Facebook Ads – GHID COMPLET pentru crearea de reclame

0
15952

Promovarea companiei, a serviciilor si a produselor acesteia reprezinta un element cheie in succesul unei afaceri. Metodele si abordarile pot fi atat cele clasice cat si cele de ultima generatie, astfel incat sa reusim acoperirea unei palete complexe de potentiali prospecti.

Succesul online-ului, al vanzarilor pe internet, a ajuns deja sa fie cunoscut de marea majoritatea a oamenilor de afaceri care, in functie de activitatea specifica desfasurata si segmentul de piata adresat, este folosit mai mult sau mai putin.

Articolul prezent iti va clarifica modalitatea prin care iti poti face afacererea mai cunoscuta, cum sa atragi mai multi clienti pentru serviciile si produsele tale, folosind binecunoscuta unealta Facebook Ads, adica reclama platita in cadrul platformei de socializare Facebook.

Iti prezentam pas cu pas cum sa configurezi si sa dezvolti o campanie de promovare pe Facebook pentru a atinge succesul in vanzarile online sa pur si simplu pentru a-ti face cunoscut brand-ul in piata din Romania si nu numai.

De ce sa utilizezi Facebook Ads?

Pentru ca este cel mai eficient canal de promovare din zilele noastre. Da! Ai citit bine! Facebook este cel mai bun canal de promovare pentru orice tip de afacere pentru ca pe Facebook se conecteaza zilnic 1 miliard de oameni. Nu conteaza ca ai o afacere B2B sau B2C – Facebook este metoda excelenta pentru a-ti promova afacerea.

Stiai ca pe Facebook oamenii petrec cel mai mult timp in mediul online? Chiar daca targhetezi profesionisti sau nu, Facebook iti da sansa sa targhetezi foarte clar si precis cine va vedea anuntul tau.

Cum incepi?

Ca sa incepi sa faci reclama prin Facebook Ads trebuie evident sa ai un cont de business de Facebook – mai precis o pagina de business. In partea stanga a news feed-ului vei gasi un link catre pagina de Ads Manager.

Mai jos vei gasi interfata de Ads Manager prin care sa controlezi toate detaliile campaniei tale de promovare.

Facebook Ads Manager

Facebook Advertising – Ustensile

Facebook iti pune la dispozitie o gama variata de tool-uri care sa te ajute sa atingi performanta in anunturile tale. Fiecare tool are propriile functiuni si avantaje. Ca sa atingi succesul in Facebook Ads trebuie sa stapanesti aceste tool-uri.

Ads Manager

Facebook Ads Manager – este un tool care iti da ocazia sa creezi, editezi, monitorizezi campaniile tale de Facebook Ads. Ads Manager contine diverse elemente care sa te ajute sa editezi toate elementele din campania ta de Facebook Ads.

Utilizeaza Ads Manager daca esti la inceputul utilizarii Facebook Ads. Este un tool excelent pentru optimizarea de zi cu zi a campaniilor, sumelor licitate, bugetelor, pauzelor si alte actiuni rapide.

Facebook Ads Business Manager

Power Editor

Aceste tool este mai avansat decat Ads Manager. Iti da ocazia sa editezi mai precis campania de Facebook Ads, duplicarea de campanii, seturi de ads. Pe langa aceasta rapoartele din Power Editor iti dau ocazia sa dezvolti rapoarte precis.

Facebook Ads Power Editor

Crearea de audiente

Facebook iti da ocazia sa creezi audiente similare cu cea care intra pe site-ul tau. Sunt cateva tipuri de audiente pe care le poti dezvolta dupa email, numere de telefoane, similare cu userii de pe site.

Audience insights

Daca stii ce defineste piata ta tinta atunci ai sanse mai mari de succes prin Facebook Ads, iar audience insights iti da exact datele de targetare necesare. Iti ofera toate detaliile despre audienta pe care tu vrei sa o replici.

Facebook Ads Audiente Ghid

Facebook Pixel

Un prim element de implementat pe site-ul tau web este Facebook Pixel. Aceste este un cod care dureaza putin pana il instalezi. Daca integrezi acest pixel pe site ai mai multe sanse de a atinge succesul prin Facebook Ads.

De ce sa instalezi Facebook Pixel?

  • creezi si urmaresti conversiile de pe Facebook – fara Facebook pixel, nu poti dezvolta conversii si nu le poti urmarii
  • profiti la maxim de puterea Facebook-ului – Facebook si algoritmul acestuia va optimiza pentru tine campaniile de promovare pentru a creste numarul de conversii si a te incadra in bugetul tau. Cand este utilizat corect, Facebook Pixel produce rezultate excelente.
  • creare de liste de remarketing – folosirea Facebook Pixel iti da ocazia sa targetezi oamenii care au intrat pe site-ul tau.

Cum instalezi Facebook Pixel?

Prima data trebuie sa generezi un cod de Facebook Pixel din contul tau. Din meniul de sus, click ” Toate ustensilele” , ” Pixeli” , „Seteaza pixel”. Vor aparea 2 pop-ups:

1. Foloseste integrare sau tag manager
2. Copy-paste cod

Facebook Pixel Ghid

Tot ce trebuie sa faci este sa alegi optiunile relevante care sunt generate de pixel. Cand este instalat corect, pixelul va contoriza traficul si actiunile de pe site.

Seteaza conversiile – de indata ce pixelul este instalat, trebuie sa definesti conversiile pe site. Sunt 2 metode de a seta conversiile pe site – evenimente standard, custom conversions. Evenimentele standard sunt mai precise, dar necesita schimbari de cod, in timp ce conversiile personalizat pot fi create manual in dashboardul de Facebook. Ambele iti dau sansa sa urmaresti orice actiune care este facuta de useri pe site.

Campanii de Facebook, seturi de anunturi, anunturi. Campaniile de Facebook sunt structurate in 3 straturi diferite. Campanii, ad sets, ads.

Ce inseamna fiecare:

Campanie – cel mai mare nivel unde setezi obiectivele tale, care determina setarile si optiunile de optimizare ale seturilor de anunturi si tipul de ad. Aceste obiective ale obiectivelor campaniei tale sunt ceea ce vrei sa obtii. Poate fi traficul de pe site, lead, conversii – etc.
Ads sets – este al doilea nivel unde determini diverse setari ale campaniei precum buget, bids, targetare, multe altele.
Ads – este al 3lea nivel al campaniei de Facebook Ads. Aici dezvolti anuntul efectiv.

CAMPANIA – UNDE DEFINESTI OBIECTIVELE

Obiectivele sunt ceea ce vrei sa obtii prin promovarea pe Facebook. Pot fi conversii, leads, website trafic, page like si multe altele. Cand setezi o campanie este necesar sa alegi obiectivele campaniei de la inceput, care vor afecta targetarea si optiunea de optimizare. Astfel, poti sa alegi doar un obiectiv per campanie.

Facebook Ads Obiectiv Marketing Ghid

De exemplu daca alegi sa setezi un obiectiv de website clicks, bidul tau va fi per click, iar Facebook va optimiza setul de anunturi pentru a avea mai multe click-uri. Astfel doar oamenii care vor fi mai probabil sa dea click vor vedea ad-ul tau.

1. Post engagement – boost vizibilitate post

Creste vizibilitatea unui post de pe Facebook prin ” Boost Post ” = butonul care apare sub fiecare postare. Cu post engagement ads, Facebook va afisa anunturile tale catre oameni care au sanse mai mari de a da like, share, comm la postarea ta, la un cost scazut, in functie de audienta targetata, bid, buget.

Cand sa alegi acest tip de promovare?

Post engagement este o optiune excelenta atunci cand vrei sa promovezi o postare specifica, dar tine minte ca daca vrei sa atragi oameni pe site folosind website clicks sau conversii sunt optiuni mai bune, devreme ce ele sunt optimizate sa faca aceste lucruri, spre deosebire de post engagement care este optimizat sa aduca like, share si comm.

2. Page Likes – Promovare pagina Facebook

Indeamna mai multi oameni sa dea like la pagina ta de Facebook. Folosind ca obiectiv Page Likes, anunturile sunt dezvoltate pentru a atrage page likes.

Cand sa alegi Page Likes?

Obiectivul de a atrage page likes este bun cand vrei sa iti cresti brandul afacerii tale, cand site-ul este in constructie. In alte instante nu este recomandat sa folosesti acest obiectiv.

3. Promovare locala

Este un obiectiv prin care afacerile mici vor sa isi promoveze imaginea in online pentru audienta locala. Alege locatia si raza de acoperire de pe harta, apoi atinge audienta din aceasta locatie.

De ce sa alegi promovarea locala?

Daca esti antreprenor local si vrei sa dezvolti notorietatea locala a afacerii tale, atunci acest obiectiv este in regula. Spre exemplu iti promova service-ul auto, cabinetul stomatologic.

4. Brand awareness

Brand awareness – este optiunea prin care Facebook arata anuntul tau catre mai multe persoane optimizand in acelasi timp bugetul.

Cand sa utilizezi brand awareness?

Cand vrei sa cresti notorietatea afacerii tale.

5. Website clicks

Cu website clicks, campania ta de marketing va fii optimizata pentru a arata anuntul tau catre mai multe persoane care sunt probabil sa dea click pe anuntul tau si sa intre pe site.

Cand sa utilizezi Website Clicks?

Cand obiectivul tau este acela de a atrage mai mutli oameni pe site-ul tau.

6. Event responses

Facebook iti da ocazia sa promovezi evenimentul tau si sa atragi mai multi invitati la evenimentul tau. Evenimentele sunt dezvoltate prin pagina de Facebook. Poti utiliza event responses cand vrei sa atragi mai multi oameni la eventul tau.

7. Video views

Alegand optiunea de video views, campania ta de Facebook va fi optimizata pentru a atrage mai multi oameni care sa vada video-urile tale, la costuri cat mai mici. Decide pentru ce vrei sa optimizezi pentru ca sunt mai multe optiuni. Fiecare are avantaje si dezavantaje.

8. Lead generation

Creste numarul de clienti potentiali direct de pe Facebook fara sa atragi oameni pe site. Lead Ads sunt valabile doar pe mobile si desktop si arata exact precum conversii/click ads, dar iti dau ocazia de a atrage clienti potentiali care sa isi lase numele, email-ul, numarul de telefon. Poti personaliza usor formularul de contact in functie de dorintele si nevoile tale.

9. Website conversions

Obiectivul de website conversions este probabil cel mai important si cel mai eficace obiectiv pe care Facebook il ofera celor care vor sa faca publicitate prin platforma lor. Este valabil doar cand ai instalat Facebook Pixel.

Obiectivul de conversii pe site este dezvolta pentru a creste vanzarile, sign-ups, cumparaturi si orice actiuen pe care o definesti tu. Alege ce conversii sa ai pe site, la nivelul de ads sets.

Facebook optimizeaza cum sa cresti numarul de conversii de pe site in functie de buget, audienta tinta.

Chiar daca alegi un tip de conversii, Facebook va urmarii si ale conversii si le va prezenta in display-ul de rapoarte.

Facebook si algoritmul acestuia lucreaza excelent dar ai nevoie de 20-30 conversii / zi pentru a dezvolta rezultate maxime, deci alege conversiile potrivite.

Cand sa alegi website conversions?

Foloseste aceasta optiune cand vrei ca oamenii care ajung pe site sa faca o actiune anume.

10. Offer claims

Facebook iti da sansa sa dezvolti posturi unice prin care oamenii sa obtina oferta ta. Cu aceasta optiune, este posibil sa promovezi ofertele, optimizezi pentru a creste numarul de oameni care obtin oferta ta.

11. Product sales

Facebook iti da ocazia sa arati 5 produse prin care oamenii sa dea click pe un produs si sa il duca pe pagina de produs de pe site. Este excelent daca vrei sa cresti numarul de vanzari a magazinului tau online.

Ad Set

Setul de anunturi sunt al doilea nivel al campaniei. Setul de anunturi este acolo unde setezi parametrii precum audienta tinta, cat sa cheltuiesti, perioada. Tot aici setezi unde sa apara anuntul tau.

Facebook Ads Set Ghid

La setul de anunturi setezi:
– bugetul – cat vrei sa fie activa campania ta si cand sa apara anunturile tale
– targetare – cine va vedea anuntul tau
– plasarea – unde va aparea anuntul tau
– optimizare – cat vei platii per actiune, pentru ce optimizezi

Facebook Ads Ghid campanie

Buget & programarea

Bugetul este cat vrei sa platesti per anunt set. Poti seta bugetul per zi/viata anuntului. Cand setezi anuntul per zi – este o medie a sumei pe care o vei platii. Bugetul per zi poate creste cu 25% decat cel setat.

Facebook Ads Buget si Program Afisare Ghid

Programarea – cand va aparea anuntul tau pentru piata ta tinta. Este posibil sa setezi cand va aparea anuntul tau in functie de perioada zilei, zilele saptamanii.

Targetarea

Cel mai mare avantaj al promovarii pe Facebook este ca iti da sansa sa te promovezi pentru doar anumite audiente bine targetate. Facebook stie foarte multe despre useri. Cand setezi anuntul tau poti alege cine va vedea anuntul tau.

1. Audiente customizate

Cu audientele personalizate, vei putea sa setezi exact cine va vedea anuntul tau.

Website traffic – valabil doar cand ai Facebook pixel. Creeaza audienta specifice bazandu-te pe cine va vedea anuntul tau in functie de cei care au vizitat site-ul tau.

2. Audienta asemanatoare

Cu audienta asemanatoare – Facebook iti da sansa sa gasesti oameni similari cu audienta personalizata. Audienta similara este bazata pe gasirea oamenilor care au interese similare, comportament, comportament la cumparare etc.

O  audienta similara este excelenta daca vrei sa dezvolti o audienta similara cu cea actuala.

Aceasta optiune este perfecta cand vrei sa cresti traficul de pe site si conversiile. Este cea mai cost-effective metoda de a promova catre „audienta rece”. Folosind similaritatea practic Facebook iti optimizeaza automat anunturile si audienta ta.

Seteaza acuratetea si marimea audientei tale.

3. Targetarea detaliata

Targetarea detaliata iti da sansa sa alegi exact cine va vedea anuntul au in functie de varsta, sex, pagini pe care le apreciaza, ads pe care dau click, job title si muuuulte altele.

Poti sa arunci o privire detaliata asupra acestui element si sa alegi cele mai bune optiuni.

PLASAREA

Plasarea anunturilor tale este optiunea unde vor aparea anunturile tale. Poti alege diverse locuri de plasare a anunturilor tale dupa desktop newsfeed, right side, mobile etc. Fiecare dintre aceste elemente au un pret specific, conversii, reach.

Daca alegi ca anuntul tau sa fie prezent pe toate optiunile atunci bugetul va fi impartit. Cel mai bine este sa dezvolti anunturi similare singulare care sa apara doar intr-un loc. Fiecare plasament necesita bid diferit, reach, rezultate. Spre exemplu impresiile de pe mobile sunt mai ieftine decat desktop impresions.

Facebook Ads pozitionare anunt Ghid

Optimizarea si plasarea

Ultimul lucru de care sa tii cont este setarea optimizarii si pretul. Aici alegi cat vei platii pentru promovarea pe Facebook.

Optimizarea pentru livrarea anunturilor

Alege cand anunturile tale vor fi postate. Fiecare obiectiv de campanie are propriile optiuni. De exemplu poti seta ca o campanie de Facebook este optimizata pentru conversii.

Bid amount

Seteaza cat vei platii pentru o actiune a userilor. Actiunile sunt ceea ce vrei sa faca oamenii care vad anuntul tau. Este numit bid ( licitatie ) pentru ca tu efectiv cumperi trafic pe Facebook.

Poti alege intre 2 optiuni – manual biding – setezi cat ai vrea sa platesti pentru o actiune ; automatic – alegi ca Facebook sa seteze automatic sumele licitate pentru anunturile tale.

Incearca se eviti folosirea sumelor licitate automat mai ales pentru audiente mari. Automatic biding iti vor oferii pret per rezultat mai mare. Recomandam sa folosesti automatic bid – doar cand minim 100 euro/zi de promovat.

Alege cand vei fi taxat. Fiecare campanie de Facebook are obiective specifice. De exemplu intr-o campanie de conversii, vei fi taxat by default per impresii, dar este posibil sa alegi sa fi taxat per click.

Tipul de livrare

Alege cat de agresiva sa fie campania ta de promovare prin 2 metode:

  • Standard – alege sa apara anuntul pe intreaga durata a zilei
  • Accelerata – arata anunturile cat de rapid posibil.

ANUNTURI

Anunturile sunt cele care vor fi aratate catre piata tinta. Facebook ads sunt construite din imagini, set de imagini , video-uri. Pe langa elementele vizuale Facebook ads contin titlu, descrieri, text, url. Iata cateva tipuri de ads din care sa alegi:

Facebook Ads scriere anunt Ghid

1. Video ads

Arata un video catre piata ta tinta. Ele sunt utile pentru a targeta piata rece – cei care nu sunt familiari cu tine.

2. Imagini statice

Sunt anunturi care prezinta imagini. Este recomadat sa utilizezi text putin si o imagine reprezentativa care sa atraga atentia. Alege imagini personalizate cat se poate de des.

Facebook Ads format anunt Ghid

3. Slideshow ads – sunt un set de imagini care se afiseaza prin rotatie. Alege ce imagini urci pe Facebook. Poti alege si o melodie de fundal daca doresti.

4. Carusel ads

Sunt create pentru e-commerce, dar sunt eficiente si pentru alte segmente. Un ad de carousel are intre 3 si 7 poze.

Speram ca materialul sa va fie util in setarea si configurarea campaniilor dvs. Facebook Ads si urmarind indicatiile sa inregistrati multiple beneficii in viitorul cel mai apropiat.

Multumim star-marketing.ro pentru furnizarea acestui material si pentru interesul acordat comunitatii de antreprenori din Romania.

Consideri informatia utila? Te rugam sa dai Like si Share pentru ca si alti antreprenori sa afle despre portalul nostru si te invitam sa te inscrii la newsletter pentru primirea ultimelor noutati din mediul afacerilor.

Membership portal