Prima zi a GPeC Summit 2019, considerat cel mai important eveniment de E-Commerce și Marketing Online din România, desfășurată în data de 27 mai 2019 la Sala mare a Teatrului Național București a reunit unii dintre cei mai buni specialiști internaționali și români din domeniu și o serie de expozanți cu soluții și servicii dedicate zonei de eCommerce.
La eveniment am avut plăcerea să întâlnim, în calitate de Parteneri Media, pe lângă speakerii valoroși, un număr impresionant de participanți reprezentanți ai agențiilor de Digital Marketing, retaileri online, companii de logistică și curierat și dezvoltatori de unelte tehnologice pentru magazinele online.
Așa cum au promis organizatorii evenimentului, am avut parte de speakeri care au susținut prezentări cu conținut 100% relevant, fără discursuri advertoriale. Din cadrul discursurilor la care am asistat, am extras o serie de concluzii și sfaturi oferite de experții în domeniu, pe care le împărtășim în cadrul acestui articol celor care, din diverse motive, nu au putut participa astăzi.
Ca și idei principale transmise de către speakerii zilei se remarcă cinci mesaje esențiale pentru cei interesați să aibă succes în zona de eCommerce:
- Accentul în orice campanie online trebuie să cadă preponderent pe nevoile utilizatorului mai mult decât pe toate caracteristicile tehnice ale produsului/serviciului, precum și pe modalitatea în care produsul/serviciul răspunde nevoilor utilizatorului;
- Brandul este foarte important în procesul de vânzare online și se recomandă creșterea awareness-ului asupra brandului sau asocierea cu alte branduri mari – exemplu, publicarea de content despre sau cu aceștia sau vânzarea prin marketplace-uri de renume;
- Extinderea audienței pentru conținutul pe care îl creezi reprezintă o strategie benefică care va atrage noi clienți în grupul de nișă pe care îl targetezi în momentul de față, având astfel șansa de a concura cu marile brand-uri care încă nu au fost adoptate de acei clienți;
- Integrarea și utilizarea uneltelor tehnologice care permit realizarea unor automatizări și preluarea de către asistenții virtuali și roboți a taskurilor birocratice sau redundante, pentru ca tu să te concentrezi pe deciziile strategice;
- Clienții își doresc rapiditate în livrarea produselor, promptitudine în preluarea comenzilor și gestionarea cererilor, accesibilitate la platformele de eCommerce de pe orice dispozitiv și să identifice ușor produsele care corespund nevoilor lor.
Unul dintre discursurile mele preferate din cadrul evenimentului a fost cel susținut de Karl Gilis, Co-fondator AGConsult, despre „How to survive in the Age of AI, Voice & Hyper-Personalization” (cum să supraviețuiești în era inteligenței artificiale și a integrării vocei și a hiper-personalizării).
Dincolo de modalitatea realmente artistică, profesionistă în care a livrat un speech de 40 de minute fără a pierde nici măcar un moment atenția audienței, Karl Gilis a livrat o serie de elemente foarte utile pentru audiența interesată în cum să optimizeze campaniile, cum să-și crească numărul de vânzări, care sunt principalele greșeli pe care le observă la magazinele online și cum le corectează.
Gilis recomandă utilizarea unor sondaje cât mai clare prin care să identifici nevoile consumatorilor și ale celor care ajung pe platforma/website-ul tău, mesaje de atragere a clienților care să exprime pe înțelesul oricui utilitatea produsului, aducerea clientului în zona de acceptare înainte de a-i cere să cumpere (acel „yes mood” – atitudinea centrată pe acceptanță), centrarea mesajului pe client și nu atât de mult de compania care vinde produsul (utilizarea cât mai frecventă a pronumelui personal „tu”, „al tău”, „pentru tine”).
Cristian Ignat, CEO Aggranda a prezentat utilitatea roboților pentru automatizarea unor taskuri relativ simple, dar consumatoare de timp și doi dintre roboții configurați folosind UIPath: Richard – primul robot care poate juca rolul de jurat și modul în care funcționează acesta și Patty – un robot care poate automatiza procesele de configurare sau de actualizare a unor campanii de promovare și să preia sarcini clare din partea membrilor echipei.
Într-o perioadă în care consumatorul va fi din ce în ce mai interesat să utilizeze asistenți personali pentru identificarea produselor și serviciilor căutate la un anumit moment dat va fi necesară o regândire a marketingului online. Jono Alderson, Special OPS la Yoast a adresat modul în care apariția asistenților virtuali personali schimbă lucrurile în zona de eCommerce și online, având în vedere că de cele mai multe ori mesajul fiecărui brand nu va mai ajunge direct la consumator.
Asistenții virtuali vor ține cont de cu totul și cu totul alți parametri în selectarea celor mai bune rezultate pentru cerințele specifice ale consumatorului și vor aduce de multe ori în față produse care nu apar în primele pagini ale căutărilor, care poate nu au cele mai atractive mesaje sau fotografii. În acest context, Alderson recomandă să se pună accentul pe calitate, pe fidelizarea clienților și interacțiunea lor cu brandul mai degrabă decât cu produse specifice, accent pe diferențiere, originalitate sau asocierea cu branduri mari.
Nu în ultimul rând, ne-am bucurat să auzim prezentarea directorului eMag Marketplace Florin Filote care a explicat prin exemple ce țin de experiența eMag Marketplace cât de mult contează pentru un retailer să pună accent pe calitatea pe care o livrează și pe timpul de livrare, pe onorarea cu promptitudine și profesionalism a fiecărei comenzi astfel încât să menții o satisfacție a clientului cât mai crescută.
Per ansamblu, evenimentul a fost remarcabil prin speakerii pe care i-a adus în fața participanților, conținutul livrat, exponzanții care acopereau o gamă largă de servicii: SEO, PPC, Mobile Apps, Optimizarea Ratei de Conversie, A/B Testing, Search Optimization, Chatbots, E-Mail Marketing, Marketing Online, E-Fulfillment, Curierat, Platforme E-Commerce etc.
Așteptăm cu nerăbdare ziua a 2-a a evenimentului precum și ediţia de toamnă a GPEC SUMMIT, din 4-5 Noiembrie 2019, despre care vom scrie în viitorul apropiat.
Director General al unei companii de consultanta de business si fonduri europene, are o experienta de peste 10 ani in accesarea si gestionarea de proiecte prin surse de finantare nerambursabile, fonduri europene si fonduri de cercetare-dezvoltare-inovare și de peste 5 ani în managementul inovației, dezvoltarea și extinderea afacerilor în plan internațional, networking de business și interconectare a mediului de afaceri din România cu entități din Uniunea Europeană.
Având un doctorat în Relații Internaționale și Studii de Securitate, aceasta s-a remarcat și ca expert pe problematici de politică internațională, politici și strategii ale Uniunii Europene, leadership internațional și strategii globale, participând la evenimente internaționale de profil.