Fondurile Europene și Ajutoarele de Stat: cum văd reprezentanții cheie, din România, accesul la finanțare în perioada 2014-2020

0
290
Fondurile Europene si Ajutoarele de Stat Business Mark

BusinessMark a organizat pe 17 martie 2017, cea de-a a IV-a ediție „Fondurile Europene și Ajutoarele de Stat 2014-2020”, la Hotel Radisson Blu, București.

Evenimentul a reunit reprezentanți de marcă din: Guvern și Ministerele de resort, Autoritățile de Management, companii mari și IMM-uri, care implementează proiecte și doresc să acceseze fonduri europene sau ajutoare de stat, precum și experți, investitori, bănci și companii de consultanță. În cadrul evenimentului au fost abordate teme precum: soluții de creștere a ratei de absorbție a finanțărilor europene, impedimentele de accesare, modalități de depășire a lor, soluții viabile de investiție.

Speakerii prezenți în cele două sesiuni au fost: VIORICA DĂNCILĂ, Europarlamentar, Vicepreședinte al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală, Parlamentul European, MIHAELA VIRGINIA TOADER, Director general al Direcției Generale Programare, S.M.I.S., Coordonare Sistem și Evaluare Proiecte Europene, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ADRIAN PANAIT, Director, Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, MIHAI HERCIU, Șef Serviciu, Rețeaua Națională Dezvoltare Rurală, Direcția Generală Dezvoltare Rurală, Autoritate de Management PNDR, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, MANUELA FURDUI, Managing Partner, FINEXPERT, RAMONA IVAN, Director, Direcția Relații Externe și Finanțări Structurale, CEC Bank și Președinte, Comisia pentru Fonduri Europene, Asociația Română a Băncilor, PETRU LUHAN, Manager General, EMAS Consulting, CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România.

VIORICA DĂNCILĂ, Europarlamentar, Vicepreședinte al Comisiei pentru agricultură și dezvoltare rurală, Parlamentul European, a vorbit despre importanța politicii de coeziune pentru România: „Pornind de la cifrele pe care le avem din perioada 2007-2013, putem obseva că politica de coeziune a condus la crearea a peste 1 milion de locuri de muncă, a produs investiții în peste 400.000 de IMM-uri și, în urma fiecărui euro investit din politica de coeziune, am obținut un plus de 2,74 euro la PIB. În politica de coeziune trebuie să ne concentrăm asupra valorii adăugate, iar solidaritatea și vizibilitatea poveștilor de succes sunt două puncte importante.” De asemenea, doamna Viorica Dăncilă a subliniat faptul că ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană va afecta fondurile europene: „Brexitul va influența fondurile Uniunii Europene, iar acest lucru va face ca ecourile în ceea ce privește reducerea bugetului la nivel european să afecteze fondurilor alocate politicii de coeziune și politicii agricole comune. Aceste două politici influențează foarte mult ceea ce se întâmplă în România și Europa și, totodată, au alocarea de fonduri cea mai mare.”

CITEȘTE ȘI:  Hackerii etici au o misiune reală la DefCamp 2024: informațiile colectate vor sprijini investigațiile oficiale pentru găsirea persoanelor dispărute. Cu 17 competiții și premii de peste 15.000 de euro, Bucureștiul devine epicentrul hackingului din Europa Centrală și de Est

În continuare, MIHAELA VIRGINIA TOADER a oferit mai multe detalii despre fondurile europene: „Cu toate că exercițiul financiar 2007-2013 a avut un început greu, am reușit să-l finalizăm cu un grad de absorbție de 85%. Însă, din păcate, ne aflăm în continuare într-un moment complicat în ceea ce privește fondurile europene, pentru că exercițiul financiar 2014-2020 are același început complicat, iar în acest moment încercăm să recuperăm. Conform obiectivelor pe care Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene le are în momentul de față, până pe 30 aprilie, anul acesta, vor fi transmise toate documentele necesare acreditării Autorităților de Management către Autoritatea de Audit pentru a putea finaliza procesul de desemnare.”

ADRIAN PANAIT, Director, Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a vorbit despre un nou program numit „Start-up Nation”: „Programul este foarte ambițios și o să crească volumul de muncă de 11 ori, pentru că vorbim de minim 10.000 de start-up-uri care vor obține o finanțare de 250.000 de RON. Programul se anunță a fi un succes și o bună parte din acest proiect va fi rambursat din fonduri europene.”

MIHAI HERCIU, Șef Serviciu, Rețeaua Națională Dezvoltare Rurală, Direcția Generală Dezvoltare Rurală, Autoritate de Management PNDR, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a subliniat necesitatea unei scheme de ajutor de stat: „În cadrul măsurilor din programul de dezvoltare rurală a fost deschisă, în 2016, schema pentru ajutor de stat care reprezintă sprijin atât pentru investiții în procesarea marketingului produselor agricole, cât și pentru zona de pomicultură. Astfel, pentru măsurile agricole am alocat 112 milioane de euro, iar pentru ajutoarele de stat din zona de pomicultură, 10,8 milioane de euro. Prin aceste alocări, previzionăm să finanțăm 230 de proiecte pe zona de agricultură propriu-zisă și procesare și 30 de proiecte pentru ajutoarele de stat din sectorul pomicol. Prin acest program se urmărește tehnologizarea fabricilor, posibilitatea de modernizare și creșterea locurilor de muncă.”

MANUELA FURDUI, Managing Partner, FINEXPERT, a prezentat două scheme de ajutor de stat și anume: Schema Hg nr. 807 care se referă la stimularea investiților cu impact major în economie și schema care sprijină dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă: „Obiectivul acestor scheme de ajutor de stat este realizarea de investiții în active fixe și crearea de locuri de muncă, având ca scop reducerea șomajului, reducerea decalajelor economice între anumite regiuni și redresarea economiei românești.”

CITEȘTE ȘI:  5 aspecte care garanteaza succesul unui eveniment corporate

RAMONA IVAN, Director, Direcția Relații Externe și Finanțări Structurale, CEC Bank și Președinte, Comisia pentru Fonduri Europene, Asociația Română a Băncilor, a oferit detalii despre cum susțin băncile accesarea fondurilor europene: „Pentru companiile la început de drum, care doresc să aplice pentru fonduri europene, recomandăm să existe o persoană care să cunoască foarte bine proiectul. La CEC Bank analizăm minuțios proiectele, pentru că, în caz contrar, ne asumăm niște riscuri destul de mari. Noi nu așteptăm ca proiectele să fie depuse și notificate de autoritate, pentru că înainte de toate trebuie să ai informație, să respecți regulile jocului și să ai un partener bine informat despre fondurile europene.”

PETRU LUHAN, Manager General, EMAS Consulting, a vorbit despre problemele pe care oamenii le întâmpină atunci când doresc să acceseze fonduri europene: „Beneficiarul este descurajat la capitolul de accesare a fondurilor europene din cauza lipsei de cofinanțare, a lipsei de informare și a birocrației excesive.”

CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România, și-a exprimat părerea despre fondurile europene: „Avem un interes major în a cheltui acești ultimi bani europeni cu cost 0, pentru că următorii vor fi acordați prin credite cu dobânzi. Trebuie să punem în funcțiune sistemul. Fondurile europene reprezintă o oportunitate directă și indirectă pentru mediul de afaceri.”

Cu toate că exercițiul financiar 2014-2020 are același început dificil precum cel din perioada 2007-2013, în acest moment se lucrează în ritm alert pentru ca reprezentanții mediului de afaceri din România să beneficieze de fondurile europene și de schemele de ajutor de stat.

Evenimentul a fost organizat de BusinessMark alături de FINEXPERT și CEC Bank.

Partenerii media implicați în promovarea evenimentului au fost: NewMoney, Jurnalul de Afaceri, PromoAfaceri, Ziare.com, Business24, Calendar Evenimente, MLM News, Debizz, RevistaValoarea, Antreprenorinromania, TransilvaniaBusiness, Roportal, Bucureșteni.ro, Administratie.ro, Manager Express, Plan de afacere, Economia Online, Global Manager, Legal Marketing, Finzoom, Chalbert, Avocatura, Rabbit, Vox Capital, 1asig.ro.

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal