START UP NATION 2018 – 2019 : Ce trebuie să faci până la semnarea contractului de finanțare?

0
1624
start up nation 2018 2019 sfaturi utile

Pentru că foarte mulți dintre aplicanți nu au deținut în trecut o companie sau nu au fost într-o poziție de conducere dintr-o companie, am decis să pun la dispoziție un mini-ghid pentru aplicanții START UP NATION din 2018 privind implementarea din 2019 care să-i ajute în demersul antreprenorial.

Astfel că, inclusiv la ora 00:00 de Revelion, participanții sau consultanții care îi reprezintă au depus proiecte pentru obținerea finanțării nerambursabile de 43.000 euro de la Statul Român. Dorința pentru a-și vedea ideea de afacere transformată în realitate s-a dovedit una foarte puternică, în special după deschiderea platformei.

Prin urmare, dacă ai depus proiect sau urmează să aplici atât pentru START UP NATION 2018 cât și pentru START UP NATION 2019, acțiunile pe care ți le prezint mai jos îți vor aduce beneficii majore dacă le realizezi la timp.

Ele sunt o reprezentare a expertizei și experienței de business pe care o dețin și pe care ți-o împărtășesc cu toată deschiderea, întrucât îmi doresc să reușești să dezvolți o afacere sustenabilă și să devii parte din comunitatea Antreprenor în România.

Acțiuni pe care le poți întreprinde între momentul depunerii proiectului și semnarea contractului de finanțare.

  • fii foarte organizat(ă) în ceea ce privește actele firmei pentru a avea lucrurile puse la punct anterior și după semnarea contractului; este un efort dacă nu ai fost obișnuit(ă) cu această practică, însă pe termen lung îți va salva foarte mult timp și chiar te va salva de la riscul de a pierde finanțarea pentru că nu găsești anumite acte (ex. foarte mulți nu au putut depune în timp util pentru că au pierdut hârtia de la bancă cu IBAN-ul necesar în procedura de depunere a proiectului sau au avut CI expirată și în curs de preschimbare);
  • dacă firma este nou înființată, nu uita să îți depunei declarațiile și să îți ridici registrul unic de control în termenul de 30 zile; apelează mai bine la un contabil care deține experiență în aceste problematici; o amendă pentru nedepunerea declarațiilor te va destabiliza foarte mult, întrucât sumele sunt substanțiale și se aplică amenzi pentru fiecare periodă de raportare ratată;
  • în situația în care locul de implementare este identic cu sediul social, dacă nu ai autorizat codul CAEN pe care ai aplicat, nu uita să o faci, sau când deschizi punctul de lucru la fel, chiar dacă în ultimul ghid au acoperit și această speță (mulți consideră că dacă au codul în actul constitutiv, este în regulă, sau cei care le deschid firmele le autorizează codurile pentru activitatea la terți din oficiu);
  • nu începe să faci angajări până la semnarea contractului pentru că acest lucru va însemna să angajezi încă X oameni suplimentar, respectiv numărul declarat în proiect, pe lângă cei cărora le-ai făcut forme legale până la semnarea contractului;
  • interesează-te din timp referitor la banca parteneră care poate să răspundă așteptărilor tale și folosește-te de experiența celor de anul trecut pentru a afla care dintre bănci au procesele definite intern suficient de bine încât să nu-ți producă întârzieri în procesul de aprobare a dosarului;
  • menține atenția pe echipamentele incluse în buget în ceea ce privește evoluția prețurilor, pentru a putea lua măsuri din timp dacă vei fi nevoit(ă) să suplimentezi bugetul din surse proprii;
  • interesează-te de cele mai bune oferte de asigurare pentru echipamente și solicită din timp o estimare de preț să știi ce investiții trebuie să faci;
  • nu îți baza afacerea pe vânzarea de servicii/produse către antreprenorii care au depus în același an cu voi, am văzut anul trecut un tânăr care a depus pe webdesign și se pregătea cu oferte pentru cei care au aplicat la StartUp Nation și aceasta era singura lui strategie de câștig; după primul an de implementare este în regulă să oferi servicii către ceilalți beneficiari din același an cu tine;
  • fii pregătit(ă) pentru partea de birocrație ce va urma, pentru că există o procedură de achiziții ale echipamentelor și elementelor din buget, un dosar de pregătit, etc., să nu te demoralizezi că trebuie să lucrezi un pic cu niște hârtii pentru că nu se compară cu beneficiul adus de cei 43.000 euro pentru care ai fi depus mult mai mult efort să îi produci singuri ca angajat sau freelancer;
  • dacă ai depus singur(ă), nu aștepta ca alți beneficiari de anul trecut să îți intre banii în cont până în ultima lună pentru că nu se va întâmpla decât dacă faci procedurile de achiziții și respecți ghidul; apelează la un consultant în implementare, te va scăpa de multă bătaie de cap și chiar își va salva proiectul în unele cazuri;
  • orice vrei să faci în ceea ce privește firma din momentul depunerii proiectului din punct de vedere angajări, activitate desfășurată până la semnarea contractului, schimbări de sediu sau punct de lucru, achiziții, consultă-te cu firma de consultanță pentru a te asigura că nu iei o decizie care poate impacta proiectul pe viitor;
  • în ceea ce privește pregătirile pe care trebuie să le faci din punct de vedere business înainte de semnarea contractului de finanțare, sunt foarte multe acțiuni care pot garanta succesul noii afaceri și te invit să citești aici mai mult pe subiect: Cum pregătești o lansare de succes a afacerii finanțate prin START UP NATION?

Sper ca aceste sfaturi să se dovedească utile iar dacă ai apreciat informația pe care ți-am pus-o la dispoziție, lasă un comentariu la acest articol și distribuie-l mai departe cunoscuților să ajutam împreună câți mai mulți beneficiari.

Dacă vrei să lucrezi cu noi, fie pentru depunerea unui proiect nou pe programul START UP NATION, fie pentru perioada de implementare – inclusiv servicii de web design, promovare online, achizitii echipamente la prețuri avantajoase prin partenerii noștri, te invit să ne conectăm prin formularul de mai jos pentru servicii de consultanță START UP NATION și suport în implementare:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here