Dacă vrei să iți clasezi site-ul web mai bine în motoarele de căutare și să atragi clienți potențiali pe site care să-ți aducă mai multe venituri, atunci cu siguranță ai nevoie să-ți optimizezi On Page site-ul web. Acest proces sta în totalitate în mâinile tale iar tu poți contra singur elementele de optimizat de pe pagină. Astfel în acest articol vei afla pas cu pas cum să optimizezi on page site-ul tău pentru ca acesta să obțină o poziție mai bună în rezultatele de căutare Google.
Pasul 1 – Optimizarea URL-urilor de pe site
Google pune destul accent pe structura totală a url-urilor de pe site iar acestea trebuie să fie scurte, concise și ușor de accesat. Spre exemplu, Google recomandă să incluzi în URL-ul paginii cuvântul cheie principal după care vei optimiza acea pagină. Exemplu – să zicem că ai un magazin de mobilă în București – poți optimiza pagina după cuvantul cheie „mobilă București” – astfel în URL poți adăuga cuvântul „mobilă-bucurești”. (www.site.ro/mobilă-bucurești) – în acest fel motoarele de căutare vor ști exact despre ce este vorba pe acea pagină.
Pasul 2 – Optimizarea titlurilor
Titlul de pe pagină joacă și el un rol important în clasarea paginii în motoarele de căutare. El trebuie să includă cuvântul cheie ca în exemplul cu optimizarea URL-urilor. În general cu cât cuvântul cheie este mai aproape de începutul titlului – cu atât mai mare impact va avea.
TIP – recomand să introduci în titlu și cuvinte adiționale precum – cum, de ce, când, oferta, ghid – în funcție de caz. Spre exemplu, acest articol se referă la optimizarea on page – un titlu ideal ar fi „Cum să optimizezi On Page Site-ul” – acesta este un exemplu ideal pentru că are cuvantul cheie „optimizare on page” + cuvântul cheie „cum”.
Pasul 3 – Optimizarea subtitlurilor
Cele mai multe site-uri sunt realizate în WordPress, Prestashop sau Magento și îți permit să adaugi simplu subtitluri – este important să știi că trebuie să ai un singur subtitlu H1 pe pagină și el trebuie să fie unic pe fiecare pagină în parte. Recomandarea experților SEO este să ai inclus cuvântul cheie în subtitlul H1 și variații de cuvinte cheie în H2-H6.
Pasul 4 – Optimizarea imaginilor
Cele mai multe site-uri web nu au imaginile optimizate deloc – asta înseamnă că dacă descarci o imagine de pe acel site ea are denumirea ciudata precum „dakjdas2309.jpg” – recomandarea mea este să incluzi cuvântul cheie și variații ale acestuia în file name. Pe lângă asta asigură-te că titlul și alt tag-ul imaginilor de pe pagina au inclus cuvântul cheie.
Astfel motoarele de cautare iși vor da mai ușor seama despre ce este vorba pe pagină.
Pe lângă asta Google și alte motoare de căutare vor pune mai mare accent pe elementele multimedia.
Pasul 5 – Adaugă cuvântul cheie în primele 100 de cuvinte
Roboții Google citesc conținutul tău linie cu linie – deci dacă vor vedea cuvântul cheie în url, titlu, subtilul și în primele 100 de cuvinte își vor da seama mai ușor despre ce este vorba în acea pagină.
Pasul 6 – Asigură-te că ai un site mobile responsive
Cred că nu mai are rost să spun că dacă în toamna lui 2018 nu ai un site mobile responsive atunci poți să uiți de pagina 1 a rezultatelor de căutare.
Să nu ignori și linkurile outbound către resurse adiționale. Această metodă ajută Google să găsescă resurse pentru conținutul de pe pagina actuală. Astfel Google va vedea că site-ul tău este unul calitativ care oferă linkuri spre resurse de top.
Pasul 7 – Linkurile interne
Recomandarea lui Brian Dean (backlinko.com) este să utilizezi între 2-4 linkuri interne pe pagină către alte pagini de pe site-ul tău cu resurse extra.
Pasul 8 – Optimizarea vitezei de căutare
Nu cred că mai trebuie să menționez că dacă ai un site ce se încarcă greu vei pierde clienți potențiali și vei rata prima pagină a rezultatelor de căutare.
Asigură-te ca site-ul tău se încarcă sub 3 secunde. Poți utiliza PageSpeed Insights, GTMetrix și alte tool-uri free.
Pasul 9 – Folosește-te de cuvinte sinonime
Este important să înțelegi că nu trebuie să bombardezi conținutul de pe site-ul tău cu un singur cuvânt cheie. Astfel te poți folosi de cuvinte sinonime cu cel după care optimizezi pagina. Exemplu – vrem să optimizam pagina dupa cuvântul cheie principal „mobilă București” ca și cuvinte sinonime putem utiliza „mobilier bucurești” , „firmă de mobilă in București” etc.
Pasul 10 – Poate cel mai important – optimizarea conținutului
Știai că cel mai important factor de clasare a unui site web este conținutul? El trebuie să fie neapărat UNIC. Paginile care au un content lung și dens plin de informații utile tind să se claseze mai bine în motoarele de căutare.
Țintește să ai pe pagină un conținut de minim 700 cuvinte care să acopere un subiect întreg.
TIP – un factor pe care de ceva vreme Google îl ia în considerare este DWELL TIME – adică timpul petrecut pe site / pagină de către vizitatori. Asta înseamnă că dacă o persoană ajunge pe pagina ta și părăsește dupa 5 secunde pagina atunci Google se va sesiza și va crede ca pagina nu este de calitate.
De aceea Google folosește ca metrica „timpul pe site” petrecut de către vizitatori pentru a-și da seama cât de calitativă este conținutul.
Poți crește acest dwell time scriind conținut lung, util care să țină oamenii pe site.
Trebuie să mai optimizăm și rata de click a site-ului tău în motoarele de căutare – această rată de click este procentul dintre persoanele care au văzut site-ul tău în motoarele de căutare asupra oamenii ce au accesat site-ul tău.
Poți crește rata de click scriind titluri captivante, url-uri scurte care includ cuvântul cheie și să nu uităm de meta descrieri persuasive.
Cu cât mai mare va fi rata de click a site-ului tău cu atât mai bine va fi clasat site-ul tău.
Pasul 11 – Datele structurate
Acestea sunt bucăți de cod scrise special pentru roboții motoarelor de căutare care includ descrierea paginii, titlul, câteva date precum numele afacerii/site-ului.
Ele trebuie să apară pe paginile pe care tu vrei să le optimizezi.
CONCLUZIE
Acum că ai aflat cum să optimizezi on page site-ul tău și paginile dorite, te invit cu drag să aplici tehnicile de mai sus pentru a îmbunătății poziția site-ului în motoarele de căutare.
Pasionat de marketing online in special pe partea de SEO/Adwords si optimizarea ratei de conversie. Ajuta afacerile mici sa se dezvolte in online prin strategii de marketing si web design.