Soluții pentru prevenirea bolilor provocate de stres și surmenaj

0
80

Ritmul accelerat al vieții, problemele care apar mereu, agitația de la muncă sau cea de acasă, își pun amprenta asupra sănătății. Bolile provocate de stres și surmenaj, sunt numeroase, se manifestă de la o vârstă fragedă și pot produce modificări nedorite corpului la nivel fizic, dar mai ales la nivel psihic. Prevenția este de preferat tratării, așadar identificarea echilibrului este de importanță vitală. 

Stresul este unul dintre factorii majori de risc în ceea ce privește apariția bolilor cardiovasculare. Stresul și surmenajul, două dintre problemele majore ale omului modern, duc la un dezechilibru în organism, ceea ce face ca sistemul imunitar să fie mai predispus la îmbolnăviri. Deși nu poate fi înlăturat din viața noastră, stresul poate fi ținut sub control, iar bolile provocate de stres și surmenaj pot fi prevenite, cu măsuri luate din timp, de care trebuie să țineți cont. 

1. Mișcare și relaxare

Activitățile fizice în aer liber sau la sală au marele avantaj că aduc relaxare, o stare de bine și ajută la o bună oxigenare a creierului cu sânge. O pauză de mișcare sau câteva minute de exerciții fizice zilnic pot face minuni pentru a trece peste o perioadă grea, dar pot și preveni instalarea unei stări de panică sau a unui episod de furie. 

2. Suplimente alimentare

Pe lângă o alimentație sănătoasă și o dietă echilibrată, pentru a veni în ajutorul organismului puteți folosi suplimente alimentare pentru sistemul cardiovascular. Combinațiile de extracte naturale, vitamine și minerale din acest produse oferă suport organismului pentru reducerea oboselii și a extenuării, susțin imunitatea și buna funcționare a sistemului cardiovascular. 

Beneficiile unor astfel de suplimente se adresează și sistemului circulator, dar și celui respirator, menirea produselor de acest tip este să sprijine lupta corpului cu factorii de stres. 

CITEȘTE ȘI:  Tipuri de implant dentar: caracteristici, diferențe și recomandări

3. Masaj și terapii alternative

Masajul are efect terapeutic și dacă identificați cea mai potrivită metodă de masaj care să vă ajute să vă relaxați total, cu ședințe periodice, atunci stresul va fi doar o amintire neplăcută. 

Acupunctura, presopunctura, fizioterapia, kinetoterapia sunt terapii variate, care și-au dovedit eficiența în timp. Stresul și oboseala extremă, pe fondul unei activități profesionale intense, pot fi de domeniul trecutului cu ajutorul specialiștilor. 

4. Somn suficient și odihnitor

Somnul este vital pentru refacerea organismului, pentru încărcarea cu energie și pentru concentrare. Calitatea somnului este cu totul altceva. Persoanele care dorm chiar și 8 – 9 ore pe noapte, dar au un somn agitat și întrerupt sau se trezesc noaptea și nu mai pot adormi până dimineața, pot dezvolta probleme de sănătate serioase. Lipsa somnului de calitate, pe o perioadă mai lungă de timp, poate influența sănătatea organismului.

5. Puterea lui “NU”

Stresul de la serviciu și cel din relațiile personale poate fi înlăturat și prin gestionarea modului în care alegeți să fiți de ajutor și să vă delimitați de anumite acțiuni care pot deveni copleșitoare. 

Uneori este mai bine să refuzați anumite lucruri și sarcini decât să vă încărcați programul și să simțiți că totul devine sufocant. În caz contrar, sistemul imunitar va avea de suferit și vă puteți îmbolnăvi. 

6. Prioritizarea sarcinilor

Stresul și surmenajul apar și atunci când lucrurile se desfășoară într-o dinamică care nu vă permite să luați pauză și nici să vă relaxați pentru că aveți prea multe de făcut. O mai bună organizare a modului de lucru, împărțirea sarcinilor eficient, finalizarea acestora în timpul stabilit înseamnă, rezultate bune, iar pe de altă parte se traduce prin lipsa de griji și șanse mai mici de dezvoltare a unor boli cardiovasculare.

CITEȘTE ȘI:  Care sunt cele mai bune servicii de curierat pentru businessul tău

7. Cere ajutor 

Când credeți că ați ajuns la capătul puterilor este bine să cereți ajutor din partea colegilor, din partea familiei, dar și sprijin de specialitate. Câteva ședințe de terapie, de vorbă cu un psiholog, vă pot ajuta să treceți peste perioada grea, dar și să nu ajungeți să vă îmbolnăviți. 

8. Meditație

Meditația este o formă de control a emoțiilor, de eliberare a anxietăților și de îndepărtare de problemele curente. Eliberarea minții vine la pachet cu eliberarea corpului de încărcătura negativă acumulată. Acest lucru face minuni atât pentru psihic, cât și pentru fizic, poate fi o modalitate de prevenire a îmbolnăvirilor de orice tip. 

Orice soluție pe care o puteți identifica pentru prevenirea bolilor provocate de stres și surmenaj este extrem de utilă pentru sănătatea fizică, dar și pentru psihic. De la somn, la mișcare, dietă, stil de muncă până la apelarea la metode și terapii neconvenționale, fiecare dintre aceste variante poate fi mai mult decât utilă atunci când este pusă în practică pentru prevenirea îmbolnăvirii și menținerea unui sistem imunitar sănătos. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here