Provocări și perspective în piața de agribusiness în prima ediție a târgului online Agribusiness 4.0

0
106

6000 de participanți, peste 6 ore de transmisiune live și 20 de profesioniști cu responsabilități în dezvoltarea politicilor și strategiilor în domeniul agriculturii, din cadrul celor mai importante instituții naționale și internaționale au suținut sesiuni dedicate provocărilor și oportunităților pieței de agribusiness, o piață profund marcată de pandemia de COVID-19.

Desfășurată în mediul virtual și organizată de Fundația Centrul pentru Management Agricol în parteneriat cu Clubul Fermierilor Români și agenția de publicitate Godmother, conferința a inclus 3 sesiuni care au acoperit subiecte de actualitate din industria agricolă precum provocările fermierilor pentru asigurarea competivității și gestiunea riscurilor, tehnologie și modele de afaceri și noi meserii în agricultură, dar și strategie integrată de promovare a produsului românesc.

Adrian Oros – Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Durabile, Thierry de lÉscaille – Secretar General ELO, Daniel Buda – MEP, ComAgri, Parlamentul European și Achim irimescu – Ministru plenipotențiar, Reprezentanța Permanentă a României la UE, s-au numărat printre speakerii evenimentului și au dezbătut cele mai importante topicuri actuale în agricultură: Reforma PAC si Pactul Ecologic European, Strategia ‘From Farm to Fork’ și Digitalizarea agriculturii.

“În acest an, cât am fost la Minister, am avut foarte multe dezbateri legate de Programul Național Strategic în care am încercat să creionăm care sunt strategiile și politicile agricole care trebuie finanțate în viitoarea perioadă, 2021-2027. Avem câteva gânduri pe care dorim să le așternem în acest Program Național Strategic, legate și de promovarea produselor românești, de o mai bună valorificare a materiei prime, tocmai pentru a ieși din această paradigmă în care exportăm materie primă, practic exportăm subvenții și importăm masiv hrană procesată, astfel încât anul trecut am ajuns la un deficit al balanței comerciale de 1, 2 miliarde euro. Și acest lucru putem să îl facem prin mai multe modalități. În primul rând, finanțăm investițiile private în procesare și depozitare, iar noi am prins în Programul Național Strategic suma de 430 milioane euro în cei 7 ani, încât toți cei care doresc să acceseze aceste măsuri, să reușim să-i cofinanțăm cu bani europeni. Sigur, aici se pune problema producătorilor mici care sunt din nefericire foarte mulți, care reușesc  să producă și cantitativ și calitativ la fel ca oriunde în Europa, dar nefiind organizați nu pot sa aibă o anumită cantitate, ritmicitate și standardizare care să se regăsească în mai mare măsură pe rafturile supermarketurilor. Astfel, am venit cu această inițiativă, în care ne dorim să creăm o rețea națională de preluare, depozitare, distribuție și promovare a produselor românești, în jurul a 8 depozite mari, regionale pentru că ne dorim să avem o rezervă națională strategică pentru toate produsele de bază. Nu știm ce vremuri vor mai veni.” Adrian Oros, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Durabile

CITEȘTE ȘI:  5 aspecte care garanteaza succesul unui eveniment corporate

Evenimentul a adus, în premieră, un spațiu expozițional în cadrul căruia companiile și instituțiile participante au putut intra în contact direct cu participanții și au pus la dispoziție oferte speciale adresate exclusiv celor care s-au înscris în cadrul conferinței. Astfel, utilizatorii au accesat în timp real funcționalități și activități organizate în cadrul unui Târg de Agricultură și au putut vizita toate standurile virtuale prezente.

Despre Fundația Centrul pentru Management Agricol

Centrul pentru Management Agricol este o organizație neguvernamentală, independentă și non- profit.

Misiunea Centrului pentru Management Agricol este de a contribui la consolidarea agriculturii românești prin crearea și dezvoltarea de parteneriate cu toți actorii implicați în domeniul agricol: sectorul de afaceri, instituții publice, organizații educaționale și organizații non – guvernamentale.

CITEȘTE ȘI:  Hackerii etici au o misiune reală la DefCamp 2024: informațiile colectate vor sprijini investigațiile oficiale pentru găsirea persoanelor dispărute. Cu 17 competiții și premii de peste 15.000 de euro, Bucureștiul devine epicentrul hackingului din Europa Centrală și de Est

Despre Clubul Fermierilor Români

Clubul Fermierilor Români pentru Agricultură Performantă este o asociaţie non-profit şi neguvernamentală a fermierilor din România. Membrii asociaţiei sunt fermieri performanţi care au modele de afaceri bazate pe inovaţie, tehnologie şi bunele practici în agricultură, pentru creşterea competitivităţii şi a valorii adăugate create în acest domeniu.

Obiectivul principal al Clubului este să asigure implicarea activă a membrilor săi în procesul de consultare şi elaborare a reglementărilor europene şi naţionale în domeniul agricol, cu scopul de a creşte performanţa fermierilor din România.

Despre Godmother

În piața de comunicare de 20 de ani, Godmother, ca agenție focusată pe brand experience, și-a propus să includă componenta digitalizării în toate proiectele pe care le desfășoară, având la activ peste 1000 de evenimente.

Godmother creează și implementează evenimente digitale cu tot ceea ce implică acest domeniu: platformă, soluții, concept creativ, live-uri, engagement.

Printre clienții agenției se numără Google, BASF,  Rompetrol, Agricover, Profi, H&M, Heineken, Henkel, Ursus, Forever Living Products, Servier etc.