Șomajul tehnic și indemnizația de șomaj

0
409

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 32/2020 publicată în Monitorul Oficial în data de 30 martie 2020 s-a modificat Ordonanța  de Urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Conform noiilor prevederi de indemnizațiile de șomaj tehnic vor beneficia salariații angajatorilor care reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei coranavirusului pe perioada stării de urgență decretată.

Este de remarcat faptul că prin noile modificări s-a renunțat la dispozițiile care prevedeau, în cazul angajatorilor care reduc activitatea, posibilitatea de a beneficia la plata de indemnizații pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a O.U.g. 30/2020 respectiv 21 martie 2020.

Totodată, vechea reglementare prevedea pentru angajatorii care au redus activitatea ca urmare a epidemiei Covid 19 obligativitatea depunerii unei declarații pe propria răspundere din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Or, în lumina noilor modificări angajatorii afectați de epidemia Covid 19 pot solicita indemnizații de șomaj tehnic pentru angajații lor fără a fi ținuți de un plafon maxim al numărului de angajați pentru care solicită acest beneficiu precum și indiferent de diminuarea încasărilor din luna anterioară depunerii declarației.

CITEȘTE ȘI:  CASSA.ro – Aplicatia inovativa care asigura comunicarea eficienta dintre Antreprenor si Contabil cu ajutorul algoritmilor de inteligenta artificiala

Actele necesare:

  • cererea semnată și datată de reprezentantul legal;
  • declarația pe propria răspundere;
  • lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin Ordin al Ministrului Muncii și Protecției Sociale și publicat ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Trebuie de precizat faptul că potrivit noilor modificări, printre actele necesare pentru obținerea indemnizației de șomaj tehnic, nu mai este menționat Certificatul de Stare de Urgență.

Procedură:

În vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației  angajatorii depun, prin poștă electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, precum și a municipiului București, în raza cărora își au sediul social. Plata indemnizației se va face către conturile deschise de angajatori la băncile comerciale în termen de cel mult 15 zile de la data depunerii documentelor, față de 30 de zile cum era prevăzut inițial în O.U.G. 30/2020.

Angajatorul are obligația ca în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor să îi plătească pe angajați.

Despre Casa de avocatura Bordianu si Asociatii

Societatea “Bordianu şi Asociaţii” activează de peste 10 ani pe piața avocaturii din Romania, echipa fiind formată din 7 avocați cu experiență în diferite arii juridice, ca de exemplu dreptul comercial, malpraxis, proprietate intelectuală sau dreptul muncii.

CITEȘTE ȘI:  CASSA.ro – Aplicatia inovativa care asigura comunicarea eficienta dintre Antreprenor si Contabil cu ajutorul algoritmilor de inteligenta artificiala

Pentru “Bordianu şi Asociaţii” cel mai important este clientul şi surmontarea problemelor juridice ale acestuia. Ne concentrăm toate eforturile, toate cunoştinţele şi experienţa acumulată, pentru a duce la bun sfârşit fiecare caz, fiecare relaţie profesională.

Valorile care ne ghidează în activitatea de zi cu zi sunt profesionalismul, transparenţa, comunicarea permamentă şi verticalitatea. Punând accent pe toate acestea, încercăm să facem din “Bordianu şi Asociaţii” una dintre casele de avocatură de top din România.

Contact: Catalina Bordianu Calangiu (Partener)
BORDIANU SI ASOCIAȚII
021 315.44.55, 0746.155.022
catalina.bordianu@bordianusiasociatii.ro
www.bordianusiasociatii.ro

Nota: daca detineti alte informatii utile pentru antreprenori, nu ezitati sa le furnizati in comentarii, pentru a ajuta impreuna cat mai mult mediul de afaceri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here