START UP NATION 2018 – 2019 : Cum pregătești o lansare de succes a afacerii finanțate prin START UP NATION?

0
841
Start Up Nation lansare afacere

Pregătirea lansării unei afaceri este extrem de importantă pentru a dezvolta o afacere de succes. Foarte mulți dintre viitorii antreprenori așteaptă până în momentul deschiderii efective a firmei sau în cazul programului de finanțare START UP NATION până la semnarea dosarului de finanțare pentru a întreprinde orice acțiune de business pentru noua afacere.

Pentru a avea un start bun, am conceput pentru tine o listă cu acțiuni pe care le poți întreprinde până la momentul efectiv al lansării afacerii tale. Sunt aspecte pe care le-am aplicat în business și care au generat rezultate foarte bune, astfel încât, spre deosebire de alți consultanți de business, nici măcar nu voi scrie celebra frază de tip disclaimer „au funcționat pentru mine, dar asta nu înseamnă că vor funcționa garantat și pentru tine pentru că fiecare afacere este unică”.

Sunt anumite strategii de business care se aplică oricărui tip de afacere, iar dintre numărul mare al acestora am decis să facem publice o parte dintre ele pentru a veni în sprijinul cititorilor noștri dar mai ales al antreprenorilor din comunitatea Antreprenor în România. Dacă vrei să discutăm și alte strategii și acțiuni pe care le poți întreprinde pentru afacerea ta, la finalul acestui articol vei găsi un formular de contact.

  • începeți să vă manifestați interesul din timp pentru identificarea angajaților, strângeți CV-uri transmițând clar graficul în ceea ce privește perioada de angajare previzionată și organizați discuții cu aceștia mai ales că va trebui să angajați din zone defavorizate și cunoașteți deja care este grupul țintă de unde veți face angajări;
  • dacă aveți capacitatea singuri și detineți expertiză în domeniul pe care ați aplicat și nu sunteți constrânși de echipamente, incepeți deja activitatea pe firmă; sunt destul de mulți aplicanți care cred ca nu poți avea activitate pe firmă până când se semnează contractul de finanțare – nu este nicio problemă, este chiar recomandat să începeți să dezvoltați firma (atenție la punctul legat de angajări);
  • dacă activitatea implică consumabile și materie primă, începeți de pe acum să identificați furnizorii cu care urmează să lucrați, studiați piața din acest punct de vedere;
  • analizați-vă concurența, investiți un minim necesar pentru achiziția unui produs sau serviciu de la x concurenți pentru a câștiga din această activitate experiența în abordarea clientului, modul de prezentare al produsului sau serviciului, diferențiatorii față de piața pe care aceștia îi dețin (întrebați și vă vor răspunde), portofoliul de clienți, canalele de comunicare folosite, strategia de marketing;
  • pentru că am ajuns la marketing, în Facebook puteți analiza reclamele folosite de concurență în paginile oficiale, există secțiune dedicată de la ultimele update-uri, studiați abordarea și impactul acestora;
  • stabiliți-vă colaboratorii și partenerii strategici, identificați afaceri complementare care vă pot promova serviciile sau produsele în rândul clienților acestora și vice-versa;
  • identificați cai de promovare necostisitoare, care să vă asigure o imagine și prezența în online suficient de bună pentru a avea un start așteptat: siteuri de comunicate de presă, siteuri de anunțuri online, portaluri de specialitate care prezintă inițiative de afaceri, siteuri specializate pe evenimente unde puteți posta evenimentul de deschidere a afacerii, platforme și agregatoare de oferte prin care vă puteți promova produsele, platforme de afiliere naționale unde să vă includeți ofertele și așa mai departe;
  • înregistrați-vă firma în google maps, durează câteva săptămăni până primiți codul de activare, însă în viitor vă poate aduce clienți din rândul celor caută o firmă ca a voastră în google search sau google maps;
  • creați-vă conturile de social media dedicate afacerii, paginile de business, definiți în ele serviciile și începeți să atrageți followers și să vă creați un grup țintă;
  • pregătiți-vă o strategie de lansare, o ofertă specială de servicii sau produse care să vă asigure încasări din primele luni;
  • căutați printre ceilalți antreprenori care au aplicat în același an sau anul trecut și faceți o ofertă de nerefuzat comparativ cu concurența, combinând mai multe servicii sau produse într-o ofertă completă pentru client; sunt alte nații care se ajuta între ei pe această abordare și cu orice oportunitate, încearcă să-i aducă și pe alți conaționali în acel business; haideți să formăm o nouă generație de antreprenori uniți;
  • folosiți-vă în dialogul cu viitorii colaboratori, parteneri, clienți, de faptul că sunteți la început de drum, că urmează să obțineți o finanțare și că aveți nevoie ca de aer de sprijinul lor pentru a reuși; nu toți sunt hapsâni, răi și fățarnici, unii vor alege să lucreze cu voi doar pentru că știu că pot oferi sprijin cuiva care se afla în situația în care și ei, acum mulți ani, s-au aflat; și vor înțelege și vor pune umărul la succesul vostru;
  • participați la evenimente de networking, business, workshop-uri pe diverse tematici și creați-vă cercul de relații de pe acum;
  • folosiți platformele online existente care oferă cursuri gratuite pe diverse domenii, vă ajută foarte mult mai ales ca la început de drum voi veți duce tot greul și nu toți ați condus echipe, afaceri, etc
  • acolo unde ați ales să vă dezvoltați vadul comercial, începeți să purtați discuții în zona respectivă cu alți proprietari de afaceri, vedeți care este pulsul pieței, puterea de cumpărare a oamenilor din zonă;
  • dacă aveți afacere pe producție sau chiar și pe servicii și vreți să vă faceți o estimare clară cu privire la potențialul încasărilor în viitor, alegeți din zonă două trei firme care oferă aceleași servicii și stați câteva ore bune pe lângă ei în niște zile din perioadă următoare și numărați clienții care le trec pragul, ce comandă (ex la cafenea cât consumi ce ai comandat, poți să vezi într-o oră pentru ce au preferința clienții, cât se comandă, ce anume îi face să revină, etc)
  • apelați la familie, neam și prieteni, chiar dacă în ultimii ani sunt mulți reticenți să se implice, să fie pregătiți ca în momentul lansării afacerii să vă recomande la prietenii lor din mediul fizic și virtual; prin simplul fapt că vor posta pe pagina lor mesajul vostru la lansarea afacerii, va genera tracțiune pentru ceea ce veți întreprinde;
  • prezentați-vă evoluția în social media prin postări, video-uri, testimoniale de la primii clienți, pentru că este un tip de conținut care atrage foarte bine și vă va genera vânzări sau cel puțin un capital de imagine;
  • dacă nu aveți cont de LinkedIn, începeți să vi-l construiți, mai ales dacă aveți afacere pe servicii; Facebook-ul are alt tip de audiență, este foarte permisiv, pe LinkedIn oamenii se gândesc de 10 ori până să posteze ceva sau să scrie un comentariu răutăcios pentru că are impact asupra imaginii lor ca profesioniști iar pe LinkedIn încă există diplomație de business
  • studiați piață în ceea ce privește televiziunile online care promovează StartUp-uri, mai ales dacă sunt pe un domeniu interesant și începeți să purtați discuții cu ei, pregătiți terenul din timp;
  • căutați un antreprenor din același an de depunere proiect cu restaurant, cafenea, bar sau orice alt tip de activitate dar care dispune de spațiu suficient de mare încât să puteți organiza evenimentul de lansare la câte invitați pe cei din noul cerc relațional construit până în momentul T0 și ajutați-l și pe acesta prin faptul că se va face consumație în ziua evenimentului;
  • analizați piața din punct de vedere al târgurilor care au loc periodic, discutați cu organizatorii să aflați prețurile pentru participare, FOLOSIȚI faptul că sunteți la început de drum și cereți un discount și sigur veți obține un minim de 10% care va conta la momentul acela;
  • țineți cont de legislațiile în vigoare și nu va apucați să spamati, să dați telefoane random luate de pe siteu-rile de anunțuri, studiați ce înseamnă GDPR-ul și încercați să aplicați din timp astfel încât atunci când veți fi dezvoltați să aveți deja o politică internă câte vă va salvă de multe bătăi de cap;
  • pregătiți strategii de campanii de marketing prin email către cei care își dau acceptul, implementați sales funnel-uri și strategii de fidelizare a clienților;
  • folosiți Capterra [.com] pentru a identifica soluții software open source care vă pot aduce beneficii enorme în activitatea companiei, mai ales dacă ați investit în echipamente mai mult și mai puțin în software;
  • dacă ați aplicat pentru finanțarea START UP NATION 2018 sau urmează să aplicați pentru START UP NATION 2019, citește și sfaturile noastre privind aspectele organizatorice pe care trebuie să le întreprinzi, respectiv: Ce trebuie să faci până la semnarea contractului de finanțare?
CITEȘTE ȘI:  START UP NATION 2018 - 2019 : Ce trebuie să faci până la semnarea contractului de finanțare?

Dacă vei considera utile strategiile menționate mai sus, te rog să lași un comentariu la acest articol și să-l distribui în rândul prietenilor astfel încât să venim în ajutorul cât mai multor viitori antreprenori.

Cele prezentate mai sus sunt doar o parte dintre strategiile și acțiunile pe care le poți întreprinde pentru a avea o afacere de succes și ți le ofer gratis pentru că vrem să sprijinim antreprenoriatul din România.

Dacă vrei să lucrăm împreună pentru implementarea lor sau pentru a descoperi și alte lucruri pe care le poți aplica pentru afacerea ta, completează formularul de mai jos:


PARTENERI OFICIALI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here