Vamuirea marfurilor nu se mai finalizeza odata cu obtinerea liberului de vama

0
336
Vamuirea marfurilor Delloite

Vamuirea marfurilor nu se mai finalizeza odata cu obtinerea liberului de vama

Pe 8 decembrie echipa de consultanta vamala a Deloitte Romania, coordonata de Mihai Petre, a vorbit celor 50 de participanti despre provocarile Noului Cod Vamal Comunitar ce va intra in vigoare incepand cu 1 mai 2016.

Noul Cod Vamal Unional transforma vamuirea marfurilor intr-un proces complex, care nu se mai finalizeza odata cu obtinerea liberului de vama, potrivit lui Mihai Petre.  Cooperarea intre departamentul financiar si logistica prinde noi valente, lipsa ei ducand la o determinare eronata a valorii in vama, care atrage taxe suplimentare, dobanzi si penalitati.

In acest context, Codul Vamal Unional aduce un instrument suplimentar de asigurare ca vamuirea marfurilor a fost facuta corect.  Este vorba despre Informatia de Valoare in Vama Obligatorie, care reprezinta un document emis de autoritatea vamala centrala si care certifica modul de calcul al valorii in vama.

Folosirea acestor instrumente de asigurare oferite de legiuitor ( Informatia Tarifara Obligatorie, Informatia de Origine Obligatorie si Informatia de Valoare in Vama Obligatorie ) este extrem de importanta, in contextul in care 90% din disputele cu autoritatile vamale se invart in jurul acestor trei elemente (incadrarea tarifara, originea marfurilor si valoarea in vama) cu , potrivit lui Mihai Petre.  Ele vor oferi certitudine si predictibilitate agentilor economici implicati in operatiuni de vamuire si vor permite determinarea corecta a datoriei vamale fara riscuri viitoare.

Importanta acestor Informatii Obligatorii creste exponential prin prisma penalitatii de nedeclarare de 0.08%/zi (adica 29% pe an) introdusa incepand cu 1 ianuarie 2016 de Codul de Procedura Fiscala.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul: BusinessMark Event Management.

CITEȘTE ȘI:  TOT MAI MULȚI TINERI SEMNEAZĂ PETIȚIA ONLINE ÎMPOTRIVA SHAORMIZĂRII ROMÂNIEI PRIN START-UP NATION

Evenimentul a avut drept parteneri media: Jurnalul de afaceri, Promoafaceri, IMM Romania, Business24, Portal Finante, Ziare.com, Calendar evenimente, Startups.ro, Legal Magazin, Transilvania Business, Debizz, Administratie.ro, Business24, Ziare.com, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Manager.ro, Economia Online, Think Business, Brightway, Antreprenor in Romania, Mark Media si Plan de afacere.ro.

Despre Deloitte Romania si Moldova

Deloitte Romania si Moldova este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii in urmatoarele domenii: audit, consultanta, consultanta fiscala, juridica, financiara, managementul riscului, avand o echipa de peste 500 de profesionisti. „Deloitte” este brand-ul sub care zeci de mii de specialisti din firme independente din intrega lume colaboreaza pentru a oferi servicii clientilor in urmatoarele domenii – audit, consultanta, consultanta financiara, managementul riscului si taxe. Aceste firme sunt firmele membre Deloitte Touche Tohmatsu Limited (“DTTL”), o companie cu raspundere limitata din Marea Britanie.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai  modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.

Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business  matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal

Fondator si Director General al www.AntreprenorInRomania.ro, expert in dezvoltarea afacerilor in plan national, international si managementul inovatiei, implicat proactiv in identificarea celor mai bune solutii, practici si unelte pentru dezvoltarea sustenabila si eficienta a companiilor, fie ca vorbim despre cele mai bune abordari de management, strategii de dezvoltare sau de instrumente si strategii de comunicare, marketing si vanzari.

CITEȘTE ȘI:  Daca ai absolvit de curand o facultate si esti in cautarea primului tau job cu carte de munca, AntreprenorInRomania.ro iti ofera sansa de a-ti dezvolta o cariera profesionala sustenabila

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here