HORECA 2021 – Procedura de implementare a fost publicata in Monitorul Oficial

0
146

A fost publicata in Monitorul Oficial Procedura de implementare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.224/2020 privind masurile de acordare sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei COVID-19 – HORECA

In data de 14 iunie 2021 au aparut normele de aplicare a sprijinului financiar pentru companiile afectate de COVID-19 din domeniul HORECA, TURISM si ORGANIZARE DE EVENIMENTE. Se estimeaza ca de aceasta schema de ajutor pot beneficia pana la maxim 74.000 de companii afectate ce pot primi pana la 20% din pierderile de cifra de afaceri  suferite ca urmare a pandemiei COVID-19.

Pasul urmator este ca Ministerul Economiei sa anunte perioada de inscriere online a cererilor de finantare si deschiderea aplicatiei online unde pot fi incarcate documentele solicitate in procedura si depuse cererile de finantare.

Schema HORECA se deruleaza pana la 31 decembrie 2021, iar plata ajutoarelor se va face pana 30 iunie 2022, cu mentiunea ca plata se face in ordinea depunerii aplicatiilor si se permite esalonarea platilor.

Beneficiarii eligibili sunt:

  • ghizii de turism care au desfășurat activități pe codul CAEN 7990,
  • agenții de turism licențiate care desfășoară activități conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990,
  • structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare clasificate, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590,
  • structuri de alimentație, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630.
  • Organizatorii de expozitii, targuri si congrese – cod CAEN 8230.

Obligatiile beneficiarilor de schema HORECA:

  1. Beneficiarii schemei de ajutor de stat au obligația menținerii activității pentru care au obținut finanțare pentru cel puțin 6 luni sau 12 luni de la data  primei plății, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro, dacă prin acte normative nu se instituie restricții de natură a impune suspendarea ori întreruperea activității comerciale. Perioada de suspendare ori întrerupere a activității comerciale nu se ia în calcul la determinarea termenului de 6 luni, respectiv 12 luni de la data primei plăți.
  2. Beneficiarii schemei de ajutor de stat au obligatia de a achita in primul rand datoriile la stat si ca la finalul celor 6/12 luni de monitorizare sa prezinte dovada faptului ca nu au datorii fiscale.

Bugetul total al schemei este de 2,5 miliarde de lei, din care doar 1 miliard sunt disponibili in bugetul aprobat pe 2021 sub forma de credite de plata, restul de 1.5 miliarde fiind prevazuti pe credite de angajament.

Ce trebuie sa faceti pentru a putea beneficia de aceasta schema de ajutor:

  1. trebuie sa completati o serie de declaratii si anexe – prevazute in anexele la procedura
  2. sa creati user si parola in aplicatia online unde se depune cererea de finantare – la momentul la care se anunta ca este posibil acest lucru
  3. sa dispuneti de o semnatura electronica pentru a putea semna documentele ce trebuie incarcate in platforma
  4. sa incarcati in platforma informatiile si documentele solicitate
  5. sa obtineti un raport de expertiza contabila extrajudiciara care certifica baza de calcul pentru pierderea de 20% semnat de expert contabil autorizat/auditor financiar
  6. sa depuneti cererea de finantare completa corect cat mai repede dupa deschiderea aplicatiei electronice pentru a putea beneficia cat mai repede de finantare.

Pentru a fi siguri ca nu ratati posibilitatea de a beneficia de aceasta finantare nerambursabila, puteti apela la serviciile unei firme de consultanta astfel incat sa aveti documentatia intocmita corect, complet si depusa in cel mai scurt timp posibil dupa deschiderea aplicatiei.

Compania noastra de consultanta va sta la dispozitie pentru a pregati documentatia necesara la preturi competitive, cu exceptia expertizei contabile care recomandam sa se faca de catre expertul contabil/auditorul cu care dvs. lucrati pentru ca dureaza mai putin si este mai putin costisitoare.


    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here