Unul dintre aspectele la care antreprenorii se gândesc zi și noapte este cu siguranță scăderea costurilor. Într-o lume în care profitul este cam singura măsură a succesului, dezvoltarea companiei pe termen mediu și lung depinde de câți bani poți economisi în cadrul fiecărui proces, fără ca performanța și productivitatea să fie afectate. Din fericire, tehnologia vine în ajutorul companiilor, prin soluții de tipul software-ului Charisma ERP. Iată de ce merită să investești într-un astfel de sistem.
Condiții ale măsurilor de reducere a costurilor
Înainte de a lua orice măsură, un antreprenor trebuie mai întâi să se informeze în legătură cu impactul pe care acestea îl pot avea asupra afacerii lui. Așadar asigură-te că investiția în tehnologie va fi:
- durabilă , pentru a evita apariția efectelor negative care pot afecta rezultatele viitoare ale companiei;
- realistă, pentru a te asigura că toate măsurile vor putea fi puse în aplicare;
- eficientă, pentru a garanta faptul că rezultatele obținute vor fi superioare investițiilor necesare pentru aplicarea măsurilor mai sus menționate.
Soluții prin care tehnologia modernă ajută la reducerea costurilor
Iată cum te poate ajuta implementarea unei soluții software în procesul de reducere a costurilor.
Integrarea tuturor informațiilor
Prin integrarea tuturor fluxurilor informaționale din companie și gestionarea corectă și în timp real a datelor din companie vei reduce costurile legate de:
- introducerea datelor în sistem, grație acestei soluții va fi nevoie de un singur proces de înregistrare;
- acoperirea unei varietăți impresionante de procese de business;
- un sistem flexibil și ușor de folosit care va putea fi customizat și va reduce timpul de instruire necesar angajaților;
- optimizarea proceselor grație sistemului orientat către astfel de activități;
- scalare, proces inevitabil pentru orice companie care dorește să crească.
Urmărirea costurilor
Cu ajutorul unei soluții tehnologizate vei putea să ai un control sporit asupra tuturor operațiunilor legate de finanțe din compania ta, după cum urmează:
- vei putea stabili structura centrelor de cost și formule pe baza cărora vor fi alocate tranzacțiile automat pe fiecare centru;
- vei putea structura bugetele în orice fel dorești, luând în calcul criterii geografice, departamentale, tipuri de proiecte sau tipuri de cheltuieli;
- vei putea analiza bugetele previzionate prin comparație cu cele în execuție sau realizate și astfel vei obține control sporit asupra parametrilor financiari ai companiei;
- vei crește viteza de reacție în situația identificării unor depășiri, așadar vei putea lua mult mai repede măsuri care să evite dezechilibre ale bugetului.
Gestionarea stocurilor, a depozitelor și a parcului auto
Majoritatea costurilor dintr-o afacere sunt concentrate pe stocuri, depozitare și flota auto. Cu ajutorul unui sistem tehnologizat vei putea să:
- scazi costurile aferente stocurilor pe baza istoricului de vânzare prin calcularea necesarului optim de marfă care să acopere vânzările estimate. De asemenea, acest sistem va preveni apariția stocului în exces și va permite gruparea produselor în funcție de caracteristicile similare pentru a putea fi verificate mai repede și mai eficient;
- optimizezi spațiul disponibil în depozit, cheltuielile cu chiria, personalul și administrarea prin accesul la informații în timp real și prin obținerea sugestiilor pentru aranjarea mărfurilor la raft, asigurând optimizarea spațiului în depozit;
- optimizezi costurile ridicate legate de salariile și documentele șoferilor, combustibil, revizii, taxe și diverse asigurări. De asemenea, vei putea avea control sporit și asupra costurilor neprevăzute precum amenzile, reparațiile neașteptate sau piesele de schimb necesare. Toate acestea vor putea fi realizate cu ajutorul funcțiilor de identificare rapidă, evidență detaliată și urmărire a duratelor de indisponibilitate a mașinilor și cauza sau cauzele acestora.
Investește în sisteme susținute de tehnologia modernă și afacerea ta va trece pe plus în cel mai scurt timp!
Platforma online www.antreprenorinromania.ro reprezintă un ecosistem al reprezentanților mediului de afaceri românesc în care antreprenorii își fac cunoscute inițiativele, expertiza și ofertele de business într-un mediu colaborativ menit să dezvolte potențialul antreprenorial autohton prin facilitarea comunicării, dezvoltării de parteneriate, schimbului de servicii, diversificarea rețelelor de clienți și accesul la concepte și strategii în afaceri.