Cele mai bune unelte gratuite pentru antreprenori!

0
5109
Cele mai bune unelte gratuite pentru antreprenori! 2015

Aplicatiile mobile au devenit deja un trend si majoritatea dintre noi ne-am adaptat la aceste tehnologii foarte productive pentru mediul de afaceri in care actionam, cu impact realmente semnificativ in termeni de timp si performanta.

Dar trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca laptop-ul este inca instrumentul de baza atunci cand vorbim de productivitate, rapiditate in efectuarea unor task-uri complexe si stabilitate in cadrul unei companii. Prin urmare va fac cunoscute cele mai bune unelte gratuite pe care dvs. in calitate de antreprenori intreprinzatori sunt sigur ca le veti exploata la maxim in activitatea de zi cu zi.

1. HubSpot CRM

Resursa cea mai importanta pentru noi ca antreprenori este reprezentata de clienti. Acestia sunt cei care ne ajuta sa tinem ambalate motoarele afacerii noastre constant si sa ramanem productivi, oferind servicii din ce in ce mai profesionale si obtinand astfel beneficii de ambele parti ale baricadei. Se spune ca pentru un client actual pierdut ziua urmatoare, va trebui sa investiti cel putin de 5 ori mai multe resurse sa il inlocuiti cu unul nou decat daca investitia ar fi fost facuta pentru pastrarea, respectiv, fidelizarea acelui client. Asadar, totul tine de organizare, strategie, urmarirea planului de vanzari si a obiectivelor afacerii noastre. HubSpot CRM imbina toate aceste aspecte si ofera multe alte optiuni care sunt pe gustul oricarui antreprenor cu viziune si un plan de business bine pus la punct. Il gasiti la acesta adresa: HubSpot CRM.

2. MailChimp

Sunt sigur ca in decursul activitatilor dvs. de marketing si promovare, ati reusit sa strangeti o baza de date semnificativa de adrese de email de la oameni care sunt interesati de serviciile dvs. A venit momentul sa va usurati munca si sa va eficientizati campaniile de email marketing folosind o unealta foarte cunoscuta in randul antreprenorilor, MailChimp. Aceasta va permite sa trimiteti mesaje de marketing pe email, sa urmariti daca mesajul a fost sau nu citit de catre destinatar, sa create mesaje automate si campanii targetate. Puteti genera rapoarte detaliate asupra activitatii dvs. de email marketing, care va vor ajuta sa va optimizati modul de abordare. Recomand varianta gratuita, dedicata antreprenorilor, care este limitata la 2000 adrese de email inregistrate in sistem si la 12000 email-uri trimise lunar catre acesti 2000 potentiali clienti. Poti crea un cont aici: MailChimp.

3. Wave – contabilitate

Desi ne-ar place sa credem ca majoritatea antreprenorilor au un contabil care se ocupa de situatia lor contabila si le ofera o viziune clara privind evolutia companiei si a obiectivelor propuse, din practica am vazut ca sunt destul de multi tineri antreprenori care se straduiesc sa-si tina singuri contabilitatea. Iar privind evolutia companiei si a obiectivelor propuse, tot din practica am constatat ca nu multi contabili detin experienta necesara pentru a furniza aceste informatii. Prin urmare, daca ai o afacere la inceput de drum si chiar daca ai contractat si un contabil, iti recomand sa folosesti aplicatia Wave pentru a avea o situatie clara, in timp real, a activitatii afacerii tale. In felul acesta, nu vei rata facturile cu termen de plata, nici colaboratorii si vei avea posibilitatea sa scoti propriul raport de activitate si sa iei decizii strategice privind pasii urmatori. Desigur, imbinarea Wave cu HubSpot CRM este subinteleasa. Cu HubSpot iti planifici pipeline-ul de vanzari si tii situatia clara asupra prospectilor, cu Wave te asiguri ca esti in ordine din punct de vedere contabil si iti achiti datoriile si mai ales, ca incasezi banii pentru serviciile si produsele furnizate: Wave contabilitate.

4. FreeConferenceCall.com

Numele este destul de sugestiv, nu voi insista foarte mult pe descrierea acestui instrument de lucru. Este o platforma online care va ofera gratuit serviciul de initiere conferinta telefonica cu clientii si partenerii dvs. O recomand in special pentru apelurile efectuate catre pietele internationale, veti beneficia de o reducere semnificativa a costurilor telefonice. Actionati intr-o maniera profesionala inca de la inceputul activitatii dvs., folosind o aplicatie de acest gen in activitatile comerciale desfasurate FreeConferenceCall.com

5. Ubuntu

Din moment ce te-ai pus in miscare si ai o afacere cu toate actele in regula, nu trebuie sa uiti si de drepturile de proprietate ale programelor software pe care le utilizezi pe calculatorul tau de la birou. Iti recomand, ca alternativa la achizitionarea unei licente de windows, folosirea ultimei variante disponibile de Ubuntu pe care o regasesti aici: Ubuntu – sistem de operare. Daca vorbim de performanta, acesta este net superior conform statisticilor existente iar numarul mare de aplicatii open source (gratuite) pe care le poti accesa, este destul de atractiv si te face sa treci destul de usor peste „comoditatea” oferita de windows. Iar daca vrei neaparat o aplicatie dedicata sistemului de operare Windows, nu trebuie sa iti faci probleme. Exista emulatoare pentru Linux care te ajuta sa le rulezi fara probleme.
Update urmare feedback cititori: Ubuntu nu este singura varianta de sistem de operare alternativa, dar este una dintre cele mai populare in randul incepatorilor care cauta o alternativa la Windows. Comunitatea open-source este foarte extinsa si puteti beneficia de servicii enterprise chiar si in aceasta zona (n.b. Suse Linux, Red Hat Linux, etc.). De asemenea, exista sisteme bazate pe Unix si FreeBSD, pe care va invit sa le analizati/testati, precum si sistemul PC-BSD propus de cititorul nostru Iulian Q.

6. Libre Office

Daca am vorbit despre o alternativa la sistemul de operare, a venit momentul sa abordam si o alta unealta de care activitatea noastra in calitate de antreprenori depinde in fiecare zi. Lucrul cu documentele, realizarea de prezentari pentru clienti si faimoasele, epicele, mirobolantele excel-uri, in care am devenit atat de experti incat atunci cand ne uitam cate coloane am creat si cate culori apar pe ecranul de lucru, ne simtim un mic broker la bursa. Partea frumoasa la Libre Office este ca vine cu un pachet care ofera compatibilitate cu Microsoft Office, prin urmare fisierele pe care le salvati si doriti sa le trimiteti catre clienti, pot fi salvate in formatul Microsoft Office, astfel incat destinatarul email-ului dvs. nu va simti diferenta: Libre Office.

7. Orange HRM

Un business complex, pentru a fi transformat intr-o initiativa de succes, are nevoie de o echipa intreaga in spate. Am vorbit de management-ul clientilor, dar sa nu uitam o alta resursa foarte valoroasa pentru orice antreprenor: resursa umana. Orange HRM vine in ajutorul antreprenorilor cu o interfata foarte intuitiva, care ofera functionalitati de la crearea structurii organizatorice a companiei dvs., a dosarelor personale ale angajatilor, management-ul concediilor, organizarea activitatii interne pe proiecte specifice pana la management-ul procesului de recrutare si urmarirea performantei acestora pe parcursul activarii in cadrul companiei noastre. Varianta gratuita, open-source, o gasiti aici: Orange HRM.

8. Zimbra Mail

Daca folosim Ubuntu ca si sistem de operare si scoatem din calcul existenta unui server Microsoft Exchange, avem nevoie de o unealta care sa ne ajuta sa facem management-ul casutei/casutelor de email. Zimbra Mail este una dintre solutiile care va ofera un set de functionalitati complex pe care atat dvs. cat si administratorii dvs. de retea sigur il vor aprecia. Contine si elemente integrate de social media care va vor fi de folosi cu siguranta: Zimbra Mail.

9. Doodle

Este o unealta excelenta, folosita la nivelul cel mai inalt, respectiv multinationalele de care ati tot auzit. De ce? Se merge pe principiul KISS (Keep It Simple Stupid). Este simplu de utilizat, eficient si iti ofera rezultatul scontat intr-o maniera foarte eleganta. Doodle te ajuta sa planifici intalniri, evenimente sau programari, oferind posibilitatea participantilor la aceste actiuni sa isi exprime disponibilitatea, iar dvs., in calitate de initiatori ai doodle-ului, sa luati decizia cea mai buna astfel incat sa deserviti pe toti cei implicati: Planifica un eveniment.

10. SlideShare

Daca tot am investit timp si finante in crearea de materiale de marketing si publicitate pentru promovarea serviciilor si produselor noastre, de ce sa nu mergem un pas inainte si sa le facem publice in cadrul uneia dintre cele mai puternice platforme de promovare de continut, care are in spate o comunitate impresionanta, compusa inclusiv din antreprenori romania. Utilizarea SlideShare aduce beneficii in dublu sens: pentru promovarea noastra in randul utilizatorilor, dar si pentru acumularea de cunostinte in domeniul in care activam: Slide Share.

Newsletter portal afaceriConsideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal