Indiferent de domeniul de activitate al business-ului tău, potrivit prevederilor în vigoare, ai obligația să utilizezi o casă de marcat cu jurnal electronic. Această obligație fiscală nu mai reprezintă chiar o noutate pentru antreprenori, având în vedere că a fost introdusă în legislația țării din anul 2018.
Conform calendarului pentru conectarea caselor de marcat la serverul ANAF, termenele limită au expirat la 30 iunie 2021pentru firmele mari și la 30 noiembrie 2021 pentru firmele mici și mijlocii. Operatorii economici sunt obligați să le conecteze la sistemul informatic național de monitorizare și supraveghere a datelor fiscale la ANAF. Pentru a fi posibilă această operațiune, casa de marcat trebuie să aibă acces la internet, ceea ce reprezintă un cost în plus pentru firme în unele cazuri.
Citește în continuare care sunt modalitățile de conectare a caselor de marcat la ANAF și cum poți să mai reduci din costuri.
Conectarea casei de marcat prin wireless
Cea mai simpla modalitate prin care o casa de marcat poate transmite date la serverele ANAF este conexiunea wireless. Marele avantaj al acestor aparate este că nu necesită costuri suplimentare precum abonamentul de date mobile și conexiunea prin cablu si pot fi conectate in orice locatie unde exista o retea Wi-Fi . Pot fi conectate la orice rețea de internet pentru emiterea bonurilor fiscale și raportarea lunară către ANAF. Dotarea cu conexiunea WiFi permite atât funcționarea fără o cartelă SIM în interior, cât și libertatea în mișcare. Aceste modele sunt potrivite pentru targuri , comert ambulant , pentru transport persoane sau tratari auto însă pot fi folosite și în alte domenii de activitate.
După conectarea casei de marcat la serverele ANAF, nu mai este necesară trasmiterea formularului A4200 fiindcă datele se vor transmite automat către instituție. În cazul în care casele de marcat sunt instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice, comerciantul trebuie să informeze Fiscul. Rămâne obligația completării și transmiterii formularului A4200, ca și până acum.
Studiază atent mai multe modele de case de marcat, punând accent și pe metoda de conectare la internet, și alege ceea ce se pliază pe nevoile firmei tale.
Conectarea casei de marcat prin LAN
Există și case de marcat care se pot conecta la internet prin intermediul unei rețele LAN la fel ca un computer, folosind un router. Acestea nu necesită SIM cu costuri lunare sau anuale pentru a se conecta la ANAF în vederea transmiterii datelor. Conectarea casei de marcat fără SIM te ferește de sarcini în plus și costuri suplimentare. Transmisia de date este sigură și rapidă, așa că ai o grijă în minus pe cap.
Conectarea casei de marcat prin GPRS
Multe dintre modelele din comerț se conectează la internet prin GPRS și, la fel ca în cazul unui telefon mobil, necesită un abonament de date SIM ce trebuie cumpărat de la operatorii de telefonie mobilă. Mai exact, legătura GRPS este furnizată de SIM-ul introdus și activat în AMEF. Costul trebuie achitat lunar și se poate multiplifica în funcție de numărul de case de marcat folosit.
În funcție de zona în care este instalat aparatul fiscal, interesează-te care operator de telecomunicații are semnal mai bun, astfel încât să nu ai probleme cu internetul.
Atenție, dacă nu ai înlocuit până acum casa de marcat veche, riști amendă de la 8.000 lei până la 10.000 lei, confiscarea sumelor nejustificate și chiar suspendarea activității la punctul de vânzare respectiv.
Platforma online www.antreprenorinromania.ro reprezintă un ecosistem al reprezentanților mediului de afaceri românesc în care antreprenorii își fac cunoscute inițiativele, expertiza și ofertele de business într-un mediu colaborativ menit să dezvolte potențialul antreprenorial autohton prin facilitarea comunicării, dezvoltării de parteneriate, schimbului de servicii, diversificarea rețelelor de clienți și accesul la concepte și strategii în afaceri.