5 trenduri în industria de evenimente pentru 2022

0
165

Ultimii doi ani au venit cu multe provocări pentru industria de evenimente. Incertitudinea, lipsa de predictibilitate și anularea constantă a evenimentelor fizice au obligat organizatorii de evenimente să încerce să anticipeze tendințele care vor avea cel mai mare impact asupra industriei, pregătindu-se pentru viitor.

Totuși, industria de advertising dovedește cu fiecare ocazie că este early adopter pentru tot ceea ce înseamnă tehnologie, inovație și flexibilitate. Acest lucru se întâmplă și acum, după ce pandemia a setat noi bariere în comunicare.

Noi am identificat 5 tendințe care vor modela piața evenimentelor în acest an:

  1. Evenimentele hibrid
  2. One solution for all problems
  3. ROI – focus pe toți pașii pre și post eveniment
  4. Creativitatea în era digitală
  5. Healthy – the name of the game

    1.Evenimentele hibrid – soluția general valabilă

Regulile interne și legislația limitează întalnirile fizice. Totuși, rămâne dorința de a împărți spațiul, ideile, conversația. Ca și în anul precedent, evenimentele hibride oferă oportunități majore de acoperire și prezență, iar accentul se pune pe crearea evenimentelor care permit participanților analize și feedback în timp real. Platformele digitale au rupt barierele geografice și au creat comunități extinse în jurul evenimentelor.

O soluție aplicată și cu rezultate pozitive este legarea digitală a mai multor locații între ele.

Are un minus legat de costuri, dar acoperă foarte bine nevoia care primează în acest moment: dorința de a ne revedea.

De asemenea, materialele prezentate sunt păstrate. Sunt studii care arată că participanții revăd materiale de interes și prezentări după eveniment. Oportunitățile sunt în zona audienței virtuale și a viziunii oamenilor de marketing. Ei trebuie să extindă și să găsească audiențele relevante pentru scopul nostru.

  1. One solution for all problems – companiile au ridicat ștacheta și pun accentul pe tehnologie pentru a captiva audiența

Calitate înainte de cantitate. Din punct de vedere tehnologic, nivelul de maturitate, înțelegere și educație al clienților este în creștere. Au deja o idee clară despre cum doresc să folosească tehnologia pentru a crea un eveniment memorabil, care să captiveze o audiență cât mai mare și pe o perioadă cât mai lungă.

CITEȘTE ȘI:  Hackerii etici au o misiune reală la DefCamp 2024: informațiile colectate vor sprijini investigațiile oficiale pentru găsirea persoanelor dispărute. Cu 17 competiții și premii de peste 15.000 de euro, Bucureștiul devine epicentrul hackingului din Europa Centrală și de Est

Despre conferințele online se spune că au audiența reală până la prima persoană care intra în birou (sau sufragerie) în timpul live-ului. Apoi, este greu să-l readuci pe participant în sala virtuală.

Platformele digitale specifice evenimentelor online au progresat și s-au dezvoltat enorm, ceea ce face posibilă acomodarea multor solicitări sub aceeași umbrelă.

Ce trebuie să conțină spațiul virtual? Dincolo de fiabilitate și user experience este necesar să fie ofertant pe toate palierele de interacțiune: săli de conferință, mese rotunde în care dialogul trebuie să fie posibil, spații de conectivitate și engagement, mici surprize oferite audienței.

  1. ROI – focus pe toți pașii pre și post eveniment

Este esențial ca evenimentele să fie utile și transformatoare și este de datoria noastră să creăm experiențe durabile pentru cei care participă atât virtual, cât și live.

Dar, evenimentele, ca orice altă componentă în planul de marketing, trebuie să fie supuse unor obiective.

Să măsurăm ROI în events este acum și mai ușor. Pe scurt, sunt 5 etape care guvernează acest concept și ele încep cu numărul de participanți și se termină cu acțiunea pe care vrei să o desfășoare participanții. Generare de leaduri, asimilarea unor informații sau creșterea unui indicator de brand sunt toate consecințe ale unei abordări corecte și centrate pe eficiența oricărei acțiuni de comunicare.

  1. Creativitatea în era digitală

Da, creativitatea ne oferă experiențe și sentimente pe care le descoperi fără să ai așteptări.

Când înțelegi de ce brandul te-a invitat în călătoria propusă și când elementele se leagă natural, planificarea și preocuparea specialiștilor trebuie să spună o poveste validă și credibilă în acel eveniment.

CITEȘTE ȘI:  Peste 2.000 de experți internaționali în securitate cibernetică se întâlnesc la București, pe 28 și 29 noiembrie, la conferința regională DefCamp, pentru a analiza noile provocări și soluții împotriva amenințărilor online

Conceptul a fost , este și va rămâne elementul nevăzut, dar permanent prezent în spațiul comun în care ne aflăm.

  1. Healthy – the name of the game

Este absolut normal să existe reguli de desfășurare și securitate. Testele rapide, certificate de vaccinare , distanțarea, toate vor fi elemente comune.

Abordarea acestor reguli este o provocare, astfel încât acest proces să fie non-intruziv, funny și parte din conceptul evenimentului desfășurat.

Nu l-am menționat  în lista noastră ca și trend, dar drumul către Metavers este chiar în fața noastră.

Sunt multe opinii referitoare la ce este metavers-ul, iar cele care sunt cele mai dezbătute au la bază două concepte. Primul se referă la un univers artificial bazat pe realitatea virtuală în care cu ajutorul unei căști poți avea o experiență digitală uimitoare, iar cel de-al doilea se consideră a fi viitorul internetului.

Tehnologia care alimentează aceste concepte este fascinantă și chiar dacă impactul asupra pieței de evenimente poate să nu fie mare la început, locațiile nelimitate pe care acesta le oferă vor permite creativitate nelimitată.

Trăim încă într-o lume care se poate schimba rapid și vom asista în continuare la o evoluție a evenimentelor, dar indiferent de traiectorie, avem la îndemână componentele necesare care să satisfacă întâlnirile din lumea nouă și care să ne mențină conectați.