Social Media : Secretul succesului constă în alegerea momentului cheie pentru transmiterea mesajelor tale!

0
373
Promovare Social Media

Toate cărțile și e-book-urile din era Social Media pun accent pe faptul că acest canal de comunicare a mesajelor comerciale pentru compania ta este unul crucial pentru dezvoltarea afacerii. De ce? Pentru că îți poate genera constant comenzi din partea clienților și asigură o creștere constantă a brand awareness-ul.

Sună prea bine pentru a fi adevărat și pare a fi ceva ușor de realizat nu?

Probabil că așa este, din moment ce regăsim aceeași abordare în toate strategiile de marketing, în toate podcast-urile și clip-urile de pe Youtube realizate de către nume consacrate din business-ul internațional. În ultima vreme, le regăsim chiar și în cadrul webinariilor realizate de către experți social media din România.

Nu ar fi extraordinar ca aceste strategii să funcționeze și pentru tine, atunci când le aplici pentru piața din România?

Utilizarea Social Media pentru comunicarea mesajelor de marketing și vânzări este o resursă importantă care poate genera rezultate atunci când o folosim inteligent. 

Cum folosim inteligent această resursă? Lucrurile sunt mai simple decât par!

Cel mai mare secret al succesului constă în alegerea momentului în care postăm pe conturile de Social Media.

Iar informațiile exacte despre statisticile realizate de specialiști din piața internațională le poți citi în continuare articolului. Aceste statistici le confirmăm și noi, pentru că și-au dovedit veridicitatea analizând experiența noastră în ceea ce privește acțiunile de promovare a propriului conținut pe Social Media.

Probabil ai mai citit despre asta până acum și nu ți se pare ceva extraordinar și te vor interesa doar informațiile despre momentele ideale când să postezi conținutul tău.

Însă trebuie să punem accent pe un lucru care este scăpat din vedere de către mulți specialiști social media sau de către antreprenorii care își fac singuri promovarea: Momentele cheie pentru a obține o vizibilitate crescută pentru postările tale le poți aplica inclusiv în campaniile plătite Facebook Ads!

Foarte puțini selectează intervalele orare la care să promoveze conținutul și prin asta pierd clienți, vânzări și consumă practic ineficient bugetul.

Abordarea ideală constă în alocarea bugetelor mai mari pentru zilele cu cele mai mari șanse de a atinge un public țintă interesat de oferta ta și orele la care utilizatorii intră pe rețelele de socializare cu intenția de a acționa.

Ce înseamnă intenția de a acționa?

Este vorba despre acele momente din zi când, inclusiv tu, accesezi rețelele de socializare cu intenția de a verifica mesajele, de a posta conținut propriu, de a verifica ce mai este nou, ce fac prietenii tăi sau ce conținut s-a mai publicat într-o pagină pe care o urmărești, ce story-uri  au fost încărcate sau ce mesaje ai mai primit.

În restul timpului, accesezi rețelele de socializare pentru a verifica și scana rapid mesajele să vedem dacă este ceva care ne trezește interesul pe moment sau necesită atenția și intervenția noastră punctuală.

Sunt totuși momente cheie pe care le alocăm efectiv petrecerii timpului pe aceste rețele de socializare. Atunci intenția noastră de a acționa voit și conștient este una clară și sigură.

Despre momentele cheie în care publicul țintă din Social Media este predispus să acționeze și de ce nu să reacționeze la conținutul tău vom vorbi în partea a doua a acestui articol.

Înainte de asta, trebuie să cunoști o serie de unelte care îți pot automatiza activitățile de diseminare a conținutului companiei tale pe Social Media. Este vorba despre platforme prin care poți să-ți organizezi această activitate în baza unui Calendar editorial și chiar să asiguri repostarea conținutului evergreen.

N.B.: conținutul evergreen este acel tip de conținut care își păstrează nivelul de relevanță pentru cititori în orice moment îl adresezi acestora și va fi de actualitate pe o perioadă lungă de timp, spre deosebire de conținutul care se află în legătură directă cu un eveniment care a avut loc la momentul T0.

Iată mai jos o serie de platforme care îți vor ușura activitatea de promovare a conținutului tău pe Social Media și chiar de a stabili ce tip de conținut poate avea impact pentru domeniul tău de activitate:

1. Planable.io

Planable este platforma care urmăreşte să aducă inovaţie şi să eficientizeze tot ce ţine de social media şi promovare, prin conectarea brandurilor şi determinarea acestora de a coopera pentru dezvoltarea unui concept care să asigure buna desfăşurare a activităţilor derulate în online.

2. Agora Pulse

Agora Pulse are probabil cea mai cuprinzătoare bibliotecă de opțiuni din oricare dintre instrumentele de automatizare social media. Nu numai că ai posibilitatea să planifici și să programezi conținut în șase rețele sociale diferite, dar poți, de asemenea, să urmărești performanța acțiunilor tale, să colaborezi cu echipa ta pentru pregătirea conținutului și să configurezi un program de distribuire continuă a conținutului tău evergreen.

3. Hootsuite.com

Hootsuite îți dă posibilitatea de a urmări simultan diverse canale media sociale. De asemenea, te poate ajuta să efectezi monitorizarea mărcii / brandului. Cunoașterea momentului când se menționează marca ta pe Social Media îți permite să cunoști ce scriu clienții despre tine instantaneu și când postările tale au impact. 

4. Buffer.com

Buffer este, de asemenea, cunoscut pentru analizele sale cuprinzătoare. Dacă vrei să cunoști cum funcționează strategia ta pe social media, atunci instrumentul acesta îți va fi cu siguranță de mare ajutor. Instrumentul continuă să fie actualizat în mod regulat. Există diferite pachete pe care utilizatorii le pot alege în funcție de nevoile lor.

5. BuzzSumo.com

Buzzsumo este una dintre cele mai bune soluții pentru a descoperi subiecte și postări cu impact legate de domeniul tău de activitate. Căutarea conținutului viral și a analizelor pe marginea acestuia nu a fost niciodată mai ușoară. Acest lucru te va ajuta să descoperi ce tendințe există în ceea ce privește domeniul tău și cum poți profita la maximum de acestea. Tot ce trebuie să faci este să furnizezi cuvinte cheie relevante pentru a-ți automatiza cercetarea de piață.

Iar acum, să trecem la subiectul principal al articolului nostru!

Analiza momentului cheie pentru postarea conținutului tău a fost realizată pe 6 rețele de socializare cel mai des utilizate de către companii, la care vom adăuga anumite aspecte ce au legătură cu experiența proprie în utilizarea acestora.

Scurtă prezentare a rețelelor de socializare analizate și caracteristicile lor:

Facebook: este utilizat în mare parte pe mobil și desktop, la birou și acasă. Pentru a obține rezultate, trebuie să alegi cu grijă audiența pe care aloci bugetul de promovare astfel încât să ai succes și să-ți dezvolți o comunitate interesată de ceea ce tu oferi. Urmărește-ne aici sau intră în grupul de antreprenori aici

Twitter: este o rețea mai greu de exploatat pentru piața din România, pentru că este tratată mai mult ca un RSS feed, o transmitere pe scurt a unui mesaj și link către conținutul propriu-zis. Însă am identificat multe profile de business românesc cu zeci de mii de followers, așadar nu trebuie neglijată nici această rețea. Urmărește-ne pe Twitter.

Pinterest: devenită populară și la noi în țară, mai ales în rândul companiilor axate pe creație, pentru că încep să caute inspirație pe această rețea. Se bazează pe preferințele utilizatorilor și îi înștiințează atunci când aceștia împărtășesc aceleași interes, iar pentru noi funcționează pentru atragerea de cititori. Așadar, configureaz-o și pentru business-ul tău pentru că îți va aduce valoare cât timp poți exprima vizual ceea ce oferi către clienții tăi. Urmărește-ne pe Pinterest.

Google+: deși au existat articole care menționau că acest serviciu ar urma să dispară în perioada următoare, este o rețea prin care poți targeta profesioniștii care accesează rețeaua în special dimineața. 

Instagram: utilizatorii specifici sunt cei care prefera interacțiunea pe mobil. Acest lucru înseamnă că utilizatorii tind să folosească această rețea tot timpul, la orice moment din zi, pentru că tendința este de păstrare a mobilului în permanență lângă ei. Se poate vedea diferența de impact foarte ușor între o postare pe Instagram și una de pe Facebook. Interacțiunile sunt mult mai rapide și de cele mai multe ori, mai numeroase. Atenție însă la publicul țintă. Urmărește-ne pe Instagram.

LinkedIn: este o rețea dedicată profesioniștilor, aceștia având tendința de a o accesa în perioada orelor de lucru. Contrar celor scrise de foarte mulți din piața din România, LinkedIn nu este o rețea de recrutare și atât. Pentru noi și mulți dintre partenerii internaționali, este poate unul dintre cele mai bune canale de diseminare a informației, de identificare clienți, parteneri, colaboratori și atragere de followers. Urmărește-ne pe LinkedIn sau intră în grupul de profesioniști Antreprenor în România aici.

Află mai jos care sunt rezultatele cumulate a 20 de studii realizate de experții în Social Media internaționali referitor la Cele Mai Bune Momente pentru postarea conținutului pe Social Media.

PROMOVAREA PRIN FACEBOOK

Zilele cele mai bune: 
Joi: 18% mai mare nivelul de interacțiune cu postările tale
Vineri: 18% mai mare nivelul de interacțiune cu postările tale
Sâmbătă: 32% mai mare nivelul de interacțiune cu postările tale
Duminică: 32% mai mare nivelul de interacțiune cu postările tale

Momentele din zi cele mai bune:
9:00 AM | 1:00 PM | 3:00 PM

Vinerea este ziua în care utilizatorii acestei rețele sunt cei mai fericiți. Prin urmare, conținutul trebuie să fie unul vesel sau legat de ceva interesant care să-i facă să se simtă bine consumându-l.

Postarea la ora 3:00 PM va genera cele mai multe click-uri, în timp ce postările pe care le realizezi la ora 1:00 PM îți aduce aduce cele mai multe distribuiri ale acestuia în rândul prietenilor.

Notă: folosește Facebook Analytics pentru a identifica momentele cheie pentru propriul tău public, pentru că în funcție de tipul de activitate al firmei tale, este posibil să existe particularități pe care trebuie să le exploatezi inteligent.

PROMOVAREA PRIN TWITTER

Zilele cele mai bune: 
Miercurea: B2B performează cu 16% mai bine între orele de lucru, B2C performează cu 17% mai bine în timpul weekendului.

Momentele din zi cele mai bune:
12:00 PM | 3:00 PM | 5:00 PM |  6:00 PM

Miercurea la prânz și după-masa între 5 PM și 6 PM sunt momentele de vârf, pentru că utilizatorii vor consuma conținutul în timpul principalelor pauze de la birou.

Cele mai mari șanse (181%) pentru a verifica mesajele pe Twitter sunt în perioadele în care utilizatorii călătoresc / fac naveta.

Notă: folosește Twitter Analytics pentru a identifica momentele cheie pentru propriul tău public, pentru că în funcție de tipul de activitate al firmei tale, este posibil să existe particularități pe care trebuie să le exploatezi inteligent.

PROMOVAREA PRIN LINKEDIN

Zilele cele mai bune: Marți, Miercuri și Joi

Notă: cele mai slabe interacțiuni sunt în zilele de Luni și Vineri

Momentele din zi cele mai bune:
7:00 – 08:00 AM | 12:00 PM | 5:00 – 06:00 PM

Cel mai bun moment pentru postări este în mijlocul săptămânii, între 5 și 6 PM.

Cele mai mari șanse pentru citirea conținutului tău de către oamenii de afaceri este dimineața, așa cum citesc de altfel și presa.

Notă: deși este o rețea de profesioniști din mediul business, cele mai bune momente pentru postările tale sunt în afara orelor de program.

PROMOVAREA PRIN PINTEREST

Zilele cele mai bune: Sâmbătă și Duminică

Recomandări specifice domeniului sau tipului de produs:
Luni: Fitness
Marți: Gadget-uri
Miercuri: Citate
Joi: Ținute/Îmbrăcăminte
Vineri: Cadouri
Sâmbătă: Călătorii
Duminică: Mâncare

Momentele din zi cele mai bune:
2:00 PM | 9:00 PM | 2:00 AM

Cel mai bun moment pentru postări pe Pinterest este Sâmbăta între 8:00 – 11:00 PM.

Cele mai slabe șanse pentru citirea conținutului tău este în timpul programului de lucru.

Notă: asigură-te că incluzi un Call-to-action la postarea ta, astfel încât utilizatorul să dea click și nu doar să vizualizeze o imagine și atât.

PROMOVAREA PRIN INSTAGRAM

Zilele cele mai bune: Lunea și Joia.

Notă: cel mai slab engagement pe Instagram este Duminica.

Momentele din zi cele mai bune:
2:00 AM | 08:00 – 9:00 AM | 5:00 PM

Cel mai bun moment pentru postări pe Instagram este in intervalul 8 – 9 AM. Este recomandat să se evite intervalul 3 – 4 PM.

Postarea unui video la ora 9:00 PM are cele mai mari șanse de a genera engagement, mai exact cu 34% mai mare decât la orice alta oră.

Notă: postează conținut mai mult în afara orelor de program.

PROMOVAREA PRIN GOOGLE +

Zilele cele mai bune: Miercurea.

Notă: de evitat postarea foarte devreme dimineața sau foarte târziu seara.

Momentele din zi cele mai bune:
9:00 AM | 11:00 AM | 12:00 – 13:00 PM

Cel mai bun moment pentru postări pe Google+ este in intervalul 9 – 11 AM, în special în zilele de Miercuri.

90% dintre utilizatorii Google+ accesează platforma pentru a desfăsura anumite activități de business și nu au ca scop principal interacțiunea cu conținutul pe care îl publici. Tocmai de aceea din acest an am renunțat inclusiv noi la creșterea audienței pe această rețea, mai ales că se previzionează întreruperea serviciului. Însă există unele afaceri care atrag un număr deloc neglijabil de vizite în site-ul propriu folosind acest canal de diseminare, așadar pentru afacerea ta poate încă se potrivește. Testează și decide ulterior dacă îți aduce sau nu avantaje.

COMBINAȚIA IDEALĂ PENTRU PROMOVAREA ONLINE

Dacă nu ai timp suficient, dacă nu vrei să folosești unelte de automatizare a postărilor tale în aceste rețele sociale, atunci îți oferim mai jos o combinație ideală pentru folosirea tuturor rețelelor menționate.

Luni: poți folosi această zi pentru crearea de conținut pentru că impactul nu este unul extraordinar per total.
Marți: LinkedIn este cheia, pune accent pe publicarea conținutului adresat profesioniștilor.
Miercuri: Google+, ținând cont de sfaturile evidențiate în cadrul articolului.
Joi: Instagram este soluția ideală, educă-ți audiența și generează interacțiuni cât mai multe în această zi.
Vineri: poți lua o pauză pentru crearea de nou conținut pe care să-l diseminezi în weekend, sau, asa cum am menționat mai sus, poți disemina conținut care să creeze o stare de bine utilizatorului.
Sâmbătă: pune accent pe postările tale cu call-to-action pe Pinterest.
Duminică: accentul poate fi pus pe rețeaua de socializare Facebook.

Este lesne de înțeles că aceste statistici sunt unele generale, o medie a rezultatelor obținute de un pool de companii din întreaga lume combinat cu statisticile pe care aceste rețele de socializare le oferă către public în mod deschis.

Pentru a identifica ce funcționează mai bine pentru tine, trebuie să testezi. Ai însă grijă atunci când testezi să păstrezi o abordare până când te convingi că este sau nu de succes, să nu schimbi de la o zi la alta strategia.

Și pentru că publicul țintă din România are particularitățile lui, te invit să facem un efort colectiv prin menționarea în comentarii a celor mai bune zile și intervale orare care au funcționat pentru tine pentru fiecare rețea de socializare folosită. 

Închei acest articol prin transmiterea unor mici secrete care te poate ajuta să crești numărul de interacțiuni cu publicul țintă:

  • creează conținut direct în platforma de Social Media pe care o folosești și evită să distribui materiale din alte rețele (ex. share la clip-uri din Youtube sau din site-ul propriu);
  • textul pentru mesajele comerciale care duc către o sursă externă trebuie să fie scurt, atractiv și să conțină call-to-action;
  • folosește imagini sugestive și chiar meme-uri, pentru că s-au dovedit că stimulează distribuirea de conținut;
  • postează conținut în pagina companiei și distribuie acea postare pe profilul personal ulterior;
  • crează story-uri, prind foarte bine fiind un trend în acest moment.

Te aștept cu comentarii la articol pentru a contribui la această inițiativă de identificare a metodelor cele mai eficiente pentru promovarea afacerii.


PARTENERI OFICIALI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here