eficacitatea prin câștigarea în continuare de noi proiecte de către companie.

CITEȘTE ȘI:  Pachete Membership Portal Antreprenor în România

Preocuparea și atracția constantă față de mediul de afaceri internațional, precum și față de domeniul vânzărilor, m-au îndemnat să mă implic în definirea portofoliului de produse românești ce pot fi livrate în străinătate, pregătirea pachetelor informative dedicate mediului internațional și prezentarea acestora în fața potențialilor clienți și a partenerilor strategici. Domeniile acoperite sunt cuprinzătoare și mi-au oferit oportunitatea de a cunoaște foarte bine nevoile pieței internaționale în următoarele sectoare: e-Government, Emergency Management, Disaster Management, Drones & UAVs, Government Cloud, Public services, Environment, Agriculture, Military, Energy & Utilities, Transportation, Education, Healthcare și R&D.

Expertiza tehnică și atracția față de inovație manifestată încă din primii ani de carieră m-au condus la implicarea în scrierea de proiecte în domeniul R&D (Cercetare-Dezvoltare) și dezvoltarea competențelor în acest domeniu care s-a concretizat prin câștigarea unor proiecte cu finanțare europeană. Tot în această perioadă, împreună cu membrii echipei pe care am condus-o și cu sprijinul unuia dintre managerii de vânzări regionale am dezvoltat un concept de produs nou, inovativ, care să permită echipelor de intervenție în situațiile de dezastru să își testeze abilitățile într-un mediul virtual de lucru, mult mai eficient din punct de vedere organizațional și financiar decât operațiunile de simulare defășurate în teren, care în prezent face parte din portofoliul companiei.

Acțiunile întreprinse până în acest punct de dezvoltare a carierei mi-au facilitat participarea ca Speaker în cadrul:

  • evenimentului organizat de Comisia Europeană pe tema IoT – ICT Proposers’ Day din Florența, Italia în care am prezentat o propunere de proiect pentru dezvoltarea unei platforme inovative cu ajutorul IoT;
  • evenimentului intitulat Drone Fest din Croația pe tema aplicabilității UAV-urilor în cadrul diverselor industrii de interes;
  • evenimentului EENA Conference în cadrul panelului dedicat prezentării ultimelor tehnologii în materie de drone și UAV-uri, împărțit cu reprezentanţii companiei DJI, producătorii dronei Phantom, în care am prezentat capacitățile sistemelor UAV fixed-wing în comparație cu dronele multi-rotor în situații de urgență complexe;
  • workshop-ului InterLAN Internet Exchange în care am prezentat furnizorilor de internet, telefonie și televiziune din multiple zone ale României strategii de poziționare în piață prin construirea unui brand puternic care să-i ajute în lupta cu operatorii consacrați, strategii de promovare și vânzare, surse de finanțare dedicate domeniului, strategii și tehnici de management al clienților, angajaților și al afacerii propriu-zise.

Începând cu anul 2016 am activat în poziția de Regional Sales Manager pentru Middle East & North Africa în cadrul aceleiași companii, moment în care am demarat implementarea strategiilor de business development pentru pregătirea activităților de expansiune regională și realizarea de vânzări către aceste piețe de interes, înregistrând rezultate considerabile și dezvoltând un portofoliu de parteneri reprezentativi pentru această regiune.

Proiectul Antreprenor în România a luat ființă în anul 2014, pornind de la dorința de a ajuta românii cu spirit antreprenorial să găsească cu ușurință informații de specialitate și pentru a contribui la dezvoltarea culturii antreprenoriale din România. Proiectul s-a dezvoltat progresiv în următorii ani, concretizându-se în versiuni Beta ale platformei pentru testarea fezabilității proiectului și în dezvoltarea unei comunități online active de antreprenori cu mii de membri care au îmbrăţişat și susținut inițiativa.

Conceptul și platforma au ajuns la maturitate în 2018 când am lansat varianta finală a portalului (în cursul lunii Septembrie) și am atras de partea noastră noi parteneri de seamă care împărtășesc valori și idealuri de business similare. Strategia de dezvoltare a portalului pe noul format, precum și tehnologiile utilizate în cadrul acestuia, reprezintă un cumul al cunoștințelor pe care le-am dobândit pe tot parcursul dezvoltării carierei mele profesionale, cunoștințe ce vor sta la baza multora dintre materialele de specialitate pe care le voi publica în portal alături de colegii mei și experții contributori cu care vom colabora în viitorul apropiat.

Este un proiect unic și foarte diferit față de cele existente în piața din România prin care mi-am propus să setez un standard în ceea ce privește portalurile de specialitate dedicat mediului de business și să dezvolt, alături de echipa mea, Comunitatea Antreprenorilor V.I.P (Visează. Implementează. Povestește) care să aducă plus valoare mediului de afaceri din România și imaginii țării noastre la nivel global.

Sorin Dumitru Antreprenor in Romania

Fondator și Director General al www.AntreprenorInRomania.ro, expert în dezvoltarea afacerilor în plan național, internațional și managementul inovației, implicat proactiv în identificarea celor mai bune soluții, practici și unelte pentru dezvoltarea sustenabilă și eficiență a companiilor, fie că vorbim despre cele mai bune abordări de management și strategii de dezvoltare sau de instrumente și strategii de comunicare, marketing și vânzări.


PARTENERI OFICIALI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here