25 sfaturi pentru antreprenorii care vor sa lanseze o afacere

3
2430

În primul rând FELICITĂRI pentru curajul de a te gândi sau de a lua decizia să dezvolți o afacere proprie, fapt ce demonstrează că ai un caracter puternic și începi să pui pe primul loc pasiunea ta pentru domeniul în care alegi să activezi. Ne-ar face o deosebită plăcere să te cunoaștem!

Pentru a veni în sprijinul tău, am pregătit o serie de sfaturi utile care să te ajute în demersul tău de demarare a unei afaceri. Sperăm că le vei aprecia și le vei distribui în rândul cunoscuților tăi pentru a ajuta împreună și mai multe persoane care își urmăresc visul.

Dacă vrei să pornești la drum cu o finanțare sau dacă ai nevoie de idei de afaceri, te invităm să accesezi chatbot-ul nostru unde vei găsi o serie de informații utile pentru antreprenorii care vor să deschidă o afacere:

APASĂ AICI

Fără să îți mai irosim timpul prețios, iată mai jos cele 25 sfaturi pe care ți le propunem astfel încât să ai o lansare a afacerii cât mai ușoară, pregătită din timp pentru succes:

  1. Începi să lucrezi la planul tău de afaceri, pe cont propriu sau cu ajutorul unui specialist, pentru a avea o imagine clară asupra a ceea ce vrei să faci, cum trebuie să faci, ce opțiuni ai, ce obiective realiste îți poți seta, pentru a nu lua decizii care să afecteze planurile tale de dezvoltare, chiar dacă, foarte probabil, în acest moment crezi că ai totul în cap și știi foarte bine ce ai de făcut;
  2. Analizează-ți concurența, investește un minim necesar pentru achiziția unui produs sau serviciu de la un număr de x concurenți pentru a câștiga din această activitate experiența în abordarea clientului, modul de prezentare al produsului sau serviciului, diferențiatorii față de piața pe care aceștia îi dețin (întrebați și vă vor răspunde), portofoliul de clienți, canalele de comunicare folosite, strategia de marketing;
  3. Stabilește-ți colaboratorii și partenerii strategici, identifică afaceri complementare care să-ți poată promova serviciile sau produsele în rândul clienților acestora și vice-versa;
  4. Pregătește o strategie de lansare, o ofertă specială de servicii sau produse, poți încerca chiar să strângi precomenzi care să-ți asigure încasări din primele luni;
  5. Participă la evenimente de networking, business, workshop-uri pe diverse tematici și crează-ți cercul de relații încă de acum;
  6. Acolo unde ai ales să-ți dezvolți vadul comercial, începi să porți discuții în zona respectivă cu alți proprietari de afaceri, vezi care este pulsul pieței, puterea de cumpărare a oamenilor din zonă, discută cu potențialii clienți din zona și vezi dacă ar fi interesați de serviciile sau produsele tale, distribuie din timp flyere cu ce urmează să oferi și cu data la care vei lansa, eventual cu un cod de discount pe care îl pot folosi în luna în care tu lansezi afacerea;
  7. Apelează la familie, rude și prieteni, să fie pregătiți ca în momentul lansării afacerii să te recomande la prietenii lor din mediul fizic și virtual; prin simplul fapt că vor posta pe pagina lor mesajul vostru la lansarea afacerii, va genera tracțiune pentru ceea ce vei întreprinde;
  8. Manifestă din timp preocupare pentru identificarea angajaților, dacă ai în plan să pleci la drum cu o echipa, strânge CV-uri transmițând clar perioada orientativă când vei vrea să faci angajări și organizează discuții cu cei care îți atrag atenția pentru a-i cunoaște mai bine, interesează-te de activitatea lor profesională anterioară, formând astfel grupul tău țintă de unde vei face angajările atunci când lansezi afacerea;
  9. Dacă activitatea implică consumabile și materie primă, începi de pe acum să identifici furnizorii cu care urmează să lucrezi, studiază piața din acest punct de vedere și alege cele mai bune oferte cu un raport calitate-preț-seriozitate mulțumitor;
  10. Din punct de vedere marketing, în Facebook poți analiza reclamele folosite de concurență în paginile oficiale, există secțiune dedicată de la ultimele update-uri, studiați abordarea și impactul acestora, textele folosite, cromatica pozelor, reacțiile oamenilor;
  11. Caută site-uri care prezintă modalități de promovare, vânzare, retenție clienți și înscrie-te la newsletter-ele acestora, analizează mesajele primite de la cel de bun venit, materialele gratuite puse la dispoziție și modalitatea în care încearcă să-ți vândă produsul sau serviciul astfel încât să construiești din timp mesaje de acest gen pentru comunicările tale, să poți genera lead-uri eficient, pe care să le convertești în clienți;
  12. Identifică cai de promovare necostisitoare, care să-ți asigure o imagine și prezență în online suficient de bună pentru a avea un start eficient: site-uri de comunicate de presă, site-uri de anunțuri online, portaluri de specialitate care prezintă inițiative de afaceri, site-uri specializate pe evenimente unde poți posta evenimentul de deschidere a afacerii, platforme și agregatoare de oferte prin care poți promova produsele, platforme de afiliere naționale unde să incluzi ofertele tale în viitor și așa mai departe;
  13. Înregistrează firma în Google Maps, durează câteva săptămâni până primiți codul de activare, însă în viitor vă poate aduce clienți din rândul celor caută o firmă ca a voastră în Google Search sau Google Maps, deținând un cont Google My Business;
  14. Creează conturile de social media dedicate afacerii, paginile de business, definiți în ele serviciile și începeți să atrageți followers și să vă creați un grup țintă, alegând denumirea acestor conturi astfel încât să fie disponibilă pe toate platformele de interes, astfel încât să poți folosi prescurtările platformelor și să afișezi un brand unitar;
  15. Colaborează cu antreprenorii care au obținut finanțare prin Start-UP Nation, care pot să-ți ofere prețuri foarte bune pentru serviciile lor și crează o ofertă de nerefuzat comparativ cu concurența ta, combinând mai multe servicii sau produse de la aceștia împreună cu ceea ce urmează să oferi tu, creând o ofertă completă pentru client; este o practică des întâlnită în rândul altor popoare, unde antreprenorii se ajuta între ei pe această abordare și cu orice oportunitate, încearcă să-i aducă și pe alți conaționali în acel business; haide să formăm o nouă generație de antreprenori uniți;
  16. Folosește în dialogul cu viitorii colaboratori, parteneri, clienți, faptul că ești la început de drum și vrei să dezvolți colaborări pe termen lung împreună cu ei; nu toți sunt răi și fățarnici, unii vor alege să lucreze cu tine doar pentru că știu că pot oferi sprijin cuiva care se afla în situația în care și ei, acum mulți ani, s-au aflat; și vor înțelege și vor pune umărul la succesul tău;
  17. Folosește platformele online existente care oferă cursuri gratuite pe diverse domenii, te ajută foarte mult mai ales ca la început de drum tu vei duce tot greul și poate nu ai condus până acum echipe, afaceri, etc
  18. Dacă vrei să deschizi o afacere pe producție sau chiar și pe servicii și vrei să-ți faci o estimare clară cu privire la potențialul încasărilor în viitor, alege din zonă două trei firme care oferă aceleași servicii sau produse și stai câteva ore bune pe lângă ei în niște zile din perioadă următoare și numără clienții care le trec pragul, ce comandă (ex la cafenea cât consumi ce ai comandat, poți să vezi într-o oră pentru ce au preferința clienții, cât se comandă, ce anume îi face să revină, etc)
  19. Prezintă evoluția afacerii tale în social media prin postări, video-uri, testimoniale de la primii clienți, pentru că este un tip de conținut care atrage foarte bine și îți va genera vânzări sau cel puțin capital de imagine care te va ajuta enorm în dezvoltarea afacerii;
  20. Dacă nu ai cont de LinkedIn, începe să ți-l construiești, mai ales dacă vrei să dezvolți o  afacere pe servicii; Facebook-ul are alt tip de audiență, este foarte permisiv, pe LinkedIn oamenii se gândesc de 10 ori până să posteze ceva sau să scrie un comentariu răutăcios pentru că are impact asupra imaginii lor ca profesioniști iar pe LinkedIn încă există diplomație de business iar oamenii care și-au setat funcția ocupată în 90% din cazuri aceasta este reală;
  21. Studiază piața în ceea ce privește televiziunile online care promovează StartUp-uri, mai ales dacă sunt pe un domeniu interesant și începe discuțiile cu ei, pregătiți terenul din timp, află care sunt condițiile, cu ce moderator trebuie să lucrezi ca să participi în emisiunea potrivită pentru audiența de interes pentru tine;
  22. Caută antreprenori la început de drum (ex. cei care au luat finanțare prin Start UP Nation in 2017 sau 2018) cu restaurant, cafenea, bar sau care desfășoară orice alt tip de activitate dar care dispune de spațiu suficient de mare încât să poți organiza evenimentul de lansare la care să inviți pe cei din noul cerc relațional construit până în momentul T0 și ajută noul tău colaborator prin faptul că se va face consumație în ziua evenimentului;
  23. Analizează piața din punct de vedere al târgurilor care au loc periodic, discută cu organizatorii să afli prețurile pentru participare, FOLOSEȘTE faptul că ești la început de drum și cere un discount și sigur vei obține un minim de 10% care va conta la momentul acela sau înregistrează-te la newsletter-ul nostru și primești automat coduri de discount la evenimente de top din România pentru antreprenori;
  24. Ține cont de legislațiile în vigoare și nu te apuca să spamezi, să dai telefoane random luate de pe site-urile de anunțuri, studiază ce înseamnă GDPR-ul și încearcă să aplici din timp normele astfel încât atunci când vei crește, să ai deja o politică internă care te va salva de multe bătăi de cap;
  25. Pregătește strategii de campanii de marketing prin email către cei care își dau acceptul, învață și implementează sales funnel-uri și strategii de fidelizare a clienților, studiază uneltele existente folosite de alte companii de succes și vezi din timp ce ți se potrivește și planifică-ți investițiile.

PS: dacă vrei să pornești la drum cu o finanțare sau dacă ai nevoie de idei de afaceri, te invităm să accesezi chatbot-ul nostru unde vei găsi o serie de informații utile pentru antreprenorii care vor să deschidă o afacere:

APASĂ AICI

Dacă aceste sfaturi ți-au fost utile, lasă un comentariu la finalul articolului și spune-ne:
CARE a fost cel mai apreciat sfat și CE vrei să recomanzi la rândul tău antreprenorilor?