Tot ce trebuie să știi despre imprimantele fiscale

0
69
Printer bill Small black.

Imprimantele fiscale sunt indispensabile în special pentru companiile care lucrează cu încărcături mari și care necesită viteză în procese, calitate și fiabilitate. Astăzi, fiecare tip de afacere care se încadrează în categoria comerțului, deci vânzării, are nevoie de o imprimantă fiscală. Principalul motiv îl constituie legea și, implicit, agenția fiscală națională care cere pieței să aibă acest echipament în rutina sa de lucru. Pe scurt, firma ta nu funcționează din punct de vedere legal dacă nu deține o imprimantă fiscală.

Imprimanta fiscală este un instrument automat conceput să înlocuiască activitatea manuală de emitere a facturilor în unitățile comercial. Acest fapt a condus la mai multă agilitate din partea companiilor și mai mult profesionalism, eficientizând procesele de afaceri. Imprimanta fiscală este produsă conform normelor de securitate și legilor fiscale puse în vigoare, emițând caractere criptate care conțin informații generale, precum și ultimele înregistrări păstrate în memoria fiscală pentru a oferi dovezi organelor autorizate de inspecție în privința activităților întreprinse conform legii. Astfel, imprimantele fiscale sunt avizate în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999, art. 17, lit. f) din Normele de Aplicare împreună cu aplicația (programul de software) în baza căruia funcționează imprimanta fiscală, dar și împreună cu modelul de afișaj.

CITEȘTE ȘI:  Tipuri de implant dentar: caracteristici, diferențe și recomandări

Dacă ești un antreprenor la început de drum care vrea să pună bazele unei unități comerciale, atunci iată un mic ghid despre cum funcționează și care sunt caracteristicile unei imprimante fiscale.

Cum funcționează o imprimantă fiscală?

Pentru ca imprimanta fiscală să fie pusă în funcțiune, aceasta trebuie conectată la un computer sau la un micro terminal inteligent prin intermediul unui cablu de conectare. Interfața de conectare depinde de tipul de imprimantă fiscală și se poate realiza în mod standard sau printr-un cablu USB.

Întreținerea unui astfel de echipament fiscal nu se poate face de către nici o persoană, ci doar de către societățile și/sau tehnicienii autorizați și înregistrați în baza de date a Trezoreriei Naționale. Îndeplinirea rapoartelor de mentenanță cerute de organele de inspecție specializate este responsabilitatea atât a comercianților, cât și a tehnicianului sau organizației de specialitate.

În acest fel, nu trebuie să-ți faci griji cu privire la legalitatea imprimantelor fiscale. Producătorii care comercializează imprimantele și sistemele compatibile cu acestea au nevoie de o legalizare din partea Biroului Fiscal printr-un sigiliu și un formular fiscal. Deoarece firma producătoare este un emitent contribuabil este necesară această garanție din partea unui organ fiscal autorizat care asigură că o afacere își desfășoară activitatea în mod corespunzător în baza legii fiscale.

CITEȘTE ȘI:  Care sunt cele mai bune servicii de curierat pentru businessul tău

Pe scurt, beneficiile utilizării imprimantei fiscale pentru unitatea ta comercială sunt:

  • Obținerea autorizației fiscale din partea autorităților naționale române pentru operarea activităților fiscale într-un mod rapid și simplu;
  • Câștigarea încrederii din partea consumatorilor prin faptul că unitatea comercială își dovedește legalitatea afacerii;
  • Îmbunătățirea experienței clienților în cazul în care comerciantul alege să integreze sistemul de POS cu imprimanta fiscală.

Atunci când te decizi să achiziționezi o imprimantă fiscală pentru afacerea ta, asigură-te că investești un buget semnificativ ca să-ți asiguri cel mai modern echipament.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here