În ce constă succesul unui antreprenor? Fiecare antreprenor îți va oferi, indubitabil, propria versiune de răspuns. Fie că este pasiunea pentru ceea ce faci, sau dorința de a crea un produs sau serviciu care să vândă și să ai profit, ambele versiuni sunt corecte.
Însă, antreprenorii care au succes internațional și reușesc să se diferențieze cu ușurință de competiție îți vor spune: administrarea eficientă a resurselor și investiții inteligente.
Unul dintre efectele cu un impact puternic al pandemiei COVID-19 a fost că toți lucrătorii considerați non-esențiali au fost obligați să lucreze de acasă. Acest fapt a forțat companiile, de toate mărimile să-și redirecționeze resursele înspre adoptarea rapidă a transformării digitale. 85% dintre respondenții unui studiu, format doar din antreprenori, realizat de McKinsey la finalul anului 2020 au afirmat că business-ul lor a accelerat mult sau foarte mult implementarea tehnologiilor digitale.
Aproape jumătate dintre cei chestionați au afirmat că au investit în digitalizarea rapidă a canalelor destinate clienților, cum ar fi ecommerce-ul, aplicațiile de smartphone sau chatboții. Aproximativ 35% au mers mai departe și au digitalizat lanțul de aprovizionare, prin conectarea furnizorilor cu platformele lor interne de supply chain management.
Digitalizarea forțată a fost, de asemenea, un răspuns al companiilor și în România. Andrei Burz-Pînzaru, Partener Reff & Asociații | Deloitte Legal a afirmat că „Pandemia a accelerat digitalizarea, transformând un proces pe care unii îl consideraseră până recent drept un deziderat de lux într-un imperativ imediat general valabil. În prezent, părțile implicate se concentrează pe fiabilitate, eficiență și pe experiența clientului/utilizatorului.”
Clienții, indiferent dacă sunt B2B sau B2C, au așteptări care cresc continuu cu privire la stadiul de digitalizare și eficiență cu care le sunt oferite serviciile și produsele.
Așadar, cum poți să fii cu cel puțin un pas în fața competiției? Prin digitalizare.
Digitalizarea are loc în funcție de nevoile companiei și de stadiul de dezvoltare.
Este un proces care urmărește să-ți îmbunătățească serviciile sau produsele pe care le oferi. Ai un business care constă în a vinde foarte multe produse/zi? Un produs de CRM este foarte bun pentru a putea gestiona mult mai bine clienții, să-ți îmbunătățești customer support-ul dar și să dezvolți un flux de upselling și cross-selling în funcție de fiecare client, automat. Sau poate ți-ai dat seama că angajații tăi pierd foarte mult timp cu gestiunea documentelor. Atunci, un CMS este mai mult decât necesar pentru a eficientiza timpul angajaților.
Însă, poți să administrezi eficient resursele (atât umane cât și financiare) și să ai investiții inteligente dacă începi procesul de digitalizare? Dacă externalizezi dezvoltarea de software (outsourcing), da. Pentru a reduce costurile în timp ce maximizează impactul pe care-l poate avea o aplicație software (atât intern, cât și extern), tot mai multe companii aleg serviciile de dezvoltare software în regim de outsourcing.
Companiile care aleg să-și dezvolte business-ul prin dezvoltarea de software în regim de outsourcing beneficiază, în principal, de 5 beneficii:
1.Limitarea cheltuielilor
Costurile pe care o companie le are cu angajarea programatorilor este foarte mare. Un junior începe de la 2.500 RON net/lună, iar un senior poate depăși cu ușurință 9.000 RON net/lună. Însă, un departament de IT nu este limitat doar la dezvoltatori – trebuie luați în considerare și dezvoltatorii de sistem și administratorii de rețea, ale căror salarii pot depăși 12.000 RON net/lună.
Este nerealist să considerăm că un departament format din câțiva oameni de IT poate să dezvolte un proiect complex, de cel puțin 300 de ore, în timp ce ar trebui să sprijine și departamentele interne din companie cu diferite nevoi specifice.
Însă, prin externalizarea serviciilor de dezvoltare software vei limita foarte mult costurile interne, în timp ce vei ajuta departamentul de IT să devină mult mai eficient.
De asemenea, angajarea unei persoane pe un post de specialist IT necesită un skillset foarte specific. Prin outsourcing training-urile și procesele de validare a candidaților este deja făcut. De asemenea, o companie cu experiență vastă și un portofoliu extins în dezvoltarea de software în regim outsourcing îți va putea oferi o echipă completă de la bun început.
2.Administrarea costurilor mult mai eficientă
Deciziile de business cu privire la digitalizarea companiei trebuie să fie luată împreună cu cineva care înțelege nu doar ce face în prezent tehnologia pe care vrei s-o adopți, ci și ce poate face în viitor. Implementarea unei soluții software cu ajutorul unei companii de outsourcing ar trebui să-ți permită dezvoltarea unei soluții IT, care să-ți rezolve nevoile în prezent dar care să permită și scalarea acesteia în viitor. dar și să se dezvolte o soluția o dată cu compania.
3.Resurse umane
Prin integrarea unei echipe dedicate din partea unei companii specializate în outsourcing, resursele tale interne vor avea mult mai mult timp de dezvoltare internă a companiei – operaționalizarea fluxurilor, implementarea unor soluții punctuale, eficientizare, etc.
Astfel, echipa dedicată se va concentra pe dezvoltarea de software necesar pentru îmbunătățirea activităților pe care le are compania, în timp ce echipa internă se va concentra pe menținerea unui flux de lucru intern fluid.
4.Costurile operaționale previzibile
În momentul în care apelezi la outsourcing pentru dezvoltarea proiectului tău IT ai avantajul că vei ști care sunt costurile, de la bun început. Astfel, vei putea ține sub control cheltuielile anuale și să investești, inteligent, în dezvoltarea business-ului tău ca întreg.
5.Reducerea riscurilor
Orice soluție IT este supusă riscului de atac cibernetic. Fără un expert în securitate cibernetică riști să ai datele companiei blocate și să nu le mai poți accesa.
Serviciile de dezvoltare software în regim de outsourcing sunt create, atunci când apelezi la o companie cu reputație bună, astfel încât să includă și crearea unor protocoale sigure de securitate în jurul soluției.
Platforma online www.antreprenorinromania.ro reprezintă un ecosistem al reprezentanților mediului de afaceri românesc în care antreprenorii își fac cunoscute inițiativele, expertiza și ofertele de business într-un mediu colaborativ menit să dezvolte potențialul antreprenorial autohton prin facilitarea comunicării, dezvoltării de parteneriate, schimbului de servicii, diversificarea rețelelor de clienți și accesul la concepte și strategii în afaceri.