Programe finantare 2021

FINANTARI 2021 – LISTA PROGRAMELOR

Oportunitatile de finantare pe care ti le prezentam mai jos trebuie sa faca parte din strategia ta de dezvoltare a companiei pe care o detii in prezent, sau din strategia de dezvoltare a unei noi afaceri in 2021.

Divizia noastra de consultanta in accesarea de finantari www.ariaunited.com va sta la dispozitie cu servicii complete de evaluare a eligibilitatii companiei, scriere cerere de finantare si plan de afaceri, depunere si implementare proiecte de finantare, precum si consultanta in accesarea de fonduri direct de la Comisia Europeana.

Ordinea programelor este data de importanta pe care credem ca o au pentru tine, insa iti recomandam sa parcurgi intreg materialul pentru a fi la curent cu noutatile. Apasand pe numele programului mai jos, vei fi dus direct la rubrica unde sunt prezentate detaliile:

MENIU PROGRAME FINANTARE
– click pe numele programului –

  • PNDR 6.2 – fonduri europene de pana la 70.000 euro pentru investitii neagricole in mediul rural (poti aplica inclusiv cu firma nou infiintata)
  • PNDR 6.4 – fonduri europene de pana la 200.000 euro pentru investitii neagricole in mediul rural (poti aplica inclusiv cu firma nou infiintata)
  • Digitalizarea IMM-urilor – finantare intre 30.000 euro si 100.000 euro 
  • HORECA 2021 – sprijin financiar de pana la 800.000 euro/intreprindere unica (legata), suma fiind calculata la 20% din pierderile inregistrate in 2020 raportat la 2019
  • POR 1.2 – proof of concept – finantare de pana la 200.000 pentru crearea unui produs inovator si validarea acestuia in piata
  • HG 332/214 ajutor de stat 50% din salariul angajatilor timp de 2 ani de zile daca realizezi crearea de 100 de locuri de munca intr-o noua activitate a companiei tale
  • HG 807/2014 – sprijin pentru investitii cu impact major in economie, pentru proiecte de la 1 mil euro pana la 37,5 mil euro
  • HORIZON Europe – fonduri de la Comisia Europeana intre 100.000 euro si 2.5 mil euro
  • Granturi SEE si Norvegiene – fonduri de pana la 2 mil euro

 

PROGRAMUL DE FINANTARE PNDR 6.2
50.000 euro – 70.000 euro

Sprijinul public nerambursabil este de 50.000 de euro/ proiect, cu exceptia activitatilor de productie pentru care valoarea sprijinului este de 70.000 euro/ proiect. Sprijinul se acorda sub forma de suma forfetara in functie de tipul investitiei, respectiv, 50.000 euro sau 70.000 euro. Nu se aloca sume intermediare.

In cadrul programului PNDR 6.2. cofinantarea din partea beneficiarului este 0.
Beneficiarii trebuie sa detina atat punct de lucru, cat si sediul social, in mediul rural. PFA-urile sunt eligibile.

Pot solicita aceasta finantare urmatoarele tipuri de beneficiari:

  • Fermieri sau membrii unei gospodarii agricole care isi diversifica activitatea prin infiintarea unei activitati neagricole pentru prima data in spatiul rural (autorizati cu statut minim de PFA);
  • Micro-intreprinderi si intreprinderi mici existente din spatiul rural, care isi propun activitati neagricole pe care nu le-au mai efectuat pana la data aplicarii pentru sprijin;
  • Micro-intreprinderi si intreprinderi mici noi, infiintate in anul depunerii aplicatiei de finantare sau cu o vechime de maximum 3 ani fiscali consecutivi, care nu au desfasurat activitati pana in momentul depunerii acesteia (start-ups).

Tipuri de investitii pe care le poti realiza:

  • Activitati de productie:
    • fabricarea produselor textile, imbracaminte, articole de marochinarie, articole de hartie si carton;
    • fabricarea produselor chimice, farmaceutice;
    • activitati de prelucrare a produselor lemnoase;
    • industrie metalurgica, fabricare constructii metalice, masini, utilaje si echipamente;
    • fabricare produse electrice, electronice, inclusiv productie de combustibil din biomasa, (fabricare de peleti) in vederea comercializarii, producerea si utilizarea energiei din surse regenerabile pentru desfasurarea propriei activitati, ca parte integranta a proiectului etc.;
  • Activitati mestesugaresti:
    • activitati de artizanat si alte activitati traditionale non-agricole (ex: olarit, brodat, prelucrarea manuala a fierului, lanii, lemnului, pielii etc.);
  • Activitati turistice:
    • structuri de cazare de tip camping, parcuri de rulote, bungalow-uri, servicii turistice de agrement si alimentatie publica, inclusiv punct gastronomic local;
  • Servicii:
    • medicale, sociale, sanitar-veterinare; reparatii masini, unelte, obiecte casnice; consultanta, contabilitate, juridice, audit; servicii in tehnologia informatiei si servicii informatice; servicii tehnice, administrative, alte servicii destinate populatiei din spatiul rural, etc.

-> REVENIRE LA MENIU <-

PROGRAMUL DE FINANTARE PNDR 6.4
pana la 200.000 euro

Intreprinderile mici si mijlocii, cat si cele nou infiintate pot obtine pana la 200.000 euro pentru extinderea sau infiintarea unei noi activitati economice in mediul rural. Sprijinul nerambursabil este de 70%, cu exceptia solicitantilor care desfasoara activitati de productie, unde sprijinul este de 90%.

Plafonul minim acceptat pentru un proiect finantat prin PNDR 6.4 este de 10.000 euro, aceasta suma reprezentand valoarea totala eligibila a proiectului.

Pot solicita aceasta finantare urmatoarele tipuri de beneficiari, care trebuie sa detina sediul social in spatiul rural:

  • Micro-intreprinderi si intreprinderi neagricole mici existente si nou infiintate (start-ups) din spatiul rural;
  • Fermieri sau membrii unor gospodarii agricole (autorizati cu statut minim pe PFA) care isi diversifica activitatea de baza agricola prin dezvoltarea unei activitati neagricole in zona rurala in cadrul intreprinderii deja existente, incadrabile in microintreprinderi si intreprinderi mici, cu exceptia persoanelor fizice neautorizate.

Tipuri de investitii pe care le poti realiza:

  • Producerea bauturilor nealcoolice;
  • Investitii pentru producerea si comercializarea produselor neagricole:
    • fabricarea produselor textile, imbracaminte, articole de marochinarie, articole de hartie si carton;
    • Fabricarea substantelor si  produselor chimice, farmaceutice;
    • Fabricarea produselor din argila, ceramica, portelan, ipsos, beton etc. ;
    • activitati de prelucrare a produselor lemnoase si a pietrei;
    • industrie metalurgica, fabricare de constructii metalice, masini, utilaje si echipamente;
    • fabricare produse electrice, electronice;
    • Fabricarea masinilor si utilajelor de destinatie generala sau specifica;
    • Fabricarea mijloacelor de transport, autovehiculelor de transport rutier, remorcilor si semiremorcilor.
  • Alte activitati industriale;
  • Investitii pentru activitati mestesugaresti (activitati de artizanat si alte activitati traditionale neagricole – olarit, brodat, prelucrare manuala a fierului, lanii, lemnului, pielii, etc);
  • Investitii legate de furnizarea de servicii:
    • servicii medicale, sociale, sanitar-veterinare;
    • servicii de reparatii masini, unelte, obiecte casnice;
    • servicii de consultanta, contabilitate, juridice, audit;
    • activitati de servicii in tehnologia informatiei si servicii informatice;
    • servicii tehnice, administrative, etc.
    • Servicii de colectare si epurare a apei, colectarea, reciclarea si eliminarea deseurilor;
    • Lucrari specia le pentru constructii;
  • Comert cu ridicata si amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si motocicletelor;
  • Transport rutier de marfuri si srvicii de mutare;
  • Depozitare si ativitati auxiliare pentru transporturi;
  • Activitati de posta si de curierat;
  • Turism si agrement:
    • Investitii noi pentru infrastructura in unitatile de primire turistica de tipul: parcuri de
    • rulote, camping, bungalow;
    • Proiecte de activitati de agrement;
    • Activitati de spectacole culturale si recreative;
    • Modernizarea/ extinderea unitatilor de primire turistica de tipul: parcuri de rulote, camping, bungalow si agropensiuni, cu respectarea Ordinului ANT 65/ 2013, cu modificarile si completarile ulterioare;
    • Investitii noi/ modernizari/ extinderi ale structurilor de alimentatie publica inclusiv punctul gastronomic local;
    • Activitati ale agentiilor turistice;
  • Activitati de editare a cartilor, ziarelor, revistelor, aplicatii sftware;
    Activitati de difuzare TV;
  • Investitii pentru productia de combustibil din biomasa (ex: fabricare de peleti si brichete) in vederea comercializarii;
  • Activitati IT;
  • Reparatie calculatoare si articole de uz gospodaresc;
  • Asistenta medicala generala si specializata;
  • Activitati veterinare;
  • Activitati de inchiriere si leasing cu bunuri recreationale si echipament sportiv
  • Activitati profesionale, stiintifice si tehnice:
    • Activitati juridice;
    • Consultanta;
    • Contabilitate si audit financiar;
    • Arhitectura si analiza tehnica;
    • Management;
    • Inginerie;
    • Design;
    • Traducere;
    • Consultanta, furnizare si management Resurse Umane;

Aceste ajutoare de minimis nu pot fi utilizate pentru achizitionarea de vehicule pentru transportul rutier de marfuri, autoturisme sau autovehicule de transport persoane.

Serviciile integrate, in care transportul propriu-zis reprezinta doar un element, cum ar fi serviciile de mutare, serviciile postale sau de curierat ori colectarea deseurilor sau serviciile de prelucrare, nu ar trebui considerate servicii de transport.

-> REVENIRE LA MENIU <-

Digitalizarea IMM-urilor
intre 30.000 – 100.000 euro

Bugetul programului, impartit pe zone, este repartizat astfel:

  • Buget Bucuresti-Ilfov: 10.000.000 euro
  • Buget Nord-Est: 15.759.000 euro
  • Buget Sud-Est: 13.374.000 euro
  • Buget Sud Muntenia: 166.000 euro
  • Buget Sud-Vest Oltenia: 773.000 euro
  • Buget Vest: 10.593.000 euro
  • Buget Nord-Vest: 12.897.000 euro
  • Buget Centru: 12.438.000 euro

Cheltuielile eligibile sunt dupa cum urmeaza:

  • cheltuieli aferente achizitionarii de hardware TIC si a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere in functiune, justificate din punctul de vedere al implementarii proiectului. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legatura cu functionarea produselor/aplicatiilor informatice implementate prin proiect;
  • cheltuieli aferente realizarii retelei LAN necesare pentru implementarea proiectului;
  • cheltuieli aferente achizitionarii si/sau dezvoltarii si/sau adaptarii aplicatiilor software/licentelor necesare implementarii proiectului, configurarii si implementarii bazelor de date, migrarii si integrarii diverselor structuri de date existente, inclusiv solutiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
  • cheltuieli aferente achizitionarii unui website de prezentare a companiei, inclusiv achizitia de domeniu si gazduirea pe server;
  • cheltuieli aferente achizitionarii/inchirierii unui nume de domeniu nou;
  • cheltuieli aferente achizitionarii/inchirierii solutiei de semnatura electronica;
  • cheltuieli de trecere a arhivelor din analog/dosare/hartie in digital indexabil;
  • cheltuieli aferente achizitionarii de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cudizabilitati;
  • cheltuieli aferente achizitionarii solutiilor din domeniul tehnologiei informatiei pentru comertul electronic;
  • cheltuieli aferente achizitiilor de servicii de tip cloud si SaaS, respectiv Software as a Service;
  • cheltuieli aferente achizitionarii serviciilor de gazduire, incluzand toate tipurile de servicii de gazduire, cu exceptia pachetelor de reseller;
  • cheltuieli aferente achizitionarii de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/gazduire/retele;
  • cheltuieli aferente achizitionarii de servicii de consultanta pentru elaborarea documentatiilor necesare pregatirii proiectului propus spre finantare si/sau managementul proiectului, inclusiv elaborarea documentatiilor necesare implementarii proiectului;
  • cheltuieli aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/achizitionate si a personalului care va asigura mentenanta;
  • activitati de achizitie a serviciilor de auditare intermediara/finala, financiara, conform reglementarilor nationale, si tehnica, din perspectiva corespondentei rezultatului proiectului cu cererea de finantare si obiectivele Programului operational Competitivitate;
  • servicii de consultanta/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile.

Informatii utile:

  • Este necesara o contributie proprie de minim 10% din valoarea eligibila a proiectului.
  • Puteti solicita intre 30.000-100.000 euro.
  • Au desfasurat activitate pe o perioada corespunzatoare cel putin unui an fiscal integral si au inregistrat profit din exploatare (>0 lei) in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare^6. O intreprindere care depune aplicatia de finantare in cursul anului 2021 trebuie sa fi fost infiintata cel mai tarziu la 3 ianuarie 2020 (prima zi lucratoare din anul 2020) si sa fi inregistrat profit din exploatare la 31 decembrie 2019, avand in vedere dificultatile cauzate de pandemia de SARS-CoV-2 din anul 2020. Aceasta cerinta nu se aplica IMM-urilor infiintate in anul 2020.
  • Pentru beneficiarii ajutorului de minimis nu sunt eligibile: elementele de mobilier, obiectele de inventar si cheltuielile salariale.
  • Numarul maxim estimat de beneficiari de ajutor de minimis in cadrul prezentei scheme este de 3.333 de intreprinderi.

FIRMELE care se incadreaza in situatiile de mai jos nu pot accesa finantarea:

NU TREBUIE SA AVETI AUTORIZATE IN CERTIFICATUL CONSTATATOR ACTIVITATI DIN URMATOARELE DOMENII:
Cod Caen 2611- Fabricarea subansamblurilor electronice (module)
Cod Caen 2612- Fabricarea altor componente electronice
Cod Caen  2620- Fabricarea calculatoarelor si a echipamentelor periferice
Cod Caen 2630- Fabricarea echipamentelor de comunicatii
Cod Caen 6201- Activitati de realizare asoftware-ului la comanda (software orientat client)
Cod Caen 6202- Activitati de consultanta in tehnologia informatiei
Cod Caen 6203- Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul
Cod Caen 6209- Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei
Cod Caen 6311- Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe
Cod Caen 6312- Activitati ale portarurilor web
Cod Caen 7211- Cercetare- dezvoltare in biotehnologie
Cod Caen 7219- Cercetare-dezvoltare in stiinte ale naturii si inginerie

TOATE CODURILE CAEN EXCLUSE DE LA FINANTARE
011 Cultivarea plantelor nepermanente
012 Cultivarea plantelor din culturi permanente
013 Cultivarea plantelor pentru inmultire
014 Cresterea animalelor
015 Activitati in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor)
016 Activitati auxiliare agriculturii si activitati dupa recoltare
017 Vanatoare, capturarea cu capcane a vanatului si activitati de servicii anexe vanatorii
031 Pescuitul
032 Acvacultura
051 Extractia carbunelui superior
052 Extractia carbunelui inferior
101 Productia, prelucrarea si conservarea carnii si a produselor din carne
102 Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor
103 Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor
104 Fabricarea uleiurilor si a grasimilor vegetale si animale
105 Fabricarea produselor lactate
106 Fabricarea produselor de morarit, a amidonului si produselor din amidon
1081 Fabricarea zaharului
1082 Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase
1083 Prelucrarea ceaiului si cafelei
1084 Fabricarea condimentelor si ingredientelor
1091 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma
110 Fabricarea bauturilor
120 Fabricarea produselor din tutun
131 Pregatirea fibrelor si filarea fibrelor textile
1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din pluta, paie si din alte materiale vegetale impletite
191 Fabricarea produselor de cocserie
192 Fabricarea produselor obtinute din prelucrarea titeiului
2014 Fabricarea altor produse chimice organice, de baza
2051 Fabricarea explozivilor
206 Fabricarea fibrelor sintetice si artificiale
241 Productia de metale feroase sub forme primare si de feroaliaje
242 Productia de tuburi, tevi, profile tubulare si accesorii pentru acestea, din otel
243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primara a otelului
2451 Turnarea fontei
2452 Turnarea otelului
2591 Fabricarea de recipiente, containere si alte produse similare din otel
254 Fabricarea armamentului si munitiei
301 Constructia de nave si barci
3315 Repararea si intretinerea navelor si barcilor
4633 Comert cu ridicata al produselor lactate, oualor, uleiurilor si grasimilor comestibile
641 Intermediere monetara
642 Activitati ale holdingurilor
643 Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare
649 Alte activitati de intermedieri financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii
651 Activitati de asigurari
652 Activitati de reasigurare
653 Activitati ale fondurilor de pensii (cu exceptia celor din sistemul public de asigurari sociale)
920 Activitati de jocuri de noroc si pariuri
981 Activitati ale gospodariilor private de producere de bunuri destinate consumului propriu

-> REVENIRE LA MENIU <-

PROGRAMUL HORECA 2021

Sprijin financiar HORECA 2021 din fonduri publice nationale si/sau din fonduri externe de pana la 500 milioane euro pentru intreprinderile din domeniul turismului si alimentatiei publice, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19.

Pot accesa acest sprijin urmatoarele tipuri de beneficiari:

  • structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate
  • structuri de alimentatie inregistrate in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei
  • agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati

care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, detinute de sau organizati ca intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990.

Beneficiarul poate fi intreprindere autonoma, intreprindere partenere, intreprindere legata iar granturile se acorda pe baza de contract de finantare incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari:

  • intreprinderi care detin agentii de turism, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990;
  • intreprinderi care detin structuri de primire turistice cu functiuni de cazare, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590;
  • intreprinderi care detin structuri de alimentatie, care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630 si care sunt inregistrate in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei;
  • ghizii de turism care desfasoara activitati conform codului CAEN 7990 si sunt organizati ca intreprinderi.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cumulativ beneficiarii programului:

a) nu sunt intreprinderi in dificultate, in sensul definitiei de la art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea articolelor 107 si 108 si/sau nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019, dar care s-au confruntat cu dificultati sau au intrat in dificultate ulterior, din cauza epidemiei de COVID-19.
b) nu depasesc plafonul de 1.800.000 Euro conform sectiunii 3.1. din Comunicarea Comisiei Europene – Cadru temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 [C(2020) 1863], cu modificarile si completarile ulterioare;
c) nu fac obiectul unei decizii emise de catre Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu dobanzile aferente.
d) nu se afla in insolventa la momentul inscrierii in cadrul schemei de ajutor de stat.
e) isi mentin activitatea pentru care au obtinut finantare pentru cel putin 12 luni de la data platii sumelor sau 24 de luni de la data platii sumelor, in cazul in care valoarea grantului este mai mare de echivalentul in lei al sumei de 200.000 euro, daca prin acte normative nu se instituie restrictii de natura a impune suspendarea ori intreruperea activitatii comerciale. Perioada de suspendare ori intrerupere a activitatii comerciale nu se ia in calcul la determinarea termenului de 12 luni, respectiv 24 de luni.
f) au depus situatiile financiare anuale aferente ultimelor doua exercitii financiare incheiate (2019 si 2020), pentru care s-a implinit termenul legal de depunere, prevazut la art. 36 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca au obligatia sa intocmeasca asemenea situatii.

Modalitatea de calcul a sprijinului pe care compania ta il poate obtine:

a) pentru beneficiarii care raporteaza cifra de afaceri, diferenta dintre cifra de afaceri obtinuta din activitatea eligibila aferenta anului 2019 si cifra de afaceri obtinuta din activitatea eligibila aferenta anului 2020;
b) pentru beneficiarii care aplica regimul special pentru agentiile de turism in conformitate cu dispozitiile art. 311 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, diferenta dintre volumul facturilor emise pentru serviciile turistice, inclusiv marja, aferente anului 2019 si volumul facturilor emise pentru serviciile turistice, inclusiv marja, aferente anului 2020;
c) pentru beneficiarii care tin evidenta in partida simpla, in conformitate cu dispozitiile art. 1 alin. (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, diferenta dintre incasarile obtinute din activitatea eligibila aferenta anului 2019 si incasarile obtinute din activitatea eligibila aferenta anului 2020.

In stabilirea activitatilor eligibile care vor intra in baza de calcul, se fac urmatoarele clarificari:
(1) Pentru intreprinderile care detin agentii de turism, cu licente de turism valabile, sunt eligibile pentru a fi introduse in baza de calcul pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, astfel cum sunt definite in Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si pentru modificarea unor acte normative, precum si componente ale pachetelor de calatorie, comercializate in scop turistic.
(2) Pentru intreprinderile care detin structuri de primire turistice cu functiuni de cazare, cu certificate de clasificare valabile, sunt eligibile pentru a fi introduse in baza de calcul, serviciile de cazare astfel cum sunt definite la art. 2^1 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si, serviciile suplimentare oferite contra cost persoanelor cazate, in conformitate cu prevederile Ordinului Presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 65/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare si alimentatie publica, a licentelor si brevetelor de turism, cu modificarile si completarile ulterioare.

Baza de calcul al ajutorului
Va fi calculată conform prevederilor art. 4.3 și 4.4., este certificată şi asumată fie de către un expert contabil sau o societate de expertiză contabilă membru/membră al/a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, selectat/selectată şi remunerat/remunerată de către aplicant, fie de către un auditor financiar sau o firmă de audit autorizat/autorizată în România, care sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, selectat/selectată şi remunerat/remunerată de către aplicant.

-> REVENIRE LA MENIU <-

POR 1.2 – proof of concept
finantare pana la 200.000 euro

Prin intermediul acestui apel de proiecte vor fi sprijinite activitati cu caracter inovativ realizate de IMM-uri care au ca scop principal demonstrarea functionalitatii si verificarea unui anumit concept de produs, serviciu sau proces care poate fi realizat si pus pe piata.

Proiectele trebuie sa aiba in vedere realizarea de cercetari inovative privind nivelul de dezvoltare tehnologica cu scopul de a demonstra trecerea de la TRL 3 la TRL 4 si/sau TRL 5.

Informatii utile:

  • Valoarea nerambursabila: Minim 25.000 euro-Maxim 200.000 euro;
  • Co-finantare: Minim 10%;
  • Regiuni: Nord-Est, Nord-Vest, Sud-Est, Sud, Sud-Vest, Vest, Centru, Bucuresti-Ilfov ( rural sau urban);
  • Durata proiect: 24 luni.

Pentru a beneficia de finantare nerambursabila proiectul trebuie sa:

1a. Porneasca de la un demonstrator experimental de laborator (TRL 3) si sa concretizeze un model conceptual inovativ printr-o tehnologie validata in laborator (TRL 4);
Sau
1b. Porneasca de la un demonstrator experimental de laborator (TRL 3) si sa concretizeze un model conceptual inovativ printr-o tehnologie la scara redusa sau marita validata ca un ansamblu unitar cu reproducerea prin similitudine a conditiilor reale de functionare (TRL 5);
2. Proiectul va avea ca si scop cresterea gradului de inovare al companiei prin implementarea unui concept inovativ (Proof-of-Concept) in domeniile de specializare inteligenta.

Pot accesa acest sprijin urmatoarele tipuri de beneficiari:

1. Solicitantii prezentului apel de proiecte sunt societatile comerciale sau societati cooperative care se incadreaza in categoria IMM-urilor (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii)
2. Societatea/societatea cooperativa a desfasurat activitatea pe o perioada corespunzatoare a unui an fiscal integral inainte de depunerea cererii de finantare si nu a avut activitatea suspendata temporar in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare si in anul depunerii cererii de finantare.

LISTA DOMENIILOR DE SPECIALIZARE INTELIGENTA IN CADRUL PROGRAMULUI POR 1.2- PROOF OF CONCEPT
• Bioeconomie
• Tehnologii informationale si de comunicatii, spatiu si Securitate
• Energie, mediu si schimbari climatice
• Eco-nano-tehnologii si materiale avansate
• Sanatate
• Alte domenii identificate la nivel regional: Inginerie si transport naval, Turismul si identitatea culturala, Inginerie industriala si transporturi, Localitati inteligente, Constructia de masini, componente si echipamente de productie

CHELTUIELI ELIGIBILE IN CADRUL PROGRAMULUI POR 1.2- PROOF OF CONCEPT

• Cheltuieli cu auditul achizitionat de beneficiar pentru proiect in limita a maxim 5.000 lei fara TVA;
• Cheltuieli de informare, comunicare si publicitate in limita a maxim 5.000 lei fara TVA;
• Cheltuieli cu dotarile (utilaje,echipamente cu si fara montaj, dotari);
• Brevete, licente, marci comerciale, programe informatice;
• Chirie, energie, combustibil, cheltuieli administrative-gospodaresti);
• Cheltuieli cu transportul, cazare, diurnal pentru expertii implicati in implementarea proiectului;
• Materii prime si materiale;
• Salarii/onorarii/venituri asimilate salariilor pentru expertii proprii in limita a 20% din valoarea cheltuielilor eligibile;
• Consultanta pentru scrierea proiectului;
• Consultata pentru inovare;
• Cheltuieli privind certificarea nationala/ internationala a produselor, serviciilor sau diferitelor procese specifice;
• Cheltuieli privind inovarea de produs/proces (testari, analize, elaborarea documentatiei tehnice, exploatarea rezultatului cercetarii);
• Comercializarea produsului sau precesului;
• Cheltuieli cu servicii tehnologice specifice (tehnologica si audit tehnologic, retehnologizare, implementare de solutii tehnologice);
• Cheltuieli pentru servicii de sprijinire a inovarii ( studii tehnice, de fezabilitate, obtinerea si validarea drepturilor de proprietate industriala).

-> REVENIRE LA MENIU <-

HG 332/214

Schema de ajutor de stat are ca obiectiv dezvoltarea regionala, prin realizarea de investitii initiale care determina crearea de minim 100 locuri de munca, indiferent de dimensiunea beneficiarilor si de valoarea investitiei.

Pot accesa acest sprijin urmatoarele tipuri de beneficiari:

  • intreprinderi nou- infiintate
  • intreprinderi in activitate, IMM-uri sau intreprinderi mari, cu personalitate juridica.

Valoarea si intensitatea ajutorului de stat variaza in functie de zona in care se implementeaza obiectivul de investitie.

  • Valoarea maxima eligibila aferenta unui proiect este de: 37,6 milioane euro
  • Valoarea minima  aferenta unui proiect de investitii este de: 1 milioan euro
  • Intensitatea maxima a sprijinului financiar este de: 50%
  • Intensitatea minima a sprijinului financiar este de: 10%

Pentru implementarea proiectului, beneficiarul se va angaja sa asigure o cofinantare egala cu diferenta dintre valoarea totala eligibila si valoarea sprijinului acordat.

Bugetul maxim al schemei este de 2.700 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 milioane euro

Activitatile eligibile prin aceasta finantare: sunt eligibile investitiile care realizeaza locuri de munca in toate sectoarele de activitate, cu exceptia celor prevazute la art. 13 din H.G. nr. 332/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si a celor mentionate in “Lista sectoarelor de activitate pentru care nu se acorda ajutoare de stat” prevazuta in Anexa nr. 1 la prezentul Ghid, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Termen limita: se pot emite acorduri pentru finantare in baza schemei pana la data de 31 decembrie 2023, Plata ajutorului de stat se efectueaza in perioada 2015-2028, in baza acordurilor pentru finantare emise, in limita bugetului anual alocat schemei prin legile bugetare anuale.

-> REVENIRE LA MENIU <-

HG 807/2014

Schema de ajutor de stat instituita prin HG-807 are ca obiectiv dezvoltarea regionala, prin realizarea de investitii initiale in active fixe de inalta tehnologie pentru realizarea de produse cu valoare adaugata mare, indiferent de dimensiunea beneficiarilor. 

Termen limită depuneri – 31 Decembrie 2023.
Bugetul anual alocat – 638 milioane lei

Valoarea grantului

  • Maxim 37,5 milioane Euro, reprezentand maxim 50% din costurile eligibile ale proiectului, pentru intreprinderile situate in Regiunile de Dezvoltare : Nord-Est, Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-vest Oltenia, Nord-Vest, Centru;
  • Maxim 26,25 milioane Euro, reprezentand maxim 35% din costurile eligibile ale proiectului, pentru intreprinderile situate in Regiunea de Dezvoltare Vest si Ilfov (judetele: Arad, caras-severin, Hunedoara, Timis si Ilfov);
  • Maxim 7,5 milioane Euro, reprezentand maxim 10% din costurile eligibile ale proiectului pentru intreprinderile situate in Bucuresti.

Solicitanți eligibili GH-807

Intreprinderile care pot solicita ajutor de stat in baza acestei scheme sunt intreprinderi nou-infiintate sau intreprinderi in activitate, atat IMM-uri cat si intreprinderi mari, cu personalitate juridica, infiintate conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conditii pentru intreprinderile cu cel putin un an financiar încheiat:

  • au rentabilitatea cifrei de afaceri mai mare ca zero în în unul din ultimele trei exercitii financiare incheiate;
  • au capitaluri proprii pozitive in ultimul exercitiu financiar încheiat.

Conditii pentru intreprinderile nou infiintate:

  • au capital social subscris varsat in valoare de minimum 100.000 lei;
  • nu apartin unor actionari care detin sau au detinut in ultimii doi ani anterior inregistrarii cererii de acord pentru finantare o alta intreprindere inregistrata conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara sau a desfasurat activitatea pentru care solicita finantare.Investiti eligibile HG-807

Sunt eligibile investitiile care se realizeaza in toate sectoarele de activitate, cu exceptia celor mentionate in art. 15 din H.G. nr. 807 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in “Lista sectoarelor de activitate pentru care nu se acorda ajutoare de stat” prevazuta in Anexa 1din ghid. 

Cheltuieli eligibile HG-807

  • Constructii de orice tip, respectiv cheltuielile efectuate cu realizarea de constructii (este eligibil doarsubcapitolul 4.1 – Constructii si instalatii) ;
  • Instalatii tehnice, masini si echipamente noi clasificate conform Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile ulterioare, cu valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe stabilita conform prevederilor legale in vigoare.

In cazul inchirierii constructiilor aferente investitiei initiale:

  • sunt considerate eligibile, cheltuielile cu chiria constructiilor aferente investitiei initiale inregistrate pe perioada realizarii planului de investitii, valoarea maxima eligibila a chiriei nu poate depasi 22 lei/mp/luna;
  • valoarea chiriei care depaseste valoarea maxima eligibila este neeligibila si este finantata de intreprinderea beneficiara de ajutor de stat din surse proprii;
  • contractul de inchiriere trebuie sa fie valabil cel putin pe perioada realizarii investitiei initiale si cinci ani dupa data finalizarii acesteia.

Cheltuieli eligibile referitoare la active necorporale:

Activele amortizabile asociate investitiei initiale care nu au o concretizare fizica sau financiara precum brevete, licente, know-how sau alte drepturi de proprietate intelectuala.

-> REVENIRE LA MENIU <-

HORIZON EUROPE

Orizont Europe este programul de cercetare si inovare al Uniunii Europene prin care se urmareste dezvoltarea excelentei stiintifice la nivel european si sustinerea proiectelor de inovatie.

Programul functioneaza pe baza de apeluri de depunere proiecte ce se desfasoara pe parcursul fiecarui an. Preponderent proiectele se depun de catre consortii de organizatii din minim 3 state membre ale Uniunii Europene

In cadrul acestui program puteti propune proiecte proprii inovative sau sa participati in consortii pentru dezvoltarea unor noi produse si solutii pe piata alaturi de alte institutii de la nivelul Uniunii Europene.

Programul poate constitui un real ajutor pentru a finanta activitati de cercetare, angajarea unor resurse umane valoroase, achizitia de echipamente performante si acces la baze de date si licente software.

Beneficiile pentru aplicanti:

👉  poti acoperi salarii de exemplu in cuantumul a 5000 euro/angajat pentru experti in programare, software design, machine learning, artificial intelligence, cercetatori in domeniul tau de activitate si alte profile similare de experti
👉  achizitionezi echipamente de ultima generatie si licente software necesare activitatii de cercetare si dezvoltare a unui produs inovator destinat pietei nationale si internationale
👉  dezvolti brand-ul companiei si obtii recunoastere la nivel international din partea unor jucatori mari din piata ta tinta si potentiale colaborari pe termen lung
👉  nu mai esti nevoit sa cedezi % (procente) din companie catre un investitor privat, detinand complet controlul afacerii tale din punct de vedere management, strategie si financiar
👉  creezi noi parteneriate internationale cu companii de prestigiu pentru dezvoltarea cu succes a proiectului tau si extinderea in afara Romaniei
👉  dezvolti knowhow in cadrul echipei si iti extinzi capacitatea de a furniza servicii si produse in piata pe care iti desfasori activitatea, devenind mult mai competitive
👉  prin dobandirea de experienta in proiecte de cercetare-dezvoltare, participi in proiecte de inovatie viitoare, in care partenerii internationali cauta firme din Romania care sa acopere o parte din activitatile din proiect

Poti accesa intre 200.000 – 2.5 mil euro

-> REVENIRE LA MENIU <-

Granturi SEE si Norvegiene

Domenii eligibile pentru obtinerea unei finantari pe fonduri Norvegiene:

  • Business: dezvoltarea durabila a afacerilor, tehnologia informatiei si comunicatiilor, cresterea nivelului de competitivitate, creearea de noi locuri de munca;
  • Inovatie: Dezvoltarea de produse/procese/solutii TI&C, dezvoltarea de produse/procese/solutii care utilizeaza componente TI&C, dezvoltarea de solutii in legatura cu transportul maritim, dezvoltare/investitii in biotehnologie ”albastra”, dezvoltarea/investitii in resurse miniere pe fundul marii si dezvoltarea de solutii in domeniul energiei albastre;
  • Mediu: tehnologiile prietenoase cu mediul, produse si servicii ecologice, eficienta materialelor si gestionarea deseurilor, managementul si procesele de productie ecologice, locuri de munca noi , responsabilitate sociala corporative.

Finantari disponibile prin fonduri Norvegiene
Schema pentru proiecte individuale respectiv Inovare verde in industrie, ”Blue Tech ” si TI&C:
Minim: 200.000 EUR
Maxim: 2.000.000 EUR

Schema pentru IMM-uri respectiv Inovare verde in industrie, ”Blue Tech ” si TI&C:
Minim: 50.000 EUR
Maxim: 200.000 EUR.

Finantari disponibile prin fonduri Norvegiene
Schema pentru proiecte individuale respectiv Inovare verde in industrie, ”Blue Tech” si TI&C:
Minim: 200.000 EUR
Maxim: 2.000.000 EUR

Schema pentru IMM-uri respectiv Inovare verde in industrie, ”Blue Tech ” si TI&C:
Minim: 50.000 EUR
Maxim: 200.000 EUR

-> REVENIRE LA MENIU <-

Solicita o verificare GRATUITA a eligibilitatii firmei tale pe programul de finantare care te intereseaza. Completeaza datele si vom intra in contact cu tine in cel mai scurt timp:


    INFORMATII LA TELEFON:
    0732.077.575