5 metode simple de creștere a vânzărilor cu un sistem ERP

0
66

Pentru creșterea eficienței în activitatea companiei, vânzările au un rol important, fiind o sursă de competitivitate și de profitabilitate. Multe firme apelează la aplicații software specializate în perfecționarea departamentelor din cadrul firmei, în vederea îmbunătățirii activităților de marketing și vânzări. În acest cadru sunt utilizate sisteme informatice pentru gestionarea unitară a operațiunilor, care poartă denumirea de soluții ERP, Enterprise Resource Planning, adică Planificarea Resurselor Companiei. Iată câteva metode de creștere a vânzărilor prin utilizarea unor softuri ERP:

1. Mărirea volumului de vânzări

O metodă consacrată pentru eficientizarea vânzărilor cu Pluriva ERP este mărirea volumului de vânzări prin automatizarea și standardizarea proceselor operaționale. Printre beneficiile asigurate de creșterea vânzărilor se numără construirea unor campanii de marketing și telesales, monitorizarea evoluției lor, generarea comenzilor către furnizori pe baza comenzilor primite de la clienți, înregistrarea în sistem a cererilor de ofertă și corelarea timpilor de răspuns. 

2. Creșterea profitabilității la nivelul întregii firme

Prin upgrade-ul proceselor de achiziție a materiilor prime este îmbunătățită relația cu furnizorii, pentru că activitatea de achiziție este calibrată în funcție de volumul vânzărilor. Un sistem ERP performant asigură generarea documentelor de vânzări și urmărirea încasărilor de la clienți, implementarea politicilor comerciale la nivel de preturi, discounturi și termene de plată. Astfel poate fi coordonat și controlat procesul de stabilire a prețurilor de vânzare folosite de agenți și distribuitori ai produselor realizate de firmă. 

CITEȘTE ȘI:  Tot ce trebuie să știi despre imprimantele fiscale

3. Creșterea numărului de clienți ai firmei

Optimizarea stocurilor de produse, eliminarea verigilor redundante și îmbunătățirea colaborării dintre departamentele de marketing și vânzări sunt metode de creștere a vânzărilor prin implementarea unui sistem ERP, care permite utilizarea unei baze de date unice la nivelul întregii companii.

În acest fel se poate organiza activitatea agenților de vânzări, prin intermediul unor soluțiilor de tip CRM (Customer Relationship Management) și SFA (Sales Force Automation), care sunt module incluse în aplicația ERP dedicată unei firme. Pe baza acestui sistem se realizează și fidelizarea clienților prin înregistrarea și urmărirea cererilor de suport.

4.  Creșterea gradului de satisfacție în rândul clienților

Sistemele ERP asigură implementarea unor module specializate pentru diferite activități adiacente vânzărilor propriu-zise. Printre acestea se numără instrumentele de evaluare și măsurare a gradului de satisfacție în rândul clienților firmei. 

În cadrul acestui sistem, comunicarea cu clienții se poate face direct din aplicația ERP. De asemenea este posibilă inserarea automată de comenzi în sistem, inclusiv comenzi externe din sisteme EDI sau din surse de comerț online (eCommerce): magazine online, marketplace-uri etc. 

CITEȘTE ȘI:  Care sunt cele mai bune servicii de curierat pentru businessul tău

 5. Implementarea unor politici comerciale unitare

Un sistem ERP performant și personalizat oferă posibilitatea de a controla activitățile de vânzări prin instrumente software specifice: liste de prețuri, proceduri comerciale, limite de discount, ș.a.

Prin utilizarea tool-uri special proiectate pentru sisteme ERP se pot crea prețuri de vânzare unitare, atunci când firma lansează oferte, comenzi sau facturi. Există posibilitatea setării limitelor de credit, personalizarea documentelor de vânzare și actualizarea contractelor în derulare. Coordonarea modulului ERP de Vânzări cu ERP Financiar permite construirea unei strategii pe termen lung, care să pună bazele unei politici comerciale coerente și eficiente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here