Nu mai functioneaza monologul, in relatia cu consumatorul este nevoie de ceva vreme de dialog

0
134
FMCG Eveniment Business Mark
Nivel de apreciere

Nu mai functioneaza monologul, in relatia cu consumatorul, este nevoie de ceva vreme de dialog

BusinessMark si Cannes Lions Office in Romania au organizat, pe data de 4 martie 2016, la Hotel Radisson Blu, „The Best of FMCG„, eveniment ce a reunit peste 100 de specialisti in domeniu pentru a discuta despre creativitatea in FMCG ca baza strategica in crearea relatiei cu consumatorul si dezvoltarea de business.

In cadrul „The Best of FMCG au fost expuse si proiectii cu studii de caz din categoria Best Practice, premiate in contexte internationale.

Invitatii primei sesiuni de discutii au fost: TEODORA MIGDALOVICI Cannes Lions Ambassador & international public speaker, LANA DUMITRU, designer si MIHAELA PADURARU, Project Manager, ”Produsul Anului”.

TEODORA MIGDALOVICI, Cannes Lions Ambassador & international public speaker, a vorbit despre tendintele majore din FMCG.

”Mai sunt brandurile inca in era in care fac tot ce vor ele sau sunt in era in care acestea reprezinta clientii si ce isi doresc ei? Noua paradigma in care ne miscam cu totii este sa mergem cu totii acolo unde este clientul, atunci cand vrea el si cand are timp. Trebuie sa iesim din schema clasica in care retailerii sunt acolo unde sunt de obicei. Retailul trebuie sa fie acolo unde sunt clientii, acolo unde au timp si sunt dispusi sa cumpere”, a declarat TEODORA MIGDALOVICI.

Ea a subliniat importanta ca brandurile sa fie credibile in fata clientilor.

”Nu mai este suficient sa spui frumos despre tine. Trebuie sa faci frumos in raport cu oamenii pentru ca ei sa te creadă si sa cumpere produsul tau. Este important sa-i puneti pe oameni in posturi reale care sa-i apropie de brand”, a explicat TEODORA MIGDALOVICI.

MIHAELA PADURARU, Project Manager, ”Produsul Anului”, a vorbit despre tendintele inovative in universul produselor de curatat.

Printre cele cateva tendinte enumerate se numara: eliminarea substantelor toxice si poluante, folosirea produselor minune – cele cu rezultat imediat si aparitia aparatelor care economisesc apa.

Designerul roman LANA DUMITRU a purtat un dialog cu Teo Migdalovici despre inteligenta brandurilor si designul magnetic.

”Am primit initial recunoasterea internationala prin colaborarea cu PUMA si abia apoi am fost contactata de brandurile nationale. Asta poate pentru ca in tara oamenii nu erau foarte incantati de motivele traditionale, imprimeuri cu tarani, timbre romanesti in colaj. Dupa ce au văzut ca strainilor le place am putut colabora si cu branduri romanesti. Tot ce produc eu este local. Incerc foarte mult sa colaborez numai cu oameni de aici pentru a sustine industria”, a explicat LANA DUMITRU.

Printre brandurile cu care LANA a colaborat se mai numara: Lays, SAMSUNG, Huawey, DERO, Avon, Chevrolet.

”Le recomand brandurilor sa lucreze cu tineri designeri. Astfel, pot inova, pot atrage un public pe care nu l-ar obtine altfel. Tinerii nu au prea mult marketing in spate dar poate ca tocmai din acest motiv relatia va fi win-win”, a declarat LANA DUMITRU.

Cea de-a doua sesiune de discuții a fost divizata in doua parti. In cea intitulata ” Global brands that “speak” Romanian fluently” au vorbit: STELA TODERASCU, Commercial Marketing Manager, AVON Romania & Moldova, CATALINA MARIN, Senior Brand Manager, Hochland si MIHAELA MURESAN, Marketing Communication Manager, IKEA South East Europe –   Croatia, Romania, Serbia & Slovenia.

STELA TODERASCU, Commercial Marketing Manager, AVON Romania & Moldova, a vorbit despre studiul facut de companie pentru a afla care este parerea femeilor despre brandul AVON.

”Se pare ca produsul nu este neaparat important pentru femeile din Romania. Femeile care au raspuns in sondaj au asociat brandul AVON cu campania pentru lupta impotriva cancerului la san. Tot studiul nostru a relevat faptul ca femeile din Romania nu sunt incantate de solidaritate. Mai degraba, in afara de cele apropiate, putem spune ca sunt in competitie cu toate celelalte femei”, a precizat STELA TODERASCU.

CATALINA MARIN, Senior Brand Manager, Hochland, este de parere ca ”nu mai functioneaza monologul. In relatia cu consumatorul este nevoie de ceva vreme de dialog.”

Specialistul Hochland a dat exemplul produsului Tartino.

”Tartino este o inovație la nivel de ambalaj. Este disponibil in trei sortimente: natur, rosii si spanac. Fiecare dintre cele trei sortimente are un capat diferit prin care iese branza. Are numai ingrediente naturale. Procesul de dezvoltare a durat doi ani si jumatate. Am apelat la foarte multe cercetari: calitative si cantitative. Targetul principal au fost mamele cu copii intre 5 si 12 ani. Ne-a fost mare mirarea sa vedem ca aveam un target secundar  imporant, adica tinerii fara copii. Am gandit produsul ca avand beneficiu initial distractia la masa impreuna cu copilul. Am aflat insa ca masa este treaba serioasa, iar după feedback-ul primit de la mamici am decis sa ne  concentram pe creativitatea pe care acest produs o face posibila. Inovatia ii surprinde pe consumatori si rezultatele sunt foarte bune”, a declarat CATALINA MARIN.

MIHAELA MURESAN, Marketing Communication Manager, IKEA South East Europe  –   Croatia, Romania, Serbia & Slovenia, a vorbit despre conceptul IKEA si despre adaptarea sa la piata romaneasca.

”IKEA ca si concept este standard. Totul era foarte bine definit. La venirea in Romania, aveam, de exemplu, reteta globala de distribuire a cataloagelor prin depunerea in cutia postala. In Romania insa cutiile au diverse forme sau exista locuinte care nu au deloc. De aceea, am gasit o soluție locala: agatatul de clanta usii. De asemenea, in IKEA nu au existat restaurante de la inceput. Fondatorii au observat ca oamenii dispar din magazin si ca fac asta pentru a merge in restaurantele din apropiere. Asa a aparut decizia de a le oferi un restaurant in interiorul magazinului. Conceptul de bufet suedez este intrisec culturii suedeze si IKEA reprezinta foarte bine aceasta cultura.

Pot spune ca românii sunt deschisi la nou, suntem o natie cu cultura avangardista. Am gresit gandind la inceput ca n-o sa le placa diferentele foarte mari intre cultura locala si cea a IKEA. Au fost lucruri acceptate dar si lucruri pe care le-am adaptat”, a declarat MIHAELA MURESAN.

Reprezentantul IKEA a afirmat ca inainte de inaugurarea magazinului din Bucuresti doar 24% dintre cei intervievati auzisera de IKEA.

”Ma hazardez sa spun ca numai 5% stiau exact cum arata un magazin IKEA. In consecinta putem sa spunem ca nu eram cunoscuti clientilor romani”, a completat aceasta.

Cea de-a doua parte a celei de-a doua sesiuni s-a intitulat ”Romanian brands with charisma, relevance and seduction power”, iar vorbitorii invitați au fost: ANCA TITA, Brand Manager, Alka, LUCIA COSTEA, Managing Partner, Secom, BIBIANA STANCIULOV, Owner, Sonimpex Topoloveni si JOSEPH HADAD, Chef, Joseph Restaurant.

”In ultimii ani Alka a realizat un brand foarte puternic, Toortitzi. Secretul este ca trebuie sa ai o poveste, o executie buna si sa duci produsul acolo unde sunt clientii tai. Produsul a fost lansat in 2013 si a avut o campanie outdoor foarte vizibila, care a primit si aprecierea publicatiilor de profil.  Am facut un studiu cu întrebarea – Tu cum crezi ca au fost turtiti Toortitzii? Au aparut tot felul de raspunsuri si asa am ajuns la varianta cu elefantul Manole. Campaniile cu Manole au avut mare succes pe toate canalele”, a declarat ANCA TITA, Brand Manager, Alka.

BIBIANA STANCIULOV, Owner, Sonimpex Topoloveni, a vorbit despre evolutia celui mai cunoscut produs al fabricii sale, Magiunul de Topoloveni.

”Magiunul de prune Topoloveni are o poveste veche de 102 ani. El ne-a dat noua, Sonimpex Topoloveni, posibilitatea sa demonstram in afara tarii ca mancam romaneste si vorbim romaneste. Este greu de crezut ca in cinci ani, un IMM mic ca Sonimpex a reusit sa aiba singurul produs cunoscut si certificat de Comisia Europeana. In 2007 mi-a fost foarte greu sa readuc in constiinta romanilor un produs al lor: pruna. Am reusit sa facem un produs sanatos pe care il pot consuma toate persoanele incepand de la 6 luni si chiar si persoanele diabetice”, a declarat BIBIANA STANCIULOV.

”Magiunul de Topoloveni se face numai din prune proaspete din Romania. Mi-am promis ca atat timp cat eu sau fiica mea vom conduce fabrica sa nu se foloseasca altceva in afara de prune proaspete romanesti. Exista insa concurenta neloiala in Romania si din pacate autoritatile au inchis ochii. ANPC ne-a amendat pana in 2016 pe motiv ca nu avem un produs traditional. Rezultatul? Magazinele nu mai luau produsul de teama ca vor fi din nou controlati. In ianuarie, s-a dat in sfarsit o decizie care interzice ANPC sa mai amendeze Magiunul de Topoloveni pentru ca este singurul produs certificat de Comisia Europeana ca fiind traditional”, a explicat BIBIANA STANCIULOV.

LUCIA COSTEA, Managing Partner, Secom, a vorbit despre portofoliul de produse al Secom.

”In 2004 am inceput colaborarea cu 10 producatori din SUA. In prezent avem un portofoliu de 250 de suplimente alimentare, acoperind toate afectiunile. A trebuit sa promovam foarte corect produsele catre medici si consumatori. Sustinem informarea si educarea corecta a acestora. Detinem pioinieratul pe piata din Romania in ceea ce priveste suplimentele alimentare, introducand suplimente inovative. Nu vreau sa detronez productia autohtona, dar in prezent nu exista asa ceva intern”, a declarat LUCIA COSTEA.

Secom detine si un Centru de Medicina Integrativa care ofera cele mai eficiente solutii naturale personalizate, aplicand conceptul de medicina integrativa, care presupune asocierea tratamentelor alopate cu terapiile complementare.

Conferinta a fost închisa de un dialog cu ultimul invitat, JOSEPH HADAD, Chef, Joseph Restaurant.

”Consumatorul roman pentru mine a devenit foarte dificil, dar asta este foarte bine. In 1996, nu era asa. Consumatorul roman era obisnuit sa arunce cu banii si sa nu-l intereseze prea mult pe ce i-a dat. In prezent ma bucur pentru ca se vede o schimbare majora. Consumatorul stie ce vrea si a inceput sa aprecieze mancarea sofisticata. Cred ca asta este si un rezultat ai celor 9 ani de cand România este in UE. Romanii au vazut cum se mananca afara.

Pentru ca restaurantul meu este vazut ca fiind unul scump, m-am asociat cu brandul Mega Image pentru a intra in casele dumneavoastra. De aceea public in revista lor retete simple si bune”, a declarat JOSEPH HADAD.

Partenerii evenimentului au fost: AVON Romania, Klarmedia, Esselte, Leitz, Constantin Nautics si Selfie Fun.

Evenimentul are drept parteneri media: Antreprenor in RomaniaJurnalul de afaceri, Business Editors, Promoafaceri, Economic ZOOM, Femei in afaceri, StartUps, Business24, Ziare.com, Calendar evenimente, Legal Magazin, Transilvania Business, Debizz, Energynomics, Avocatura.com, Administratie.ro, Roportal.ro, MLM News, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Manager Express, Economia Online, Manager.ro, Think Business, Mark Media si Plan de afacere.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie care ofera servicii integrate de B2B, oferind clienţilor sai  modele de dezvoltare complexe, conectandu-i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic. Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business  matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal